God søndag

WF789

ScanFlyer Crusty
Medlem
God søndag

God aften fra sk904. Middagen er akkurat fortært, samme menyen for 4. gang i sommer/høst, håper på noe annet neste gang jeg reiser. Fikk LN-RKT i dag og har dermed fått krysset av alle Sas' 330-er i boka.

Re: God søndag

God søndag fra Oslo sentrum. Er vel strengt tatt ikke i en god tilstand til å skrive noe som helst så får vel dra hjem.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

God morgen fra ADDis, Etiopia! Etter en super tur ned hit fra LHR med splitter ny A350 fra Ethiopian har vi utforsket byen, sett hyener (like stygge i virkeligheten som på TV), lært spennende og urovekkende historie og mye annet.

Nå går turen til flyplassen for 0700-flyet til MQX og videre til verdens mest ugjestmilde plass med en snitt temperatur året rundt, uansett tidspunkt, på nesten 35c. Blir spennende å se lava [emoji51] Booket Y, 15usd som minstebud og oppgradert til C. Har ikke høye forventninger til C på innenriks uansett hvor, egentlig [emoji23]

Et super herlig land så langt! God latterlig varm søndag!

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Mornings fra Sandaker. Kan fastslå at arvingen ikke er på vintertid ennå. Derimot så virker fortsatt Nespressomaskinen. En tur til de gamle før vi skal i en barnebursdag etterpå. Ha en fin dag

Glad søndag alle sammen. Vurderer en espresso før jeg kanskje tar en liten «før-frokost-hvil» Hjem fra fest i natt og har dermed allerede nesten gått halvparten av dagens skritt... Ha en bra søndag:-)

Guten Morgen aus Leipzig. Her gikk stilte den indre klokken seg feil vei inatt og jeg våknet altfor tidlig. Sluknet raskt igår etter å ha gått i ett hele dagen. Hadde planlagt en tur innom kjelleren fra Faust, men sliten og med regn på tvers kjente jeg at jeg heller burde komme meg tidlig i seng. Hører at vinden ha blitt enda sterkere idag. Det skal blåse såpass at Bahn har advarsel om det i appen sin. Det burde muligens også flyet jeg skal med fra Tegel kunne påvirkes av.

Har shoppet såpass at jeg er ganske sikker på å måtte må ta ut ekstrabaggen. Både Klamotten-Anton og andre fikk besøk i helgen. Valgte også å legge årets innkjøp av bildekalender til Tyskland for dette kan Tyskerne. Det var et utrolig utvalg og ikke overraskende endte jeg opp i kategorien "Reisenträume". Og i motsetning til USAianerne skjønner tyskerne at uken ikke starter på søndag.

For å slippe å stå slik som togturen ned hit så har jeg bitt i det sure eplet og betalt 4,80€ for plassreservasjon på toget opp til Berlin. Om jeg får min reserverte plass hos SAS blir bingo som vanlig.

Ha en god en alle som vet hvor de skal sitte idag.

Last edited:

Guten morgen aus Wien. Her er det uvær og det blåser hardt. Værmeldingen fra flyplassen sier det kan komme vindkast på opptil 33 sekundmeter utpå formiddagen med kanskje torden og hagl. Orkan! Så her er det innedag ja absolutt! Vi handlet mat i går så det har vi i leiligheten, strøm er det også i øyeblikket. Min kone sier søstera i Japan har ennå verre vær. Tyfon med kast på 45 sekundmeter. Mye vær rundt om ja! Ha en fin søndag alle sammen!

God morgen fra Danmark, hvor stormen "Ingolf" rumsterer! Nu bor jeg
lidt i læ, så det er ikke så slemt hos mig. Derimod er Storebæltsbroerne
blevet lukket for al biltrafik, men tog får lov til at passere!

Jeg glemte i øvrigt at stille mit analoge vækkeur tilbage til
vintertid; det er lidt surt, når man skal på arbejde senere på formiddagen!
God søndag til alle, hvor I end er!

Morn fra Zomba. Her startet regnsesongen i natt og ikke bare litt heller, så kanskje greit å dra hjem i dag. Skal også via ADD men er nok en 14 timer for sent ute for noe flyprat-treff der

Mornings fra Groruddalen - flott morgen med egg/Bacon og nypresset Jouce osv. Denne dagen skal nytes, da det er arbeidsdag igjen i morgen :)

Jan

God morgen fra Snillfjord. :)

Her er det blitt hvitt, skikkelig hvitt. Usikker på om jeg liker det eller ikke, men tror jeg heller i mot at det kommer minst 1 mnd for tidlig, kunne ventet til nærmere desember i alle fall( og enda litt til ). Nu vel, snøen får man ikke gjort noe med uansett, så en liten tur ut blir det nok.

