• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God tidleg søndag fra Gardermoen

LN-REF

ScanFlyer Gold
Medlem
God tidleg søndag fra Gardermoen

Varmt på hotellet i natt her på Gardermoen enda vinduet stod på full lufting - så det blei dessverre dårlegt med søvn...

Men men, er vel bare å hive seg rundt og komme seg til en utenlandsgate for å fly SAS sin smågris, LN-RPX til London - der venta Air Canada som skal ta meg til direkte til St. John's i en Airbus A319-100

Ut på tur - aldri sur! :fly

Re: God tidleg søndag fra Gardermoen

Morn frå ytre, gråe Trondheimsfjorden. Her starta dagen som vanleg tidleg. Turen går til byn igjen, for planlegging av nytt tak på hytta og slikt. Takpapp er tungt å bære i bratte bakkar.

Elles er dette dagen for å minne ein gamal pilot, som har betydd mykje for oss alle, sidan han ikkje berre var pilot her nede på jorda, Neil Armstrong.

Frokost, dusj også er det bare å pelle seg til arktitektenes gullgruve aka Gardermoen for en seriøs arbeidsøkt ikveld - kjenner det skal bli hørvelig godt med ett par dager fri nå.
Sol og regn om hverandre, men ser ut som sistnevnte vinner kampen utover dagen.
Dach!

Mornings fra Sandaker. En bedre frokost med hjemmelaget juice er inntatt og nå venter litt avslappning på sofaen før diverse besøk skal unnagjøres senere idag. Ha en fin dag

Mornings fra Bergen! Avslappende dag i dag, og med tendenser til sol ute blir det kanskje en kjapp tur på fjellet. Blir litt jobbing i ettermiddag, og tilbake til Oslo i morgen.

Ha en strålende søndag!

God morgen. Står jeg opp senere enn det jeg pleier å gjøre? Ja. Er formen min redusert etter nattas festligheter? Ja. Søvntid ca 4 1/2 time fra 7:30 i dag. :D Men nå hadde jeg jobbet som bartender fra 20:00-03:00 først og dertil nachspiel så om jeg hadde drukket hele natta så hadde formen vært ille. Får vel finne meg noe frokost/lunch etterhvert. Ellers er planen som sånn på mange andre søndager; gjøre fint lite. Har selvsagt respekt for de som måtte jobbe i dag, men det finnes noen 9-16 mennesker også. Jeg er vel en av dem iallefall i min deltidsjobb ved siden av studiene.

Last edited:

God formiddag Forbereder morgendagen og deretter bevege meg til kjøpesenteret på Romerike for en kirkekaffe eller noe annet før man dumper ned i et blått stoffsete en times tid. Ha en fortreffelig dag

Fin temperatur, sol fra blå himmel, nesten ikke vind, og terassen på hytta er virkelig stedet i dag. Nå skal bare resten av dagen nytes. Det kan jo fort bli den siste sommerdagen i år.
Hvem vet?

BF:cool2

God morgen fra Lillestrøm. Ble solide 12 timer på øret i natt, etter en hard uke med mye aktivitet og lite søvn. Kunne lett hatt 12 til, men det må pakkes og forberedes til en tilsvarende runde som starter med "leke-BA" til Ålborg eller Århus imorgen.

Bør sikkert sjekke billetten i løpet av dagen så jeg ser hvor jeg skal.

Ha en fin en folkens.

*dobbelgrynt* ... Sitter her som vanlig i morgenstillheten med kaffen min mens katta roter rundt i buskene... Bikkja ville ut ved halvseks-tiden, og da jeg skulle slippe ham inn igjen, ble jeg oppmerksom på noe som hørtes ut som fortvilet mjauing på avstand. Dermed måtte man ut og etterforske litt, og til slutt klarte jeg å lokalisere katta høyt oppe i et tre... Da jeg lyste opp i treet, hørte jeg plutselig knasing og brasing og *dunk* og så var katta på bakken. Ikke sikker på om han hoppet eller falt. Mulig han ble skremt av lyset. Men jeg slapp ihvertfall å hente stige.

I dag går turen til 57th Fighter Group for brunch, en restaurant med WWII-tema som ligger ved rullebanen på PDK, som er en av Atlantas mange biz-flyplasser. Skal bli artig å se fly igjen. :)

men det må pakkes og forberedes til en tilsvarende runde som starter med "leke-BA" til Ålborg eller Århus imorgen.

Bør sikkert sjekke billetten i løpet av dagen så jeg ser hvor jeg skal.

Ser på ba.com at dagens AAR-flight går via AAL, så om det er sånn i morgen også, er det jo samme fly. Kan kanskje uansett værte greit å vite hvor du skal gå av. Har forresten hørt at Mikro-BA har is.

God søndag herfra, forresten. Tror ikke det skjer så mye i dag.

God ettermiddag fra OSL. Er halveis på min ukentlige tur nordover, bare venter på siste hoppet til EVE. Det blir en ny hektisk uke, men etter den så tyder det på at det blir litt roligere fremover. Det blir i grunnen helt greit kjenner jeg. Ellers er det nå 5 uker til det blir en liten miniferie i USA, med litt NFL og litt annen morro. Det gleder jeg meg til!

God dag fra Skiathos. I dag har jeg nesten fått et fly i hodet, og det var en fin opplevelse. Og ellers er det 36 pluss og det finnes Mythos. God søndag!

Back