God søndag

SK384

ScanFlyer Dusty
Medlem
God søndag

God morgen fra tog 62 som straks skal ta meg fra Bergen til Kongsberg. Jeg har bestilt meg en pluss billett denne gang og det tror jeg var en lur investering. Plassen i A7 vognen er mye bedre enn i de vanlige B7 vognene så dette skal nok bli en behagelig reise over fjellet.

Ønsker alle en riktig fin søndag.

Re: God søndag

God søndag fra Clarion Collection Drott i Karlstad. Noe redusert etter gårsdagens utskeielser, men det får nå gå. Snart skal SJ ta oss hjem. Stadig noe greier - i går solgte de ikke kaffe eller te ombord, mens i dag fikk jeg sms om at bistroen er innstilt fra Katrineholm til Oslo. SJ er heldigvis flinke til å varsle om sånt i høvelig god tid pr SMS. Så vet ikke helt hva som skjer i det selskapet om dagen, men har lest at de har innstilt mange tog i Stockholmsområdet pga sykdom blant personalet. Og ja jeg kjøpte en selvtest i går på apoteket for å oppfylle norske myndigheters krav til sånn testeting. Iallefall ikke tomt her.

Hotellet - ja jeg synes det leverer - kveldsmaten i går var ikke noe overdådige greier, men siden det var inkludert så slapp vi å tenke på middagen da. Litt surrete drikkebestilling, var ikke helt klart om man skulle gå opp til personalet som stod ved en liten disk eller om de kom rundt.

Rommet - ellers greit, de har minibar hvor man kan legge på plass egne varer og godt med plass. Kan trygt anbefale dette hotellet om man skulle dra til Karlstad. Veldig sentralt, jernbanestasjonen er rett ved. Dog så er ikke dette hotellet å anbefale for folk som trenger heis og har klaustrofobi. Heisen er veldig veldig liten. Dog så har hotellet bare 4 etasjer så man kan fint gå i trappa om man ikke har altfor mye å bære på.

Ellers tja Karlstad - ikke den mest spennende byen (jeg har vært her før noen ganger), men en grei utflukt fra Oslo med toget. Store fordelen med byen er at det meste man trenger er innenfor gangavstand, sentrum er sånn sett ganske kompakt.

Hei fra Markagrensen. Mimosa og rette tilbehør er inntatt og dagen forberedes. I dag blir det lissom-julaften inchallah man stikker på onsdag. Ribbe og sosisser fra Strøm Larsen godgjør seg.

Jeg må ta med ungene for å løpe av seg litt steam i skogen da vi har kjørt en isolasjon her mot testingen på tirsdag og Dragen pakker det som er grunnleggende for 9 dager med snø eller sand som resultat.

God formiddag. Her holder det meste på å blåse bort når fønvinden slår ned, ellers ingen andre planer enn å passe på at ting plutselig ikke flyr avgårde.

God dag fra Asker. Tilbake fra en times løpetur med rundt Semsvannet og mer til. Med piggsko og sol, gjorde det ikke noe at det var holke. Deilig for sjelen uansett. En porchetta skal stekes til i kveld og det skal også graves litt laks. Ha en fin dag

God ettermiddag fra Tananger,
Flott friskt vær her over idag. Juletreet er på plass inne alt ligger i rute for julehøytiden.
Dekkskifte må til nå på den ene kjerra som skal brukes på tur østover onsdag. Best å være føre var selv om været tyder på lite eller ingen nedbør i juledagene.
Ha en fortsatt fin søndag.

G’morgen, ja .. Her på terrassen er det fortsatt mørkt og litt for kaldt for bare t-skjorte. Så behagelig.

Lyden av budbiler har ennå ikke begynt å fylle nabolaget, men det er vel like før Amazon, UPS og FedEx igjen fyller veiene. Selv USPS (Posten) er ute på søndager, men bare med pakker. Bare en uke igjen til det roer seg.

Blir vel litt surring rundt på eiendommen i dag. Men for vått til å brenne hageavfall. Skal ihvertfall ikke ut og handle. Altfor mye folk der ute.

For øvrig var grunnen til 0 kioskservering på det toget et kassesystem som hadde tatt kvelden. Da vet dere det. Er jo kjekt å kunne ha en kasse når man skal selge varer.

God dag fra Lillestrøm. Har vært ute og gått en bra tur. Bør være ca akkurat nok til å oppnå snitt på 10.000 denne uken.

Nå sitter jeg og slapper av med håndball og øl. Storsmurfen surfer på Foodora og Elefanten sitter og ser på juletreet.

Ha en fin dag

Back