Torsdag 15 og man er om noen timer halvveis inn i Januar. Grått og overskyet her i dag, men mindre nedbør en yr har meldt. Etter en liten runde i sentrum, kjørte vi med leiebilen til Mount Eden, høyeste "fjellet" i Auckland by, for å gå opp og se på utsikten og spise opp noe av maten. I det vi skulle ut av bilen begynte det å pøse regne, så da spiste vi i bilen og kjørte mot flyplassen da vi var ferdig med å spise og da sluttet det selvfølgelig å regne. Så kjørte vi til flyplassen, og etter litt leting fant vi en bensinstasjon, så vi fikk toppet opp bilen, kjørte til leiebil parkeringen der det var mange ledige plasser, unntatt hos Europecar som vi hadde leid av, der var det fult, som ga et par ekstra runder i nabolaget. Nå har vi sjekket inn bagasjen helt til Christchurch og venter på boarding til Wellington, der vi skal mellomlande i 4 timer, før vi flyr videre i en Dash 8-300, som er ny flytype for meg. Air NZ er forøvrig største opperatør av typen. I Christchurch skal vi bo først hos min fars pennevenninne gjennom 68 år. Det skal bli hyggelig å treffe henne igjen, ca 10 år siden hun sist var i Norge. 2 av døtrene har vert i norge og 1 har jeg ikke møtt siden jeg var i NZ sist, i 1986-87 Snart Boarding på første legg, som er med A320
Ha en fortsatt fin dag
Ha en fortsatt fin dag