• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God søndag morgen fra 38000 fot

Farmer

ScanFlyer Crusty
God søndag morgen fra 38000 fot

God Morgen.
Da er jeg på den siste lange flyreisen for i år. Har hatt et stopp i Seattle og er nå endelig på vei hjem med SK938. Fikk også lagt inn et meget interessant stopp på Museum of flights ved Boeing fabrikken. Meget interessant, men også hyggelig å se at Flymuseet i Bodø faktisk er vel så bra etter min mening!!!

Legger ved et bilde derfra, og skal se om jeg ikke får inn noen flere på min lille tripreport senere.

Attachments

• Seattle 17dec Concorde.jpg
    Seattle 17dec Concorde.jpg
    43.3 KB · Views: 13
Replying to Topic 'God søndag morgen fra 38000 fot'

God søndag morgen. Da var det arbeidsdag igjen... Men i kveld er det julekonsert med Penthouse Playboys og Inger Lise Rypdal... Ha en bedre start på innspurten frem mot jul...

Aaah .. Museum of Flight ..... :up: :up:
Regner med at du shoppet litt i 'godtebutikken' ogsaa - mye fine julegaveideer der!

Kald morgen i ATL .. har akkurat sett Sao Paolo slaa Liverpool ... utrolig at ikke L'pool klarte aa putte i 2. omgang ... tre annulerte .. 16 eller 17 cornere .. SP hadde vel ikke en eneste maalsjanse i 2. omgang ... men spennende var det!!

Var nabotreff i gaar, med masse god mat og vin .. litt tung i hodet .. men Starbucks er en god kur.

Oppdaget i gaar at DL har oppgradert meg til Silver Medallion. Takk til ATA for det ..! :cheers:

God søndag morgen fra Houston også. "Relativt" kaldt i dag men solen kommer opp og det er knallblå himmel. Husarbeidet er unnagjort så Niels og jeg fyrer opp C-210'en og tar en $100 hamburger tur til New Braunfels (KBAZ) som ligger like nord for San Antonio.

Dag

Mye flott og se der ja, men du var ikke tilfeldigvis bortom der de gamle gutta holder på med fly? Husker ikke hva det het, var noen her på forumet som tipset meg om at jeg måtte ta en tur bortom der (lå litt ifra fabrikken) og se. Der stod det bl.a. en Comet og 727 pluss diverse småfly som entusiaster pusset litt på eller noe slikt. Hehe. Er vel 5 år siden nå....tiden flyr!

Var aldri på omvisningen på selve fabrikken, husker ikke hvorfor, om det var mye folk eller om vi ikke hadde tid. Var innom i shoppen og handlet litt for det om...

TG - den 'avdelingen' ligger paa Everett, rundt 45m kjoering nord for Seattle, hvor ogsaa widebody'ene blir bygd. 727'en og Comet'en staar fortsatt der sammen med andre 'aspiranter' til museet. Leste for en stund siden at det ble jobbet med aa faa 727'en airworthy for aa kunne fly den ned til BFI. Dette er som kjent 727 nummer 1. Den 727'en som idag staar ved museet og som ble donert av AA, er relativt ny.

Det er heller ingen fabrikk paa BFI, som Farmer 'hevder', men 737'ene blir malt, testet og levert derfra. De bygges paa Renton, som ligger noen km. unna.

Måtte se etter i albumet nå. Den 727 som jeg har bilde av der er United N7001U, er det denne som er "nr1"? Renton fikk jeg også sett, mange "nakne" flykropper der :)

Cometen har alltid fascinert meg....vet ikke hvorfor, er noe med utformingen eller noe...

Originally posted by TG

Måtte se etter i albumet nå. Den 727 som jeg har bilde av der er United N7001U, er det denne som er "nr1"?

Korrekt.

Cometen har alltid fascinert meg....vet ikke hvorfor, er noe med utformingen eller noe...

Ja, den ligner jo litt paa en traktor ..... ;) Enig med du - den er en stilig fugl.

MOW da :naughty: - Comet-en er bare nydelig

Comet.jpg

Spesielt når en tenker på at det er nesten 60 år siden ble designet. Er det noen som ser likheten mellom nesen til denne og plastic-fantastic-maskinen fra Seattle - 787 Dreamliner?

Selvsagt er deler av flyet som gjør det gammelt, bl.a. haledesignet, men å innlemme motorene i vingen var brilliant designmessig.

... og naa er ogsaa 'Future Of Flight'-utstillingen som ble bygd ved siden av Boeing's tursenter pa Everett aapnet!!

http://www.futureofflight.org

http://www.boeing.com/commercial/news/2005/q4/051216b_nr.html

Nytt er det at Boeing naa gir rundturer hele uken - ikke bare ma-fre som det har vaert til naa!

DC-8-63 - rapport, pls!!!

Back