God tirsdag

Gooood tirsdag... Eller er det?

Nettopp landet etter hjemreisen fra helvete... Reiste fra Malta søndag morgen, og hadde en fin connection hjem til Trondheim og skulle være der søndag ettermiddag.. Men gikk det som planlagt? Nei, njet, nein, no, ne bla, bla...

På vei fra Malta gikk alt fint, sete 1a, biff, litt champagne.. Så: "hello Captain speaking, Frankfurt airport is closed... We try to find new airport to land..." Hva i huleste tenktemjeg, Frankfurt stengt? Morsomt... 2 min senere får vi vite at vi MÅ lande på Hahn Airport, en Ryanair-flyplass plassert lukt ut i Absolutely nowhere... Etter landing 1 timemi flyet utenninfo, så kommer skippern og popeye i cockpit med beskjed om at vi må ta buss videre... Og bussen kommer om 3 timer... Lekent!

Runt oss på Hahn sto jumbojet fra Delta og et titall andre strandede fly fra et utall selskaper. Og planenmmin somminnebar taxi fra Hanh til Frankfurt Main, falt i fisk... Virket som alle taxier i dette landsens høl var allerede opptatte...

Ventet på buss i over tre timer,mogmnår bussen endelig dukket opp fikk vi beskjed om at den brukte 2 timer til Frankfurt... Jeg hadde heldigvis ringt SAS og fått booket om til dagen etter, og de ba meg booke hotell selv som de skulle dekke... Og det var lurt... De andre på dette flyet ble sendt fra Frankfurt til Beeringen enda en times kjøring unna.. Kjapp som en brunstig bukk hoppet jeg av bussen på Franfurt Main,mog sjekket inn på Park Inn kl 02 på natten..

Våknet klokken seks, klar for nytt forsøk på hjemreise.. Ankom terminalen og oppdaget alle køers mor allerede utenfor terminalen... Tusenvis av folk overalt og ingen visste noe som helst. Fikk tilslutt kontakt med ei dame i First Class innsjekkingen, der det bare var 100 meter kø.. Fikk nytt fly, forresten en av fem ombookinger denne dagen.. Ventet fra 07 og fikk lurt meg med et fly til København kl 16, forøvrig det første til Scandinavia mandag... Ankom København og var glad for endelig å nærme meg hjem.

Fant transferskranken og damen mente det var best å spise en god middag der og ta kveldsflyet til TRD, noe som hørtes greit ut, slapp da kaoset med ny innsjekk og security i Oslo..

Kvelden gikk og vi bordet en A320 som så splitter ny ut... Alt fint og flott til vi skulle inn på rullebanen, da stoppet det j#^>a flyet og strømmen gikk... Kapteinen tok en Ctrl-alt-del på dataen sin, men flyfaen ville ikke lystre.. Tilslutt kom detmen glad danske påmanlegget og forklarte med en liten latter at flyet ikke var flydyktig, og når et fly var sykt måtte det ha hvile.. Hjemturen fra helvete fortsatte...

Ny kø i transferhallen, vente på bagasje og taxi til noe som het Hotell Dan...slitent dritthotell, på rommet 01.45 og opp igjen 06.30.

Heldigvis gikk 08.40 til TRD som oppsatt, og en laaaaaang tur var over..

Konklusjon: book egne hotell, ikke vent på hjelp. Ingen matbonge utdelt overhodet, sørg for egen mat. Ikke ha viktige avtaler de første 48 timer etter ankomst til dest. Smil...

Neste tur fredag...Gleder meg ikke akkurat til det nå nei... Hehe

Kim

Den skal stå tidlig opp, som skal rekke å bli forsinket. I dag går turen til Cork, der det er kuldegrader og fare for snø, via Amsterdam, der det er kuldegrader og fare for snø. Kan ikke skjønne hva som skal kunne gå galt i denne planen.

Det som gikk galt var at jeg stod 0527 på Gardermoen uten pass... Heldigvis fikk jeg, med nød og neppe, fikset et nødpass i tide til å rekke flyet og deretter gikk turen som smurt.

Hyggelig fyr i politiluka, som egentlig skulle vært et annet sted, men tok seg tid til å redde dagen.

God eftan fra Lake Mary, FL! Her har man akkurat klokket seg inn til 9.5 flytimer denne uken og sier meg med det, fornøyd. Biennial flight review bestått, og i morgen venter Luft Hansen i full nedoverbakke over dammen til Frankfurt, før SAS får meg hjem til Sørlandet via OSL... (urk. Ingen bonusbilletter ledig via CPH apparently.)

Da får man hive seg rundt og gjøre unna litt last minute shopping.

Back