Godt i gang med arbeidsdagen. Klar for et frokostmøte på Erzscheidergården - lukter vafler allerede. Fortsetter med en del interne møter før dagen på Røros avsluttes med et eksternt møte i tårnet på flyplassen. Haiker med en anne Osloborger hjem i kveld. Best torsdag ønskes!
Var det tysk (damals) ingeniørkraft som stod bak bergverksindustrien i Røros? Han Erz scheideren måtte være veldig betydningsfull siden en slik munnfull (iallefall synes jeg det, og jeg bor her i umlaut-land) ble navnet på et slikt flott sted![]()
Jeg må si at den gården på Røros har et usedvanlig vakkert navn. Lettklingende, litt frekt og deilig!
God morgen fra Lillestrøm. Her åker jeg straks ut til en advokat som skal få bekrefte at jeg er meg overfor en Canadisk bank. Det er i og for seg ok da jeg skal ha tilgang til en Canadisk firmakonto. Men på generelt grunnlag mener jeg nå at Canada muuuuuligens har et system for selskapsdannelser og slikt som er noe tungrodd. Det tar så lang tid, er så mange uavhengige formularer og institusjoner at jeg blir gal. Og nåde deg om du starter opp i Ontario og en ansatt bor i Quebec...
Anywaaaaay... det nærmer seg ferdig. Nå kaffe. Så advokat før jeg skal få satt Speedbird i høstmodus.
Ha en best torsdag
Var det tysk (damals) ingeniørkraft som stod bak bergverksindustrien i Røros?
Hvilken modus satte du bilen i da? :lol:![]()
Hooooold tåååååååta. Dessuten er Speedbird en båt.
Jeg må si at den gården på Røros har et usedvanlig vakkert navn. Lettklingende, litt frekt og deilig!
God morgen fra Lillestrøm. Her åker jeg straks ut til en advokat som skal få bekrefte at jeg er meg overfor en Canadisk bank. Det er i og for seg ok da jeg skal ha tilgang til en Canadisk firmakonto. Men på generelt grunnlag mener jeg nå at Canada muuuuuligens har et system for selskapsdannelser og slikt som er noe tungrodd. Det tar så lang tid, er så mange uavhengige formularer og institusjoner at jeg blir gal. Og nåde deg om du starter opp i Ontario og en ansatt bor i Quebec...
Anywaaaaay... det nærmer seg ferdig. Nå kaffe. Så advokat før jeg skal få satt Speedbird i høstmodus.
Ha en best torsdag
Var vel mye dansker, som hadde sin bakgrunn fra Tyskland og dro med seg både kunnskap og begreper derifra?
God (?) morgen fra Haugesund. Full brannalarm på gjestgiveriet her klokken 03.15 da en gjest hadde røyket gress på rommet.. Haugesund er en forbausende døll by, selv med sensommer og filmfestival.
Spennende møte nå og deretter hjemover. Fikk lett booket om BGO billetten i morgen til HAU i dag. Nå skal Knausen smake.
Apropos rare byer og en liten oppdatering fra denne byen; fikk nå forklaring på hva som skjedde på hotellet i natt og hvorfor det var to politibiler med pepperspray og skjold. Det var ikke hasjrøykeren som utløste kaoset, men en gjest som hadde tent på alle gardinene på rommet sitt. Han er visstnok nå på et hotell sim er enda kjipere en vårt.
Haugesund er inmrari merkelig: I sentrum er 70 prosent av alle bedrifter thai massasje, frisører eller kjøreopplæring. Noen som ver hvorfor? Kollegaen fra Toscana er ambivalent til stedet.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.