God torsdag

Someone

Moderator
Medlem
God morgen fra Asker. Nok en gang en effektiv morgen, så ligger nå i holding og venter på at barnehagen skal åpne. Så vinner nok i dag og. Ha en fin dag

Godt i gang med arbeidsdagen. Klar for et frokostmøte på Erzscheidergården - lukter vafler allerede. Fortsetter med en del interne møter før dagen på Røros avsluttes med et eksternt møte i tårnet på flyplassen. Haiker med en anne Osloborger hjem i kveld. Best torsdag ønskes!

God (?) morgen fra Haugesund. Full brannalarm på gjestgiveriet her klokken 03.15 da en gjest hadde røyket gress på rommet.. Haugesund er en forbausende døll by, selv med sensommer og filmfestival.

Spennende møte nå og deretter hjemover. Fikk lett booket om BGO billetten i morgen til HAU i dag. Nå skal Knausen smake.

God morgen fes Forus. Kom meg tidlig fra hotellet og fått jobbet litt før kursing.

Fly hjem også fotballkamp i Gokk (AKA Hemingland)

Godt i gang med arbeidsdagen. Klar for et frokostmøte på Erzscheidergården - lukter vafler allerede. Fortsetter med en del interne møter før dagen på Røros avsluttes med et eksternt møte i tårnet på flyplassen. Haiker med en anne Osloborger hjem i kveld. Best torsdag ønskes!

Var det tysk (damals) ingeniørkraft som stod bak bergverksindustrien i Røros? Han Erz scheideren måtte være veldig betydningsfull siden en slik munnfull (iallefall synes jeg det, og jeg bor her i umlaut-land) ble navnet på et slikt flott sted :p

Var det tysk (damals) ingeniørkraft som stod bak bergverksindustrien i Røros? Han Erz scheideren måtte være veldig betydningsfull siden en slik munnfull (iallefall synes jeg det, og jeg bor her i umlaut-land) ble navnet på et slikt flott sted :p

Jeg må si at den gården på Røros har et usedvanlig vakkert navn. Lettklingende, litt frekt og deilig!

God morgen fra Lillestrøm. Her åker jeg straks ut til en advokat som skal få bekrefte at jeg er meg overfor en Canadisk bank. Det er i og for seg ok da jeg skal ha tilgang til en Canadisk firmakonto. Men på generelt grunnlag mener jeg nå at Canada muuuuuligens har et system for selskapsdannelser og slikt som er noe tungrodd. Det tar så lang tid, er så mange uavhengige formularer og institusjoner at jeg blir gal. Og nåde deg om du starter opp i Ontario og en ansatt bor i Quebec...

Anywaaaaay... det nærmer seg ferdig. Nå kaffe. Så advokat før jeg skal få satt Speedbird i høstmodus.

Ha en best torsdag

Jeg må si at den gården på Røros har et usedvanlig vakkert navn. Lettklingende, litt frekt og deilig!

God morgen fra Lillestrøm. Her åker jeg straks ut til en advokat som skal få bekrefte at jeg er meg overfor en Canadisk bank. Det er i og for seg ok da jeg skal ha tilgang til en Canadisk firmakonto. Men på generelt grunnlag mener jeg nå at Canada muuuuuligens har et system for selskapsdannelser og slikt som er noe tungrodd. Det tar så lang tid, er så mange uavhengige formularer og institusjoner at jeg blir gal. Og nåde deg om du starter opp i Ontario og en ansatt bor i Quebec...

Anywaaaaay... det nærmer seg ferdig. Nå kaffe. Så advokat før jeg skal få satt Speedbird i høstmodus.

Ha en best torsdag

Hvilken modus satte du bilen i da? :lol::p

Uten navn.png

Hvilken modus satte du bilen i da? :lol::p

"Mann i 40-årene"?

God dag fra et gjemmekontor i 30-årene, selv om firetallet nærmer seg faretruende. Det samme gamle her, selv om noen mener at de kan sende en bil litt tidligere, sånn at jeg må gjøre to ting på en gang. Nesten.

Ha en god en :)

Ha en best torsdag

Det som er mest fascinerende med det imperiale (djævelskapen har spedt seg fra Britannia) lov- og rettssystemet er at for å få bekreftet din rette identitet må du gå til en advokat eller politioffiser og få et signert og stemplet dokument. For hvem kan vel noengang tro at det finnes korrupte advokater og politifolk?

