God søndag!

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
God søndag!

God søndag fra Stavanger! På tide å finne loppekassa her så det blir søndag på ordentlig! God søndag ønskes alle forumister.

Re: God søndag!

Ja, det kan man si .. men god lørdagskveld fra Winter Wonderland. Her holder man seg unna veier og gater som er i ferd med å fryse grundig til. Har akkurat vært ute med bikkjene og nå skal jeg ha meg en knert for varmens skyld. 10cm sne fikk vi, men satser på en rask og brutal vår utover søndagen.

ba3b60c8dd4d0975026ceb57fadc571b.jpg

God morgen fra Del-hi, kaldt som vanlig, men i natt hadde jeg 4 pledd over meg, så jeg har kommet meg ganske greit gjennom natten og sovet godt. Dermed er ikke hjernen så frossen som i går da jeg klarte å ta feil av Kvinnedagen, som er 8 mars og ikke 8 februar.
I går fikk vi kjøpt 3 dagers turist kort på Metron og reist litt med den. Så Red Fort, men da vi kom dit gadd vi ikke å gå inn. Vi er rett og slett dritt lei røde sandsteins slott der en eller annen Maharaja har bodd for 4 hundre år siden. Trasket litt i en handlegate, som de omgjør til gågate. Blir nok bra, men nå var det som mye annet i dette u-landet, bare kaos. Spiste på McDonalds, tok en Maharaja Mac, som er Indias svar på Big Mac. Selvfølgelig godt dekorert med Jalapenos. Da vi skulle dempe brenningen i munn, med lit Is, ville det ta 15 min før vi kunne få Is, da maskinen måtte slåes på, så da tok vi heller mer å drikke. Men noe hadde skjedd med Dispenser maskinen, så vi kunne ikke få det heller. Prøvde Chicken Mc Nuggets,, -Endelig et produkt som ikke er jævlig sterkt. Det var valg i går så en del restauranter åpnet ikke før et stykke utpå ettermiddagen.
I dag skal vi reise mer med metroen, som virker veldig bra, dog merkelig langt å gå når man skal bytte fra den ene linjen til den andre, opptil 1 km visstnok.
Nå er det søndag så tutingen er ganske begrenset, men for ett vanvittig støynivå disse inderne klarer å lage i trafikken. De virker jo tilbakestående hele gjengen. Første dagen i Mumbai vedtok byens politikkere at støy sensorer skulle innføres i stor skal i hele byenhttps://www.tv2.no/nyheter/11191505/ Spør du meg burde de prøve å kreve alle bilhorn permanent utkoblet i ett år.
Ha en fortsatt støyfri dag du også.

God morgen fra Ris. Nespresso og Pepita er dagens kombo. Fyr på peisen og ro i heimen... I ettermiddag grønner jeg meg til Røros. Ha en bra start på arbeidsuken du også.

God søndag fra et sted i lufta på sk932. Siden jeg ikke fikk sove tok jeg meg en Mikkeller. Kartet funker ikke og kabinen sa at det kunne ikke fikses så får heller bare leve i uvitenhet (kunne sjekka FR24). Skal vel lande om 3 timer . Men business er fint det og synes tiden har gått fort til nå. For en gangs skyld gleder jeg meg til å komme hjem etter en uke med helt sinnsyk jetlag som aldri ble helt bra. Men jeg fikk ikke lov å gå lenger bak enn til toalettene. Ble stoppet av purser som sa bryskt at her hviler det en pilot altså i bakre bizkabin..aldri opplevd det før selv på en nattflight. Men selvsagt fortjener de som sørger for å fly flyet hvile. Vet ikke om bizsetene er bedre hvilested enn crewrest men er jo nærmere cockpit om det skulle skje noe

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Last edited:

God morgen. Siste frokost her på Hotel Goldener Berg er inntatt for denne gangen. Som vanlig er varene levert og en god søknad til hovedsponsor er lagt inn for et nytt opphold. Senere venter både gondol og minibuss til ZRH, før det blir LX1216 til OSL. Ha en fin dag

God morgen fra Lillestrøm. Her sløver man hjemme denne helga mens det blåser utenfor. Men neste helg er det Stockholm igjen og etter det Hamburg om to uker. :) Ha en fin søndag hvor dere enn er. :) God tur til folk på reise.

God morgen fra Bergen. SAS til CPH om noen timer, og så tog og buss til Oskarshamn, er dagens plan. Tilbake til Horten på onsdag kveld, så det skal bli en hektisk uke.

Etter en uke med helt sinnsyk jetlag som aldri ble helt bra.

En grunn til at jeg aldri drar på langturer med 6-7t+ tidsforskjell, da må turen vare minst 2 uker for å kunne justere seg. Ellers blir jo turen helt ødelagt og borkastet. Kroppen snur jo ca 1t i døgnet for de fleste.

Men det er jo nok av de som liker helgeturer med så lange avstander :)

En grunn til at jeg aldri drar på langturer med 6-7t+ tidsforskjell, da må turen vare minst 2 uker for å kunne justere seg. Ellers blir jo turen helt ødelagt og borkastet. Kroppen snur jo ca 1t i døgnet for de fleste.

Men det er jo nok av de som liker helgeturer med så lange avstander :)
Jeg har vært på helgeturer jeg til steder med så mye tidsforskjell. Men akkurat denne gangen ville det seg helt ikke.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

God ettermiddag fra forblåste Bergen.

En liten svipptur over fjellet med SAS og innsjekk på Radisson OSL.

Mulig eg tar Flytoget til byn for en kebab og en flaske vodka på et utested. Lenge siden sist. Må bare huske å bestille kebaben med ekstra salat [emoji849] Kan bli hardt å huske på [emoji51]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skikkelig kollenvær her nå ... forhåpendtligvis titter solen frem snart.

51aa40e114eef7b89dcbd071d678751a.jpg

Morgen fra Tampa. Karma treffer meg igjen... Nå flighten min fra JFK-LHR kansellert, og BA umulige å treffe på tlf (muligens ikke så unaturlig). Booket om på siste flight ut fra JFK, så det blir fine 9 timer eller noe å vente. Så får vi håpe den faktisk går...

Men nå... hive meg til flyplassen og komme meg til JFK

Ha en fjongere start på dagen

Dagens første gode nyhet...
f5430e7b63e03427f0c01740e081dd65.jpg

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Dagens første gode nyhet...
f5430e7b63e03427f0c01740e081dd65.jpg

Vann eller MD95...?

Her er man kommet seg på toget til Växjö. Fjernparkering på CPH gjorde at jeg misset mitt tog med 3 minutter, og har nå ingen buss videre... Men, men, det løser seg sikkert. :)

Selv med 400 km/h i ræva klarer de nok ikke å klemme inn en JFK-LHR med den der :D
Nei det tviler jeg på. Håper forøvrig vi ikke har 400kmt bakfra i dag da jeg håper å få sove noen timer

Back