God tirsdag

Someone

Moderator
Medlem
God tirsdag fra Hvalstad. Her er vi klare i startblokka for å være førstemann i barnehagen. Noen møter her, og noen møter der, og i kveld skal det spilles inn podcast, visstnok er tema fly. Ha en fin dag

God morgen fra L12. Litt trøtt i dag, men det går seg vel til utover dagen. Ordinær dag på jobben, dagen skal vel for det meste brukes til budsjettering for 2023.

Ønsker alle en god dag, både med og uten budsjett.

God morgen fra Contrexville i Frankrike. Fin tur med AF A319 i går. Var spent på fortsettelsen med TGV til Lorraine på AF-flight nummer. Vi skulle ta ut billetten på en automat på CDG. Tastet inn referansenummer, men det var i følge maskinen feil… Ingen hjelp å få fra togpersonalet og heller ikke på AF-kontoret. Og bedre ble det ikke av å ringe vakttelefonen til Berg-Hansen. Så da var det bare å kjøpe nye dyre billetter på 1. klasse… Men selve toget var fint, lå i hastighet på 270-280 km/t. En drøy times togtur før siste etappe med BMW 740. Men nå, frokost[emoji3]

God morgen fra solfylt flyplass på Øvre Romerike.

Merker det går mot høst og at det nå er mørkt når man tusler ut døren hjemme.
Så er vel på tide å pakke inn hagemøblene og gjøre klar for vinteren.

Greide å gå 1.5 lengde i minus når jeg satt opp plattingen, så får ta turen innom Maxbo i ettermiddag og se om jeg kan få kjøpt siste. Bare håpe at fargen de har matcher den jeg har.... "home improvement" walk of shame....

På tide med mer kaffe

S

God morgen fra bortekontoret hvor den tredje kaffekoppen er på vei ned. Nydelig svømmetur i dag og formen tar seg litt opp etter for mye mat og vin.

Nå begynner Teams-racet, så man får forberede seg litt.

God morgen fra Larvik! :)
Her må man straks sjekke ut fra det lille huset og reise hjemover med VY. Fint opphold her og kun litt regn på ettermiddagen i går. Ellers fint vær og i dag skinner sola igjen. En del turer fikk man gått og Porsgrunn ble besøkt i går.
Fin solnedgang var det også i går!
Ha en super tirsdag! 20221010_183705.jpg20221010_183512.jpg20221010_183338.jpg20221010_182827.jpg

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

Morn fra Kolsås, overhodet ikke først i barnehagen i dag, men sånn er det når man snik-innfører litt østkyst-tidssone på minstemann allerede nå. Dukker snart opp en Mr Oppussing for å kontrollmåle litt og slikt før man etterhvert skal få byttet til nytt gulv med varme under, samt ny kjøkkenbenk og litt annet småplukk. Betyr også at jeg må på OBS Bygg og hente alt gulvet, så det blir nok dagens trim, da det veier noen kg.

God formiddag fra Forus,
Også dagen idag går med til HAZOP møte i prosjektet. Konsentrasjonen er på topp sammen med stadig påfyll av kaffe for å opprettholde fokus!
Ukas jobbtur østover er skøvet litt ut i uken.
Ha en fin dag.

God formiddag fra Kongsberg.

Her er det en riktig fin dag med skyfri himmel og sol. Litt kaldt ennå, men det tar seg nok opp etterhvert. Jeg skal om jeg ikke kommer meg ut og får gått meg en tur litt etterhvert. Ellers blir det nok en rolig dag her, med litt jobbing inni mellom.

Heldigvis ferdig med alt som har med barnehage å gjøre....
Men gjemmekontor er fint. Bare møter i hele dag og ingen planer i kveld, heldigvis. Deilig!

God tirsdag ønskes.

Heisann fra Forus. Ganske rolige dager i resepsjonen da mange har høstferie her i vest. Men litt trafikk er det jo. Benytter ledige stunder til å få unna diverse e-læringskurs som ligger på vent. Men det passer fint at instruktørene på kurset oppfordrer til å ta mange pauser underveis. Blir visst noen timer på jobb i morgen også. Men så tar jeg "høstferie". Ha en fortsatt fin tirsdag forumister!

Ooh ya, deilig å være ferdig med barnehage og sånt. Enklere med bikkjer.

