God tirsdag morgen...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Ny dag og det ser ut til å bli en strålende dag... Møter, møter og enda noen møter - men det nærmer seg ferie - så da klarer vi nok dette. Ha en bedre tirsdag!

Mandagen er nesten over ... og hvilken mandag ... katta maatte til vet'en (forgifting), soeppelkverna paa kjoekkenet knelte i gaar og maate erstattes/monteres i dag ... pussig hvordan alle disse utgiftene kommer naar man minst trenger det .. som gressklipperen som kastet inn haandlkeet, dasspumpa, septiktoemmingen og den uungaaelige 1000-dollars jobben paa bilen som alltid dukker opp naar jeg mister jobben. :(

Men det er lovet litt blaa himmel i morgen ....

Og her er man klar for ukens første tentamen (av tre).
Jeg synes godt det kunne vært dårlig vær idag, pøsregn, så slipper man ihvertfall sitte og tenke på hvor fint vær det er.

Glad tirsdag! Etter en sviptur til SVG i går med Falcon for å se presentasjonen av Aeriton (gjeeeesp), som innebar en ekstra time på OSL (fullt fly), og klappsete på andre forsøk, er jeg tilbake på kontoret igjen og skal kaste meg over dagens arbeidsoppgaver - samt finne noen som kan reparer understellet til barnevognen vår etter at SGS ga den juling på vei fra BGO søndag (fire legs på fire dager er gøy). Neste planlagte tur med fly er turen med "Tante-JU" på torsdag :) :) :) Gleder meg som en UNGE!!!:biggrin

...nå skal det soves. Har nettopp kommet hjem fra nattevakt! Fant en spesiell "stripp" fra gårsdagens trafikk! YAK52. Ikke så mange av dem i Norge. Får satse på at den komme igjen! Ryktene sier den hører hjemme i Tromsø?!?! Noen som kan bekrefte, avkrefte?

over and out:zzz

God morgen fra Fornebu :)

Fantastisk dag i Oslo idag, pent mai vær, men det varer vel ikke hele dagen, er allerede nå bygget opp endel solide cumulusser utafor her, så det kan jo bli vått etterhvert.

Men men. jobb til kl 1800 idag, så da går mer eller mindre hele dagen

Kos dere folkens :thumbup

tror forresten jeg fløy med broren til FBU4EVER fra BGO til OSL på søndag. Han må være god til å fly, for datteren min sov hele veien over - helt til vi stoppet ved gate og 112 pax åpnet stebeltene sine og SPRATT opp av setene...

Originally posted by catocontrol
...nå skal det soves. Har nettopp kommet hjem fra nattevakt! Fant en spesiell "stripp" fra gårsdagens trafikk! YAK52. Ikke så mange av dem i Norge. Får satse på at den komme igjen! Ryktene sier den hører hjemme i Tromsø?!?! Noen som kan bekrefte, avkrefte?

Ja det står en slik her oppe.Har hørt samme rykte som deg.Forresten har den reg. LN-IGB.:)

skal se om vi klarer å smelle sammen en rapport, men det var lite nytt fra Aeriton i går, annet enn at de planlegger å ha en fullskala mock-up klar i mars 2006 på SVG. First flight er planlagt i 2010

Originally posted by LN-MEH

Ja det står en slik her oppe.Har hørt samme rykte som deg.Forresten har den reg. LN-IGB.:)
Dette er den første YAK-52 på norsk register(innført i 1996,luftdyktighetsbevis utstedt i 1998)fant jeg ut etter et raskt nettsøk.Flyet er en 1988-modell. :)

Originally posted by CK
tror forresten jeg fløy med broren til FBU4EVER fra BGO til OSL på søndag. Han må være god til å fly, for datteren min sov hele veien over - helt til vi stoppet ved gate og 112 pax åpnet stebeltene sine og SPRATT opp av setene...

Sjekket programmet hans,og han fløy "lower rank" med SK266 BGO-OSL (høres ut som dansk innenriks,spør du meg!). Jeg sendte kapteinen på denne flighten ut på hans første solotur på NAIA i 1977!
:up:

Edit. Jada,gode piloter,begge to!

Dette er den første YAK-52 på norsk register(innført i 1996,luftdyktighetsbevis utstedt i 1998)fant jeg ut etter et raskt nettsøk.Flyet er en 1988-modell. :)

Jeg vet det har stått en nede på Sola i mange år! Er dette samme maskinen?

Jeg vet det har stått en nede på Sola i mange år! Er dette samme maskinen?
Vet ikke om det er samme fly.Denne har vel hatt tilhold på Møre-traktene(Vigra) såvidt jeg vet.:)

Back