• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God’ish tirsdag morgen

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
God’ish tirsdag morgen

Ja, mens dere i Norge gnir søvnen ut av øynene, sitter jeg her på 31C i en United 737-900 og venter på at vi skal få klarering til å gå.. Connectionen vår videre fra SFO er også sen, så ikke no problemer for oss, men forloveren til brudgommen som er på samme fly er litt svett nå ... En av fire flighter på rute.. bra jobba, UA ....

Og nå vil noen av .. flott.

Nå havner vi nok midt i rushtrafikken hjemme også .. jaja ....

0c0f2b896305b60d40b38f9d639d91f6.jpg

Re: God’ish tirsdag morgen

Glad tirsdag fra Ris...hjemme igjen etter 8 dager på Rørosvidda. Hjemmekontoret er åpnet og det er nok å ta tak i her også. Ha en fin tirsdag du også.

Syk tirsdag på Klepp. Omgangssyken har kommet på besøk. Kona er den som er hardest rammet, men kroppen gir tegn til at jeg nok også er smittet. Så da blir det sykedag hjemme fra jobb, er vel halvannet år siden sist jeg ringte inn syk... Nuvel, slikt varer sjeldent mer enn 1 dag for min del, så jeg er forhåpentlig tilbake på jobb i morgen. Ha en bedre dag uten oppkast og spylukt på badet :p

God morgen fra kontoret i Groruddalen - er så vidt kommet i gang med første kaffekopp - litt treg denne morgen.

Ha en flott dag du er.

Jan

God’ish tirsdag morgen

God morgen fra Ø. Ute i bedre tid enn beregnet før NSB R20 skal ta med ned til Østfold. Så da rekker jeg en dobbelt espresso på Steam Kaffebar. Så får jeg vente med å konkludere om jeg skal trene eller ikke i kveld. Ellers så kommer det kanskje spennende nyheter i dag også? Ha en fin dag

Last edited:

God morgen fra Lyngør. En fantastisk perle på Sørlandet. Viste seg fra sin beste side i går... Sol og flatt hav. Hjemturen til Oslo i ettermiddag blir noe kronglete, med kaffebesøk i både Bø og Kongsberg. I morgen er det kontor igjen... Ha en finfin tirsdag[emoji3]

Sent from my iPhone using Tapatalk

God morgen fra Lillestrøm. Her er formen fin. I går brygget jeg kraftig på noe forkjølelse, men en lang tur i skogen i går kveld fikset biffen.

Nå inn p åjobb igjen. Ha en fin en

God morgen fra Vinderen. Da var visum i til Kina i boks og en kan hente Visum for andre så lenge man har den rosa kvitteringen med. Tenkte jeg skulle dra noen vitser på bekostning av Sudcaravelle om PT, damer og Sats Vindren, men det vil grense mot mobbing når jeg ser forsøkene fra Trump-land i gårsdagens tråd. Trumpmotstanderne der borte begynner jo å bli like avanserte som mannen selv.

God ettermiddag fra Saigon. Tur ut å kikke på og gå i underjordiske tunneler i dag. Litt vell turistifisert opplegg, men la gå. Har akkurat fått booket meg en ny flybilletter for å rekke SQ ut fra SIN om en god halvannen ukes tid.
Gikk på en aldri så liten visum-smell her, skal ut av Vietnam, og da var det ikke helt enkel å komme tilbake med det første. Måtte fikse nytt visum, og det gikk fint i boks, men når dem skal ha 65 daler ish for å stemple, da flyr vi heller direkte tilbake til SIN skipper to andre flybilletter, ble også litt tight med tid mellom to flighter når en må i land for å sjekke inn på nytt. Total nettokostnad blir en tussing, så det får en stå i når en ikke leser reglene godt nok før en reiser :D
Nå skal det ned i gymmen å trene en liten skvett, før wine & dine i kveld.
Ha en festlig og fjong dag

Woop woop fra 1F på LN-WEC! Da har man prøvd alle E2 (LN-WEA/B/C) og skal ikke fly Widerøe igjen før de får ny fly - not! [emoji23] Fullt fly, i motsetning til BOO turen forrige fredag som hadde belegg på 50%.

Litt morsomt, og veldig praktisk å fly direkte BGO-BOO/TOS. Blir som regel minst én vei direkte (m/WF) og en annen via pga. reisetider/-optimalisering.

Noen spennende dager i nord før retur torsdag og evt. på nytt til nord på fredag avhengig av været (takk og pris for fleksibilitet, ingen grunn til å være i nord i pøs regn og kuling for fjelltur[emoji18]). Fortsatt god tirsdag og uke [emoji41]

@Ruby: det er riktignok noen år siden jeg var i Vietnam, men da var det ikke nødvendig med visum hvis man hadde norskt pass. Er det visumkrav nå?

@Ruby: det er riktignok noen år siden jeg var i Vietnam, men da var det ikke nødvendig med visum hvis man hadde norskt pass. Er det visumkrav nå?
Maks 15 dager visumfritt med norsk pass.

Glad tirsdag fra Ris...hjemme igjen etter 8 dager på Rørosvidda. Hjemmekontoret er åpnet og det er nok å ta tak i her også. Ha en fin tirsdag du også.

@EB Unnskyld, men jeg må bare spørre: Hvilken jobb har du siden du støtt og stadig henger rundt på Røros? Interessert siden jeg har vokst opp i de traktene.

Jeg er for tiden arbeidsledig, og merker med stor skrekk at jeg begynner å mestre husmorjobben litt for godt. Og at gubben dermed er i ferd med å bli skikkelig bortskjemt, da han slipper å gjøre særlig mange huslige sysler...

God kveld fra Me... nei vent ups Råholt. Mister surrehue har vært ekstremt surrete oppe i toppen i dag men jeg fikk med meg LN-BKA sin landing på OSL :)

Hjemme. Har jeg nevnt tidligere at jeg hater redeyes? To timer forsinket til SFO, og vi var av de heldige. Tidligere nevnte forlover fikk overnatting. Halvannen time sen til Atlanta, og dermed slapp vi ihvertfall den verste rushtrafikken.

Noen timers lur og en dusj senere, begynner man å føle seg som menneske.

God ettermiddag :) I dag er jeg på Color Fantasy på vei hjem. Det landet plutselig et helikopter fra det danske luftforsvaret. De sperret av så langt bak at man ikke fikk overvære begivenheten :(

Deilig med fri innimellom forestillinger!

Back