Jeg skjønner ikke hvorfor media sees på som problemet, media sammen med vitenskapen er vel tvert om en essensiell del av løsningen. Lokalt med 18 registrerte tilfeller, mot 32 i Norge, har vi i delstaten Washington 6 dødsfall bekreftet - det er ikke noe hysteri. Allt innen for 75 km fra her jeg sitter.
Uten media ville Trump’s Twittring om at dette er et «Hoax» fremstilt av Demokratene ! Sammen med Tweets om hvor strålende hans kabinett tar seg av allt!
Media viser et noe annet bilde:
- USA pga innsparinger / nedbemanning av Føderale Institusjoner har testet 500
- Til sammenligning har UK testet 10.000 !
- At 6 av 18 tilfeller er døde viser klart at det er kraftig under rapportering.
- At vi i delstaten Washington har 2 forskjellige COVD 19 Virus Typer (påvist av Fred Hutchinson Cancer Research Center på fredag) og at en av disse typene ikke kommer fra reisebasert smitte, men «Community» (lokal).
- Lokalt her har Universitetene og forskningsmiljøet satt i gang skikkelig testing, og delstaten tar ansvar.
Selv med såpass mange dødsfall er det ikke noe panikk / hysteri - ja store selskaper som Amazon, Google, Facebook med flere har satt store begrensninger i reise aktiviteten (skulle selv reist til London på fredag for å starte et nytt prosjekt på mandag) men jeg kommer til å jobbe 100% hjemme i fra og holder også julene i gang

(det er jo mulig de nevnte selskapene vet litt om hva som skjer rundt i verden