Nok en fin morgen på terrassen. Onkel Frank synger om gul snø og Sheldricks-koppen er nyfylt.

I dag er det 10/11 på amerikansk - altså Tristar-dag!

b58a911a9e8812cbd2f899d972e8b188.jpg

God tirsdag fra Hyatt Place på Frankfurt flyplass. Her har vi sovet lenge og ordner oss før vi skal ta Uber ut til et kjøpesenter for å shoppe litt og spise lunch.

Så i kveld blir det Uber direkte til en plass ingen av oss har vært før, nemlig Lufthansa First Class Terminal. Det blir riiiiimelig smud, for å sitere Kongsvik.

Ha en ekstra best dag

Ja det er godt å være ferdig med barnehage, SFO etc. Blir litt mindre stress på morning og ettermiddag når ikke trenger å tenke på slikt. Nå begrenser kontakten seg med barnehage til at vi av og til henter barnebarn der, men det er jo bare kjekt. Dem kan en jo bare levere til foreldrene igjen når det er nok. Tvillingene mine er blitt 18 år nå og da er det plutselig andre ting som dukker opp som f. eks dette.

"Pappa, jeg er helt blakk. Har du noe penger jeg kan låne (dvs få)?"
"Jeg er nødt til å ha bilen i dag (selv om far trenger den selv)"
"Jeg må få penger til nye klær (selv om hun kjøpte nye noen dager i forveien)"
"Det er så dyrt på polet, har du noe sprit jeg kunne få til festen i helgen?"
"Pappa, kan du hjelpe meg å selge dassruller til russebussen vår?"

Hei og hå snart fra WF626 retning BGO-TOS. Merker at det er høstferie gitt antall små, samt flere rike amerikanere er (til en viss grad heldigvis) tilbake. Synd for sistnevnte hvis de håper på nordlys, værmeldingen for døgnet mitt i TOS er 7c og vind fra S, senere V.

Sushi på stamrestauranten etter landing, og ellers få unna gjort arbeid før returen til ca. samme tid i morgen [emoji28]

Ellers fikk man en snap fra Someone på jobbreise med SQ, så da ble og blir man rimelig misunnelig![emoji2956]

Tvillingene mine er blitt 18 år nå og da er det plutselig andre ting som dukker opp som f. eks dette.

Den der kan du vel fint si nei til med loven i bakhånd? :cool:

Gudd day fra bortekontoret. Det jobbes med ting jeg ikke har gjort før, og det går overraskende bra.

Ha en god en :)

Ellers fikk man en snap fra Someone på jobbreise med SQ, så da ble og blir man rimelig misunnelig![emoji2956]

Ennå bare bookingen da, drar ikke riktig ennå.

Dog var det et enkelt valg reisekontoret ga meg, når jeg uansett ikke ennå er senior nok eller reiser nok til full business. Premium Economy med SQ (og et leg med A380) eller economy med KLM (eller TK)

Tvillingene mine er blitt 18 år nå og da er det plutselig andre ting som dukker opp som f. eks dette.

"Pappa, jeg er helt blakk. Har du noe penger jeg kan låne (dvs få)?"
"Jeg er nødt til å ha bilen i dag (selv om far trenger den selv)"
"Jeg må få penger til nye klær (selv om hun kjøpte nye noen dager i forveien)"
"Pappa, kan du hjelpe meg å selge dassruller til russebussen vår?"

Jeg har ei som er rett under 18, og som hun tørt poengterte, hennes inntektskilder er stort sett, jul, bursdag og foreldre... Ikke bare enkelt med jobb for de som er 17, selv om hun er skikkelig gira.

Men det gir jo noen utslag, når disse jentene begynte å smake på "litt mer hissig brus" så var det et par ting hvor gode råd måtte til.

-Man shotter ikke konjakk
-Man bruker ikke Pepsi Max til å blande med
-Og hu berta som som fikser Breezer med NOK 60 pr flaske i påslag, hun holderer man seg unna.

Jeg refererer til primær intektskilde, foreldre. så jeg sparer fort noen kroner med å kjøpe Breezer selv og la den gå i arv. Straffen er at det ser skikkelig teit ut å stå på Kiwi med fredagstgaco og Breezer i handlekurven.

Ikke først i barnehage, ikke først på forumet…men nå er arbeidsdagen over og roen senker seg på Vertshuset Røros. Kjenner jeg gleder meg til helg

Back