• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default God søndag

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
Da har det blitt søndag både her og hjemme, men jeg går ikke glipp av en time søvn.

Håper å få dyttet i oss frokost snart. Avreise mot hellfire pass, litt togkjøring også et par timer bil til Conrad for seks netter.

Fortsatt lørran her … Nettopp ferdig med Nurnberg på Netflix.. Anbefales. Nesten skummelt hvor mye Hermann høres ut som Donald.

Palmesøndag, ja .. eller palmettosøndag som vi sier her i det sydkarolinske. Og velkommen etter med sommertid ….

Best søndag fra Clarion Hotel The Pier i Gøteborg. Sommertid gir oss frokost en time tidligere enn vanlig… Etter lunsj settes kursen mot Lysekil og et aldri så lite og mysigt havsbad. Njuta du også.

Morn fra Best Western Hebron i København. Enn så lenge kun liv i minstemann og meg, men fortsatt fire timer til Tivoli åpner så tror vi har god tid fortsatt.
Ellers var det lenge siden sist jeg satt i et Braathens fly, men vet ikke om jeg vil skryte av gårsdagens tur ned med ATRen. Ikke eksisterende benplass og altfor lav seterygg, men siden det jo var business class så serverte de både snacks og drikke.

God morgen fra Beitostølen, da hevder IATA det har blitt sommer. Samme med klokken. Nydeligvis vær her i morgentimene, og blir litt i bakken med barna og plan om en egen skitur etterpå. Det bør kvalifisere til en kald en. Enten på solterrassen eller foran peisen, avhengig av været. Ha en fin dag.

God ettermiddag fra Phuket😎 Her har man gjort unna litt shopping, massasje og Formel 1 lunch. Litt avveksling fra lokal sjømat med en Toast Skagen på Karlssons. Ellers er det skyfri himmel og temperaturer litt over 30 femte dagen på rad. Palmer er det nok av her, og ønsker alle forumister en lun palmesøndag.IMG_3154.webp

God morgen fra OSL. Etter en god natt på Radisson Blu bærer det straks mot Gaustablikk. Må bare få anmeldt et tyveri da ubudne gjester har forsynt seg grovt i koffertene våre - mest sannsynlig på EZE. Ergerlig, men påske blir det uansett.

God morgen fra Knausen. Her nytes en frokost dønn alene (arving #1 ble levert på jobb klokken 06.30) mens man glor utover en solfylt hovedstad.

Nydelig dag i går med laaaang tur i marka, årets første (norske) utepils og indisk aften med arving. Nå er det laaaang tur ned til gryta for å møte kompiser og steak-night med arvingen. I mangelen av strand så er hovedstads-påske perfekt.

God søndag fra Oslo. Når kl 2 blir kl 3 ble det plutselig oppbudsstemning i Oslos uteliv i natt. Fullstendig kaos rundt Youngstorget. Tror ikke folk var så happy med det , så en fyr som politiet hadde satt håndjern på midt på torget feks. Men nattbussen hjem var overraskende tom, så gikk nå greit. Ender du kvelden med håndjern på er det på tide å revurdere et og annet, ihvertfall når det er politiet som gjør det. Jaja får se hva dagen bringer , har ikke så mange planer. Men bør nå gå en tur ut og nyte sola litt.

God formiddag fra Skøyen. Sola skinner, et gigantisk gåsetrekk dro akkurat forbi, på vei nordover. Håper de har koordinert med approach på OSL! Årets første sykkeltur i går, i dag blir det fottur i finværet. Ha en fin dag!

God kveld fra Chiang Rai
Ikke mulig å sjekke inn på Lufthansa 30 timer før avgang - ordna seg 29 timer før
Er det sommertiden som surrer det til?
Også varsel om at flyet var overbooket og mulig å registrere seg som frivillig til å stå over til en senere avgang
Passer dårlig for meg, skal på jobb når jeg kommer hjem. Regner med jeg kommer med siden jeg er senator og i business class

Ser for meg at de burde brukt A380'n noen dager til på Bangkokruta

Noen som har lyst til å teste en ny app jeg har laget, kalt Contrail - Flight Tracker og gi litt feedback.
Gikk så lei all reklamen i FR at jeg tenkte å prøve å lage noe gratis uten reklame.
App Store - Apple
Ligger ute på apple store, men holder på med beta testing for android og om noen er interessert.

God kveld fra Kongsberg. Akkurat spist dagens lille forrett. Fikk tak i løjrom i Sverige til en langt hyggeligere pris enn i Norge

4476.webp

Eller stille og rolig dag her i dag.

God kveld fra Nittedal,

Ikke helt påskeferie, litt for mye som skjer i sjappa til at det lar seg gjøre. Så blir 3 dagers uke, og det gjør jo ingen ting.
Straks på vei opp for å hente frøkna som kommer med siste fly fra TRD i kveld, var et lite øyeblikk hvor jeg var skeptisk til ankomsten, da flyet som som skulle fly henne ned i kveld fikk teknisk og kansellering (ser det ut som)
Så DY OPS dro et nytt fly frem og ser ut som det er friskt nok for turen.

I morgen har vi et artig prosjekt. Har hentet inn noen esker med is fra noen isbreer på Svalbard, som igjennom helgen er kjørt sørover. I morgen laster vi i en Envirotainer og flyr det frossent til USA.

Happy påskestart!

S

I morgen har vi et artig prosjekt. Har hentet inn noen esker med is fra noen isbreer på Svalbard, som igjennom helgen er kjørt sørover. I morgen laster vi i en Envirotainer og flyr det frossent til USA.

Skal bli isbiter under presentasjonen av Trump’erns neste invasjonsprosjekt?

Back