Re: God søndag!
God morgen fra Del-hi, kaldt som vanlig, men i natt hadde jeg 4 pledd over meg, så jeg har kommet meg ganske greit gjennom natten og sovet godt. Dermed er ikke hjernen så frossen som i går da jeg klarte å ta feil av Kvinnedagen, som er 8 mars og ikke 8 februar.
I går fikk vi kjøpt 3 dagers turist kort på Metron og reist litt med den. Så Red Fort, men da vi kom dit gadd vi ikke å gå inn. Vi er rett og slett dritt lei røde sandsteins slott der en eller annen Maharaja har bodd for 4 hundre år siden. Trasket litt i en handlegate, som de omgjør til gågate. Blir nok bra, men nå var det som mye annet i dette u-landet, bare kaos. Spiste på McDonalds, tok en Maharaja Mac, som er Indias svar på Big Mac. Selvfølgelig godt dekorert med Jalapenos. Da vi skulle dempe brenningen i munn, med lit Is, ville det ta 15 min før vi kunne få Is, da maskinen måtte slåes på, så da tok vi heller mer å drikke. Men noe hadde skjedd med Dispenser maskinen, så vi kunne ikke få det heller. Prøvde Chicken Mc Nuggets,, -Endelig et produkt som ikke er jævlig sterkt. Det var valg i går så en del restauranter åpnet ikke før et stykke utpå ettermiddagen.
I dag skal vi reise mer med metroen, som virker veldig bra, dog merkelig langt å gå når man skal bytte fra den ene linjen til den andre, opptil 1 km visstnok.
Nå er det søndag så tutingen er ganske begrenset, men for ett vanvittig støynivå disse inderne klarer å lage i trafikken. De virker jo tilbakestående hele gjengen. Første dagen i Mumbai vedtok byens politikkere at støy sensorer skulle innføres i stor skal i hele byenhttps://www.tv2.no/nyheter/11191505/ Spør du meg burde de prøve å kreve alle bilhorn permanent utkoblet i ett år.
Ha en fortsatt støyfri dag du også.