God søndag

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
God søndag

God søndag fra sofaen. Iphonen har husket å stille klokken en time tilbake så det ble ekstra tidlig start i dag. Får se om dagen bringer en håndballkamp eller om jeg blir hjemme og jobber litt. Noe slekt på besøk i området det også hadde vært hyggelig å hilse på.

Mer kaffe og stearinlys i mørket her mens brødet står og hever i ovnen. Nyt dagen!

Re: God søndag

Morn fra Kolsås. Dovendyret i naborommet bestemte at akkurat i dag var det slutt på å sove lenge og startet dagen tidligere enn på lenge...
Må få røsket opp og kastet litt fra blomsterbedet i dag men burde ikke være det store prosjektet

God morgen fra Ris. Kaffe, lakrissjokolade og stearinlys her…ingen dårlig start før også denne dagen skal tilbringes på Idrettshøyskolen. Ha en herlig søndag du også…den har jo 25 timer:-)

God søndag. Her stod barna opp senere enn fryktet, men spørsmålet er mer hvor tidlig han minste sovner, da han er som en gammel mann i blant og sovner på sofaen under barne TV. Planen i dag er en tur opp på Kloss22, så får vi se hva annet vi finner på. Ha en fin dag

God morgen fra SK4675, straks avgang fra OSL til Alicante. Meget god plass på flyet, ser ut som de fleste reiser til Kanariholmene på denne tide av året. Skipper’n er en gammel klassekamerat, så kanskje det blir et besøk i cockpit. Ha en strålende søndag[emoji3]
5ade0052247d78c7f25d6f215f044bae.jpg

God morgen fra Kongsberg. Da er sønnen og jeg på vei til Oslo motorshow på Lillestrøm. Satser på det blir bra. Formen kjennes fin ut nå på morgenen, men om jeg klarer en hel dag der inne gjenstår å se. Mulig jeg tar toget hjem litt tidligere og så kjører sønnen hjem når han og kompisen er ferdig. Noen fordeler er det at ungene har førerkort.

God morgen fra Stavanger. Her nytes dagens første kaffekopp mens det tittes på diverse reiserelaterte YouTube videoer. Advents stjernene kom opp nå på morran, så da er en i rute med det også. Gårsdagen gikk med til lett trim av hekk, så i dag får en rydde litt opp i dag.
Ellers telles det ned til «hjemreise»
Ha en nydelig søndag :)

God søndag og vintertid.
I går var det opprykkskamp for Stabæk gutta, med påfølgende fest på Onkel Blaa. Etter 3 glass "supporter brus" gav jeg meg og vi dro hjem, for å være uthvilt til i dag. Kl13 er det kampstart for årets siste kamp på Nadderud Stadion, når Stabæk jentene nok går på sitt 6te strake tap, når de møter Rosenborg. Jeg hadde fryktet at det kom til å bli 6 strake tap for jentene, om vi havnet i topp-sluttspillet og det ser det ut til å bli. Men det er ikke dagens kamp som er den viktigste å vinne, det er den neste lørdag når det er cupfinale på Ullevoll. Uansett skal det bli litt deilig at sesongen er over. Det er fremdeles noen timer til jeg skal på Nadderud, så før det er planen er å prøve å finne betong-skruer for å feste hjulholdere på veggen, som skal holde hjulene til ID4'n på veggen. Normalt er dekkene på garasjeloftet, men med 19 tommer er de rett og slett for store til å orke å bale med å få dem opp og ned. Kanskje får vi også litt tid til å sette seg inn i hvordan denne "datamaskinen på hjul" fungerer. Vi har i alle fall erfart at man må sitte i førersetet for at bilen "skal gå" og bilen må gå for å få strøm i uttaket i bagasjerommet, så det er liv i kjøleboksen og man får ikke justert temperaturen på boksen uten strøm. Litt håpløst spør du meg. Vel, ha en fin vinter-søndag, med eller uten norsk fotball.

God søndag

G’moorgen! Gjorde seg med en ekstra time i natt.

Skal tilbringe uka i et ombygd båthus, og kan ikke klage på hverken utsikt eller fasiliteter.

5a44b13ee3843ff37ddfcb9756377069.jpg

God søndag og vintertid.
I går var det opprykkskamp for Stabæk gutta, med påfølgende fest på Onkel Blaa.

Både Stabæk-opprykk og Leeds-seier over Liverpool …. Ingen dårlig dag! :up:

God ettermiddag fra Stavanger :) En rolig søndag med litt skriving på masteroppgaven min som snart skal leveres.

I går fikk jeg booket overnatting på Færøyene for min helgetur dit i desember. Fant en fin plass på Airbnb. Mitt norsk-koloniserte hode har tydeligvis ikke vært på utenlandstur på svært lenge, så da jeg sendte host'ene en melding om parkeringsmulighetene i nærheten, skrev jeg på engelsk. Fikk så et svar tilbake på dansk.

