Gode businesspriser fra Brussel

Svært spennende, har funnet en flott routing, riktignok med US, BRU-PHL-PHX-SBA, SBA-PHX-CLT, ("stopover") CLT-PHL-BRU priset til EUR 1668 (ca 12 500) via ITA Matrix. Klarer ikke få den opp annet steds, US Airways selv hevder business ikke er available noen av dagene -- tror søkemotorene sliter med en-klasse-kabin PHX-SBA. Har noen forsøkt å bestille tilsvarende via telefon -- selv med et telefongebyr er det en kjempepris om det skulle gå gjennom!

EDIT: Kom aldri så langt som å ringe, den svært basis amadeus-søkemotoren på de (gamle) norske sidene til US får opp routingen til NOK 12 487... Rykker fælt i booking-fingeren...

Last edited:
Expedia.de er foreløpig den eneste nettsiden som har klart å prise ut min reise til samme pris som jeg opprinnelig bestilte hos reisebyrået mitt. Viser svært mange forskjellige alternativer i 'multi city'-funksjonen, så der kan man slå seg litt løs.

Trenger minimalt med tyskkunnskaper for å booke ;)

Noen som snakket om å fly lcy jfk med BA, men jeg får ikke opp noen gode priser om jeg legger inn dette strekket på USA-reiser fra BRU. Noen som har fått det til, eller var det bare noen som kom opp med ideen uten å ha prøvd?

Noen som snakket om å fly lcy jfk med BA, men jeg får ikke opp noen gode priser om jeg legger inn dette strekket på USA-reiser fra BRU. Noen som har fått det til, eller var det bare noen som kom opp med ideen uten å ha prøvd?

Har du sjekket at det er I tilgjengelighet på LCY-JFK?

Prøvde aldri, men ser nå at jeg ikke klarer å få det til. Merkelig, for denne dealen har vært tilgjengelig tidligere i år, da gikk det tydeligvis å rute via LCY.

One world

Itinerary 2uker på Hawaii noen?

Brussels (BRU) to Honolulu (HNL) - 2, 6 17
Brussels (BRU) to London (LHR) - 2, 6 17
British Airways p.l.c. 389 Dep: 6:50AM Arr: 7:00AM 1h 10m Airbus A320 Business (J)
Layover in LHR 3h 15m

London (LHR) to Chicago (ORD) - 2, 6 17
British Airways p.l.c. 1542 Dep: 10:15AM Arr: 12:45PM 8h 30m Boeing 777 Business (I)
OPERATED BY AMERICAN AIRLINES INC. Layover in ORD 1h 40m

Chicago (ORD) to Honolulu (HNL) - 2, 6 17
American Airlines Inc. 73 Dep: 2:25PM Arr: 6:35PM 9h 10m Boeing 767 First (A)

Honolulu (HNL) to Brussels (BRU) - 2, 7 1
Honolulu (HNL) to Los Angeles (LAX) - 2, 7 1
American Airlines Inc. 270 Dep: 7:35AM Arr: 4:00PM 5h 25m Boeing 757 First (A)
Layover in LAX 1h 45m

Los Angeles (LAX) to London (LHR) - 2, 7 1
British Airways p.l.c. 282 Dep: 5:45PM Arr: 12:00PM 10h 15m Boeing 747 Business (I)
Layover in LHR 3, 7 2 2h 15m

London (LHR) to Brussels (BRU) - 3, 7 2
British Airways p.l.c. 396 Dep: 2:15PM Arr: 4:25PM 1h 10m Airbus A320 Business (J)

Cost per passenger (including taxes & fees) 14,687.00
Total cost for 1 passenger 14,687.00

Re: One world

Ingen feilprising. Rett og slett en liten priskrig mellom alliansene. Masse gode priser ute og går fra Brüssel i sommermånedene. Pussig nok er Hawaii, og Vestkysten mye billigere enn Østkysten. Fikk meg en fin tur til Vegas for 13k i Business med Swiss/United.

Edit: Men du har funnet en meget fin pris til Hawaii. Det skal du ha!

Last edited:

Ingen feilprising. Rett og slett en liten priskrig mellom alliansene. Masse gode priser ute og går fra Brüssel i sommermånedene. Pussig nok er Hawaii, og Vestkysten mye billigere enn Østkysten. Fikk meg en fin tur til Vegas for 13k i Business med Swiss/United.
Jepp, og det er mulig å booke open-jaw eller dobbel open-jaw, slik at man bare må innom BRU den ene veien. F.eks:

Bergen (BGO) to San Francisco (SFO) - Tue, Jun 18
Bergen (BGO) to London (LHR) - Tue, Jun 18
American 6758 Dep: 12:05PM Arr: 1:00PM 1h 55m Airbus A321 Business (I)
OPERATED BY BRITISH AIRWAYS Layover in LHR 1h 0m

London (LHR) to San Francisco (SFO) - Tue, Jun 18
American 6190 Dep: 2:00PM Arr: 4:50PM 10h 50m Boeing 747 Business (I)
OPERATED BY BRITISH AIRWAYS

Las Vegas (LAS) to Brussels (BRU) - Sat, Jun 29
Las Vegas (LAS) to London (LHR) - Sat, Jun 29
American 6181 Dep: 9:15PM Arr: 3:00PM 9h 45m Boeing 747 Business (I)
OPERATED BY BRITISH AIRWAYS Layover in LHR Sun, Jun 30 1h 25m

London (LHR) to Brussels (BRU) - Sun, Jun 30
American 6457 Dep: 4:25PM Arr: 6:40PM 1h 15m Airbus A320 Business (I)
OPERATED BY BRITISH AIRWAYS
Cost per passenger (including taxes & fees) 15,728.00
Total cost for 1 passenger 15,728.00

Itinerary 2uker på Hawaii noen?