God morgen fra Stavanger.
Her sov en til 8 i dag og etter morgenrituale strøk en rett ut døren for tidlig handling.
Frokost inntatt da jeg kom tilbake og nå nytes kaffe sammen med deilig sjokolade.
Jobbmessig har jeg fri, men må ta noen telefoner og fikse litt.
Så blir det ut på en liten runde morsjon.
Ha en flott torsdag :)

Var vel mye dansker, som hadde sin bakgrunn fra Tyskland og dro med seg både kunnskap og begreper derifra?

Dazumals var det jo Kongen befaler, og selv om han var dansk befalte han at ekspertisen ble hentet fra Tyskland. Nærmere bestemt Hartz og Sachsen, noen av de eldste gruveområdene i Europa. Dermed var det mange tyske fagfolk som kom til Norge på 1600-tallet, først til sølvgruvene på Kongsberg og deretter til Røros.
Bergstadens Ziir (det heter ikke domkirke på rørosk) er full av Hartz’er, Prydtz’er, Irgens’er, Fincke’er og Borchgrevink’er. Sistnevnte er vel mer nederlandsk enn tysk, men hovedmarkedet for malmeksporten var Tyskland og Nederland.

God dag fra Sjukehushotellet i Stavanger.

Var det billigste av de ledige jeg fant når jeg booket her på tirsdag for innsjekk i går.

Det ble god stemning på rommet når vertskapet var på polet og kjøpte en flaske med bobler til 3500.- som vi drakk fra Helsevesenet sine plastglass.

I dag er målet å stå opp før utsjekk kl 12 og være i form til å kjøre videre sørover. Hvor blir neste stopp?

FQTV

God formiddag fra det sørlandske!

Hjemmekontorering her i dag, før man har planer for kvelden.
Enda godt det er fredag i morgen.
kanskje jeg skal sove lunsj i dag?

G'day!

Heisann fra stranden i Bulgaria. Egentlig lite å melde utover at det går i soling, bading og konsum av diverse drikkevarer. I kveld skal vi på en Bulgarsk a la carte restaurant. Greit med en forandring fra middagsbuffeten.

God (?) morgen fra Haugesund. Full brannalarm på gjestgiveriet her klokken 03.15 da en gjest hadde røyket gress på rommet.. Haugesund er en forbausende døll by, selv med sensommer og filmfestival.

Spennende møte nå og deretter hjemover. Fikk lett booket om BGO billetten i morgen til HAU i dag. Nå skal Knausen smake.

Apropos rare byer og en liten oppdatering fra denne byen; fikk nå forklaring på hva som skjedde på hotellet i natt og hvorfor det var to politibiler med pepperspray og skjold. Det var ikke hasjrøykeren som utløste kaoset, men en gjest som hadde tent på alle gardinene på rommet sitt. Han er visstnok nå på et hotell sim er enda kjipere en vårt.

Haugesund er inmrari merkelig: I sentrum er 70 prosent av alle bedrifter thai massasje, frisører eller kjøreopplæring. Noen som ver hvorfor? Kollegaen fra Toscana er ambivalent til stedet.

Og alt må fylles ut både på fransk og engelsk? ;)

G'morgen .. Torsdagen byr på litt av hvert. Men snart skal lista avbrytes og jeg skal spise lunch. Viktig å prioritere.

NY Times gikk inn i dag også. 28 nå.

Apropos rare byer og en liten oppdatering fra denne byen; fikk nå forklaring på hva som skjedde på hotellet i natt og hvorfor det var to politibiler med pepperspray og skjold. Det var ikke hasjrøykeren som utløste kaoset, men en gjest som hadde tent på alle gardinene på rommet sitt. Han er visstnok nå på et hotell sim er enda kjipere en vårt.

Haugesund er inmrari merkelig: I sentrum er 70 prosent av alle bedrifter thai massasje, frisører eller kjøreopplæring. Noen som ver hvorfor? Kollegaen fra Toscana er ambivalent til stedet.

Hotell Politiarresten har vel aldri hatt en bra standard. Og det tror jeg er universielt alle steder. :D Særlig mange som ufrivillig sjekker inn der hver helg. I julebordsesongen er vel det brandet særlig på kanten av overbooket. Og akkurat det hotellet er vel det eneste der hvor innsjekk er særdeles ufrivillig om man først har havnet der - også kan det være høvelig dyrt å overnatte der og.

Last edited:
Back