Med søndag på kalenderen skal dagen bare nytes. Litt små-ymse huslige plikter, før dagen rundes av med diverse fotballkamper, og kanskje et endelig avgjort seriegull.

Ha en fortreffelig en! :)

Dette ble mere spennende enn planlagt. Stort tre blåst ned ved hotellet og da jeg skulle ta bilde an stor grein på fortauet kom et vindkast og blåste den raskt mot meg så jeg måtte springe for livet.

Alle tog ut av Leipzig de neste timene er kansellert og da kom jeg raskt manøvrert meg til siste sete på billigbussen. Ser at alt er fullt der utover dagen. Idag bør man absolutt bruke bilbelte, men jeg er etter hva jeg kan se den eneste...og det inkluderer sjåføren.

Så var det å finne hvordan komme seg fra ZOB eller Alte Tegel til Tegel på få minutter. SAS har enda ikke sagt noe om forsinkelse.

Dette ble mere spennende enn planlagt. Stort tre blåst ned ved hotellet og da jeg skulle ta bilde an stor grein på fortauet kom et vindkast og blåste den raskt mot meg så jeg måtte springe for livet.

Alle tog ut av Leipzig de neste timene er kansellert og da kom jeg raskt manøvrert meg til siste sete på billigbussen. Ser at alt er fullt der utover dagen. Idag bør man absolutt bruke bilbelte, men jeg er etter hva jeg kan se den eneste...og det inkluderer sjåføren.

Så var det å finne hvordan komme seg fra ZOB eller Alte Tegel til Tegel på få minutter. SAS har enda ikke sagt noe om forsinkelse.
Glad jeg tok Kiel båten tidligere i uka. I natt hadde det sikkert vært et sant mareritt. Hadde sikkert kost meg på badet da

Taxi er vel kanskje en løsning om du har dårlig med tid etter ankomst Berlin? Dyrt ja men må man så må man. Skal uansett en del til før de kanseller fly. Tåler en del juling selv om det nok vil humpe godt på vei opp. Men så fort man er på cruise er ting nokså godt.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Glad jeg tok Kiel båten tidligere i uka. I natt hadde det sikkert vært et sant mareritt.
Syntes det var kjempemorsomt på danskebåten med skikkelig sjøgang. Mye knust og dunstet på taxfree hvor det så ut som om noen hadde gått amokk. Noen insisterte på å feste og måtte holde godt på drinkene. Sceneteppet ga oppvisning i hula-dans og uansett hva de innbitte prøvde seg på på dansegulvet så endte det opp som linedance.

G’moooorgen, ja. Her i de nevnte (u)forente stater har vi ennå ikke stilt klokka, så det betyr forskjøvet arbeidstid neste uke .. alltid like (u)velkomment. Kan ikke lokke med hverken storm eller tyfon, men gradestokken er faretruende nær null. Noen sprengfrost er det visst imidlertid ingen fare for.

Ingen spesielle planer for dagen. Trenger å brenne no hageavfall, men etter det siste døgns regnfall utgår det.

G'formiddag eller noe. Var jobbuke frem til og med lørdag kveld med messeopplegg, så var godt å finne puten i går. Blir litt ør i hodet av 2x12 timer på messe hvor det er lyder og folk som raser rundt hele tiden. Søster - mer kaffe, svart takk!

Ha en fin dag, om den er en time hit eller dit.

God ettermiddag fra Wien. Her ser det sannelig ut til at både vind og storm gir seg. Sol for øyeblikket og roligere. Da får det bli en tur ut! :)
Angående sjøgang. Husker en gang jeg sto på en av de gamle hurtigrutene. Var invitert opp på brua og hadde med et digert videokamera. Dette var på Finnmarkskysten i oktober og første reale høststorm var i gang. Imponerende syn og se og filme hvordan gamle Nordstjernen satte baugen nedi sjøene og skar seg frem. Sjøene fosset mot brovinduene. I slike øyeblikk ser man hvor liten man er i naturen...
Det var litt slitsomt å filme og holde seg fast ja. Heldigvis er jeg sjøsterk. ;) Men man vet aldri...
På samme tur sto noen av de yngre i besetningen fra restauranten med tårer i øynene og ville ikke seile ut i stormen. Når jeg så og hørte det ble jeg betenkt husker jeg. Det gikk bra og er mange år siden! Ha en fin ettermiddag! :)

Hah, ble til og med tid til varmmat i airside LH-lounge, men jeg bet i det sure eplet og tok taxi til 17 euro fra ZOB.

Men det var ikke slutt.... ved boarding kom kapteinen og annonserte at en av betjeningen hadde blitt syk slik at de kun hadde lov å fly med 150 passasjerer. De ba om 26 frivillige for 250 euro... ingen sprang til.

De border før noen frivillige melder seg. Er klar til å filme om de må taue noen motvillig ut av flyet.

Back