Dagens lærdom: de snakker slettes ikke islandsk på Færøyene, og man må ikke anta at man må skrive på engelsk til en kar som heter Eirikur.

God ettermiddag fra Stavanger :) En rolig søndag med litt skriving på masteroppgaven min som snart skal leveres.

I går fikk jeg booket overnatting på Færøyene for min helgetur dit i desember. Fant en fin plass på Airbnb. Mitt norsk-koloniserte hode har tydeligvis ikke vært på utenlandstur på svært lenge, så da jeg sendte host'ene en melding om parkeringsmulighetene i nærheten, skrev jeg på engelsk. Fikk så et svar tilbake på dansk.

Dagens lærdom: de snakker slettes ikke islandsk på Færøyene, og man må ikke anta at man må skrive på engelsk til en kar som heter Eirikur.

Det er egentlig litt morsomt å høre på folk fra Færøyene snakke dansk. Du kan se for deg en fra Sogn snakke dansk. Aksenten blir omtrent som det. En del er dog gode på København dansk uten denne tydelige aksenten, så det varierer dog en del. På en måte så blir det ofte lettere for nordmenn å forstå hva de sier fordi det da ligger nærmere norsk når de da snakker dansk. Det har noe med at tonefallet på færøysk minner mer om vestlandske dialekter enn dansk. Også heter lokalavisa det noe sære navnet Sosialurin. Humra godt da jeg så det skiltet da jeg vandra rundt i Torshavns gater. Torshavn har en del parkeringsrestriksjoner i sentrumsområdet iallefall. Der traff jeg faktisk litt blink da jeg var der i pinsen og disse ikke gjaldt pga helligdag og sånn. Og betal bompengene ved tunnelene med en gang på nærmeste bensinstasjon, dette er veldig greit å huske på når en leier bil. Hvis ikke får bilutleier regninga og de vil sikkert kreve dette med litt ekstra gebyrer sånn på toppen. Men gled deg - Færøyene er vilt og vakkert!

God søndag fra Oslo her har man for det meste bedrevet indretjeneste. Og mer skal det sikkert bli.

Last edited:

Huff fra Knausen.. Ble en meget lang og fuktig fødselsdagsferiring i går på god-stuen Brasserie Blanche.. Hadde egentlig chambret i tre timer.. Men de mente vi fortjente hele kvelden så da ble det et par viner vi klarte å tømme fra vinkartet deres..

Da ble denne marathon-dagen med tøff, medJunior opp i kollen for Haloween-feriing med klassen etter langfrokosten og siden det har det vært full shining av huset før jentene skal ha Haloween-party her.. Nevnte jeg at jeg er skeptisk til denne tradisjonen?

Nå er det japansk øl og furum foran peisen mens en stooooor stek koser seg på lav tempereatur i ovnen.

Fytti katta fra London. Landet etter å ha sovet ca hele veien fra YVR. Skulle hatt 4,5 timer layover før BA770 hjem, men så fant Storsmurfen ledige bonusbilletter med SAS litt før så da booket jeg det i full fart. Det er stor forskjell å landet 20.40 istedenfor 22.10 nå kjenner jeg. :)

Blir sykt bra å komme hjem til nevnte smurf nå. Og siden de har speil her på LH-kantina (hvorfor søren har de det????) ser jeg hvor mye 2,5 måneder på reise har preget meg. Så her blir det suppe&turiskoogmark fremover. Jeeeez

Ha en fjong dag

Elefanten var nokså surmulen over at vi booket med SAS og hoppet av BA770.

Helt til denne SMS'en tikket inn. Da satte vi i et guturalt og skingrende skrik før vi løp til Colaskapet i Singapore kantina og ga sll brusen en klem. Dette hadde luktet krise lang vei.

0acc29a0c0f24c8b1bdc6f848345687a.jpg

Sent fra min SM-F711B via Tapatalk

Litt sånn som på SAS i går ... Er det smittsomt, disse cateringproblemene?

Huff fra Knausen.. Ble en meget lang og fuktig fødselsdagsferiring i går på god-stuen Brasserie Blanche.. Hadde egentlig chambret i tre timer.. Men de mente vi fortjente hele kvelden så da ble det et par viner vi klarte å tømme fra vinkartet deres..

Da ble denne marathon-dagen med tøff, medJunior opp i kollen for Haloween-feriing med klassen etter langfrokosten og siden det har det vært full shining av huset før jentene skal ha Haloween-party her.. Nevnte jeg at jeg er skeptisk til denne tradisjonen?

Nå er det japansk øl og furum foran peisen mens en stooooor stek koser seg på lav tempereatur i ovnen.

Tja om man så stemninga i Oslo sentrum i går så er vel egentlig halloween et kodeord for hallo vin+++ bare med kostymer. Jeg var på oktoberfesten på Youngstorget i går for siste gang i år ja. Var betraktelig færre folk der enn tidligere helger antagelig pga dette hallo vin konseptet.

Back