• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God torsdag

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
God morgen fra OSL. Gresk youghert i utenlandskantinen. Snart går turen til Amsterdam, men tipper de-ice først.

God morgen fra Lech. Straks kommer eggekokken på jobb, og jeg kan bevege med ned til frokosten. Litt mer grått i dag, men ikke verre enn at det holder med å bytte brilleglass. Ryktes en Bistecca alla Fiorentina i kveld. Ha en fin dag

Morn fra Forus. Det er kaffe i koppen og planen er å resepsjonere noen timer. Ha en fin en!

Æsj fra bortekontoret. Hadde min første og definitivt siste time på det lokale litt fancy helsestudioet.. Maken til lukter, lyder og klientell.. Var inne i 2 minutter, dusjet og meldte meg ut. De mente det var tre uker siden jeg signerte så da måtte jeg betale 12 måneder. Ett kraftig Larry David bjeff - så var jeg meldt ut.

Lurer på om jeg er prototypen på hvit (solbrun) mann på 50.

Morn fra hjemmekontoret.
Starter dagen her før forflytning til det ordentlige kontoret litt utover. Enda et nytt påfyll av hvitt ute er kommet og i dette tempoet tar det tid før sykkelsesongen er i gang for de av oss med dekk med minimalt med mønster og salt-aversjon.

Glad formiddag fra Ris som bader i sol og med nysne på bakken så er det jo vinterstemning de luxe…heldigvis kan den nytes fra hjemmekontoret som selvfølgelig byr på peis, kaffe og firkløver siden det er torsdag. Nyt!

God morgen fra et solfylt Kongsberg.

Her startet dagen med litt rutinemessige blodprøver. Legen min hadde imidlertid glemt å rekvirere dem denne gangen så de på labben fant ingen rekvisisjon. Vel, vel ikke noe stort problem. Jeg fikk raskt tak i en av legene som følger meg opp og han ordnet det umiddelbart. Nå blir det litt jobbing en stund og så blir det nok å gløtte på ski VM på fjernsynet.

Morn fra Stockholm. Det er så deilig at SJ snabbtåg er tilbake på strekningen Oslo-Stockholm (siden desember 2022) igjen etter flere års fravær pga pandemi og anleggsarbeider på norsk side. Det er få ting som slår det i komfort . Mye bedre enn det gamle rangelet de kjørte med i flere år (noen avganger mellom Oslo og Stockholm er fortsatt det da).
Synes dog X2000 settene er mer komfortable enn SJ3000, men 3000 settene duger de altså.
Og alltid morsomt når man kommer til litt syd for Degerfors - da går det unna i stor fart.Vel her har man alt spist frokost og så skal jeg har et lite intervju på Teams også får vi rett og slett se hva dagen bringer her.

G’moorgen. Årets første ‘tropenatt’ er over. Og det til og med FØR bursdagen min. Fortsatt 21 grader ute, og måtte sette igang airconditionen i går, også for første gang.

Vanlig arbeidsdag venter. Blir vel muligens å gløtte på Glimt også.

Trøtt og j****ig dag fra Gaustad. Fytti katta, det var tungt å stå opp i dag, og enda tyngre å kontorere. Noe som passer usedvaaaanlig dårlig ettersom jeg har relativt mye å gjøre i dag.

Jeg tror jeg kaller det Trippel-GROMPF-torsdag.

Fy flaaaaate... Ha en fin en

Hadde min første og definitivt siste time på det lokale litt fancy helsestudioet.. Maken til lukter, lyder og klientell.. Var inne i 2 minutter, dusjet og meldte meg ut. De mente det var tre uker siden jeg signerte så da måtte jeg betale 12 måneder. Ett kraftig Larry David bjeff - så var jeg meldt ut.
.

Kunsten er å melde seg ut i tide, ja...
Største blemme i så måte her var gratis yogatimer for noen år tilbake. Var helt topp det de to ukene jeg benyttet meg av det, men så var det det å avbestilles på ´rett måte da. I alle fall: den endelige regningen kom til slutt på ca.6.000,- for de 4 timene jeg benyttet meg av. :cool:

God dag fra Munchen. Her er en i ferd med å få hodet over vannet/ verste barnehagebasseluskene ut av kroppen, plutselig er det overskudd til skikkelig kontorøkt igjen, og mer eller mindre spikre en OSL-LGW Norse 789 t/r før de legger ned ruten 25. mars.

God ettermiddag fra Forus II,

Et kort økt på kontoret etter å ha "ramlet" av flyet fra AMS i 12-tiden. Fin og lang tur i natt fra SIN til AMS , nesten 14-timer i luften , men det gikk bra. Sov godt hele veien. Ingen jet-lag her nei.
Interessant routing , direkte over Indiske hav og India mot Dubai , deretter nordvestover opp Gulfen og over Irak , nord for Syria , over Tyrkia mot Constanta og videre luftveien nordvest over Europa.
Lyshavet over Dubai og vestkysten av Iran var fantastisk.
Nå hjem til middag.
Fortsatt en fin dag folkens.

Et kort økt på kontoret etter å ha "ramlet" av flyet fra AMS i 12-tiden. Fin og lang tur i natt fra SIN til AMS , nesten 14-timer i luften , men det gikk bra. Sov godt hele veien. Ingen jet-lag her nei..

Jet-lag´n kommer om en time eller to :D

Gikk bemerkelsesverdig rett inn i Thailandsk tid fra første natten av i januar, har en slags teori om at kropp og sjel ´husker tidssonen etter mange turer ned til samme strand gjennom årene, hjemme igjen slet jeg merkbart mere, søvning på de rareste tider av døgnet.

God dag fra Munchen. Her er en i ferd med å få hodet over vannet/ verste barnehagebasseluskene ut av kroppen, plutselig er det overskudd til skikkelig kontorøkt igjen, og mer eller mindre spikre en OSL-LGW Norse 789 t/r før de legger ned ruten 25. mars.

Bare å evakuere landet/stålsette seg for mer, nå kommer coronabølge 23 over oss. Jeg kaller den «karneona» - en blanding av ordene «karneval» og «corona». Bleh.
Hva er egentlig greia med Tyskland og barnehage? Bor du i Norge men har barn i Tyskland? :colgate:

God formiddag fra Paia Maui - hjemreise dagen ble ikke helt som planlagt, Hawaiian ble innstilt paa grunn av sne / is storm ! Ikke her hvor det er ganske nydelig, men i Seattle. Men hjem maa vi for hundepasseren kan ikke bli lengre enn til i kveld, saa den lille italienerinnen fikk siste sete paa Alaska i formiddag - AS har helt sikkert piggdekk og kjettinger paa sine - 800 (og naa som det svenske load control software firmaet har oppdatert den lille glippen som gjorde baade 737-8/900 og Max 10-15 tonn for lette (med 2 tailstrike paa SEATAC med 10 minutters mellom rom i forrige uke) er vel det meste paa plass(tm)

Litt mere Bongo for meg - HA fikk gitt meg siste sete paa HA 30 i morgen, men hotell er ikke helt gratis - Doubletree ved flyplassen USD 800 + saa jeg har faatt siste sete paa Alaska i kveld - Redeye med 737-900ER !

Men naa siste svoemmetur i Stillehavet for denne gang, Spreckesville here I come.

Back