Brussels (BRU) to Honolulu (HNL) - 2, 6 17
Brussels (BRU) to London (LHR) - 2, 6 17
British Airways p.l.c. 389 Dep: 6:50AM Arr: 7:00AM 1h 10m Airbus A320 Business (J)
Layover in LHR 3h 15m

London (LHR) to Chicago (ORD) - 2, 6 17
British Airways p.l.c. 1542 Dep: 10:15AM Arr: 12:45PM 8h 30m Boeing 777 Business (I)
OPERATED BY AMERICAN AIRLINES INC. Layover in ORD 1h 40m

Chicago (ORD) to Honolulu (HNL) - 2, 6 17
American Airlines Inc. 73 Dep: 2:25PM Arr: 6:35PM 9h 10m Boeing 767 First (A)

Honolulu (HNL) to Brussels (BRU) - 2, 7 1
Honolulu (HNL) to Los Angeles (LAX) - 2, 7 1
American Airlines Inc. 270 Dep: 7:35AM Arr: 4:00PM 5h 25m Boeing 757 First (A)
Layover in LAX 1h 45m

Los Angeles (LAX) to London (LHR) - 2, 7 1
British Airways p.l.c. 282 Dep: 5:45PM Arr: 12:00PM 10h 15m Boeing 747 Business (I)
Layover in LHR 3, 7 2 2h 15m

London (LHR) to Brussels (BRU) - 3, 7 2
British Airways p.l.c. 396 Dep: 2:15PM Arr: 4:25PM 1h 10m Airbus A320 Business (J)

Cost per passenger (including taxes & fees) 14,687.00
Total cost for 1 passenger 14,687.00

Denne ligner ganske så mye på en billett jeg kjøpte hin dagen. Bare at min foregår noen uker senere.

Jepp, og det er mulig å booke open-jaw eller dobbel open-jaw, slik at man bare må innom BRU den ene veien.

Ved open jaws, både single open og dobbel open, prissettes det med halvparten av to t/r priser. Så ved dobbel open jaw eksemplet ditt så prissettes det med en vanlig BGO-SFO pris i kombinasjon med en meget lav BRU-LAS pris. Ergo får du bare utnyttet den gode businessprisen fra BRU én av veiene.

Hm, det er ledig i bookingklasse p både bru-zrh og zrh-sfo på fager jeg vil reise, men ita gir meg bare z-klasse med LX som er betydleig dyrere. Dår bare opp Us Air til tilbudsprisen. Noen tips?

Forsøk avansert søk hos Expedia. Jeg booket via et reisebyrå, men da jeg booket for en kompis brukte jeg expedia.de. Den fant priser som jeg ikke fikk opp hos ITA, wideroe.no og andre sider.

Sitter å finpusser routingen vår for tur til SFO nå. Har søkt litt på forumet, men fant ikke noe raskt svar: Holder 2:39 på ORD? Vi tenker BRU-ORD-LAX-SFO ditover.

http://www.flyertalk.com/forum/brit...9352-international-domestic-transfer-ord.html

Trains run from international to T3 very often and security at T3 is usually quieter at that hour. If you are 1st or business on the AA connection flight, you can go through priority access security line as well. I have previously made the connection, even waiting for baggage, in 40 minutes.

The worst I've ever had at ORD was about a 45 minute line for immigration. After that you're straight out and onto the train to the next terminal and away.

Worst case with say a 30 minute delay to the incoming flight plus 45 minutes immigration wait will make it tight, but I'd guess you'll make the connection 9 times out of 10.
I can't see the logic in separating out connections and giving them so few agents. The stress levels in the queue were extremely high.

All that said, I had a 90 minute connection from BA to AA and made it.

Jeg hadde ikke vurdert alternativer med mer enn 2,5 time transfer med gjennomgående billett. Uansett er ORD(-LAX)-SFO såpass straight-forward at det umulig kan være noe problem å få ombooket kjapt til et annet alternativ hvis det virkelig skulle gå skeis (innså at "virkelig skulle kræsje" ikke var det beste ordvalget ;)).

http://www.flyertalk.com/forum/brit...9352-international-domestic-transfer-ord.html

Jeg hadde ikke vurdert alternativer med mer enn 2,5 time transfer med gjennomgående billett. Uansett er ORD(-LAX)-SFO såpass straight-forward at det umulig kan være noe problem å få ombooket kjapt til et annet alternativ hvis det virkelig skulle gå skeis (innså at "virkelig skulle kræsje" ikke var det beste ordvalget ;)).

Takk for svar! Det er vel sånn at du må hente bagasjen og sjekke den inn igjen på ORD? Tror vi satser på 2:39, og som du sier bør det være greit å booke om hvis det skjærer seg.

Da blir det BRU-ORD-LAX-SFO-FRA-BRU. UA-bonanza! Ca 13.100 kr, og vel rundt 25K med EB-poeng. Ikke max uttelling, men har flydd mye LX før, og SFO-FRA er 747 med Biz på Upper deck, og det blir første gang for min del:D

2,39 på ORD bør holde greit. Kom deg deg raskt ut av flyet og til immigration (hver passasjer du kommer deg forbi kan potensielt spare deg for 2-3 minutter ;)). I det du har passert US Customs, får du UA sin transfer bagdrop på høyre hånd. Så lenge bagasjen er merket hele veien frem - og du har fått boardingkort - er det bare å levere den fra deg og gå videre. Alternativt må du i skranken for å få boardingkort.

Mitt inntrykk er at prosessen er ganske effektiv og grei.

Back