GPS-app som måler hastighet?

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
GPS-app som måler hastighet?

Finner det ikke ved søk her så jeg våger meg på å lage en tråd: Er det noen GPS-app som klarer måle hastigheten fra et fly. Har prøvd flere som fungerer greit opp til 200km/t, men på fly fungerer det ikke selv om jeg får lock på mange satellitter.

Re: GPS-app som måler hastighet?

Finner det ikke ved søk her så jeg våger meg på å lage en tråd: Er det noen GPS-app som klarer måle hastigheten fra et fly. Har prøvd flere som fungerer greit opp til 200km/t, men på fly fungerer det ikke selv om jeg får lock på mange satellitter.

Når eg greier å få lock på mange nok satellittar, så gir "GPS Status" iallefall eit resultat som virkar fornuftig. Har ikkje kalibrert noko særleg :), berre testa litt innanlands nokre gangar. Og så kan ein lett fylgje flyet på Maps. Eg satsar på at du er ein fornuftig kar som har Android...

Når eg greier å få lock på mange nok satellittar, så gir "GPS Status" iallefall eit resultat som virkar fornuftig. Har ikkje kalibrert noko særleg :), berre testa litt innanlands nokre gangar. Og så kan ein lett fylgje flyet på Maps. Eg satsar på at du er ein fornuftig kar som har Android...

Iphone klarer fint å føle hastigheten som vises på kartet på SAS IC iallefall :-)

Attachments

• Flight.png
    Flight.png
    22.8 KB · Views: 2,206

Ser det er flere i Goole Play som heter "GPS Status". Hvilken er det som funker?

Har flere GPS speedometer på min android som takler "fly fart".

Men husker at på den ene så må man huke av for å måle hastigheter høyere enn 240 kmh. Sto noe slik som "press this if you driving a Bugatti Veyron" inne i innstillingene.

Denne feks: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.linxmap.gpsspeedometer&hl=no

Last edited:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.androits.gps.test.free

Denne bruker jeg endel og virker veldig bra på Samsung S4 i fly. Ingen problemer med å vise fart eller høyde. Liker at S4 bruker både GPS og GLONASS (Russisk alternativ til GPS). Fordel med vindu eller midtsete! Liker også å kunne ta opp og vise tracken på Google Earth etterpå. Har du S4 så last ned "Baro" fra Samsung også. Den viser lufttrykket. Gøy å følge med på kabintrykket også ;)

Last edited:

Jeg så en på flyet ATH-OSL på lørdag som brukte en app hvor han så flyet på kartet, med både faktisk kurs og "raskeste vei/ute av kurs".
Er det noe som kjenner til en slik type app, hvor man fra flyet altså kan se hvilket landskap/byer/land man flyr over?

Jeg så en på flyet ATH-OSL på lørdag som brukte en app hvor han så flyet på kartet, med både faktisk kurs og "raskeste vei/ute av kurs".
Er det noe som kjenner til en slik type app, hvor man fra flyet altså kan se hvilket landskap/byer/land man flyr over?

Hei! Hvis vedkommende satt på 2F, så brukte jeg App'en Air Navigation Pro :)
http://www.xample.ch/air-navigation/
Ypperlig verktøy for PPL, men fungerer fint i store fly også.......
Flyplasser ligger lagret, kart kan kjøpes, evt lastes gratis (Open street).
mvh Villy.

Back