• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God søndag fra sandkassen

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
God søndag fra sandkassen

God søndag fra sandkassen. Idag går min første flight med dreamliner hjem fra Doha til Oslo.

Håper jeg er der så tidlig at jeg får svømt litt idag for badingen her har vært en skuffelse. Fra balkongen min ser det jo bra ut tidlig på morgenen og jeg hadde satt av mye tid på ettermiddagen for å kose meg der nede. Problemene var:
1. Kjølig vind
2. Kaldt sjøvann til å få negelbitt av, knappt 20 grader
3. Det oppvarmede bassenget kan umulig ha hatt mere enn 25 grader, altså for kaldt
4. Hele stranden kom i skyggen fra skyskraperne tidlig på ettermiddagen
Ikke helt som forventet altså
attachment.php

Når man i tillegg oppdager at gondolene i Villagio har elektrisk motor er skuffelsen total. Da får bare panoramic suite være panoramic suite, her skal man hjem!
attachment.php

Ha en god en, dere som har en mindre skuffende tilværelse.

Attachments

• IMG_3130.jpg
    IMG_3130.jpg
    77.7 KB · Views: 1,084
  • IMG_3190.jpg
    IMG_3190.jpg
    72.4 KB · Views: 1,083
Re: God søndag fra sandkassen

Hahaha, mye skuffelse i trådstarteren ;)

Ser ut til å bli første B787 tur på denne karen også, ANA sin fra HND-CTS og 6 til dager med pow-pow-pow :)

Turen i går i First med JAL var veldig interessant! Ikke før vi begynte å bevege oss var vi i luften, og det føltes rart med en B772. Ellers fikk vi mat og måtte så klart gå for champagne siden vi tross alt fløy First :P Litt morsomt å starte året med det!

Ellers kan det rapporteres om flere B747 fra ANA rett utfor vinduet. Er vel siste gang jeg ser dem, da hjemturen til Norge neste søndag blir direkte CTS-NRT (ikke via HND) og der er det ikke mange av dem.

Ha en flott dag!

Mornings fra Arlanda!

Ser ut til at det er 736 som gjelder på hjemturen her.
Frokost nå, så en Underberg, sport på tv og en og annen pils :)

Ha en flott en, folkens!

God morgen, Norge!

Problemene var:
1. Kjølig vind
3. Det oppvarmede bassenget kan umulig ha hatt mere enn 25 grader, altså for kaldt
4. Hele stranden kom i skyggen fra skyskraperne tidlig på ettermiddagen
Ikke helt som forventet altså

Når man i tillegg oppdager at gondolene i Villagio har elektrisk motor er skuffelsen total. Da får bare panoramic suite være panoramic suite, her skal man hjem!
attachment.php

Du får komme deg hjem, her er det ikke kjølig vind, kaldt vann eller noe sånn, nei da.....

Og de derre gondolene ser jo ut som en tro kopi av de som farter rundt innen dørs i Las Vegas.

God morgen fra Sandkassen II – hjerteskjærende å lese om RobertAas sine i-landsproblemer :lol:;).
I dag tidlig var i-landsproblemet mitt at jeg for første gang på to år fikk et lite ”savne-Oslo -stikk” på vei til jobben. Etter utrolig deilige fire dagers helg kjenner man at man savner litt ”norsk” arbeidstid, hvor man kan bruke litt mer tid på familie…, men man kan ikke få i pose og sekk.

I kveld blir det svømming og grillen skal fyres opp igjen.

Mornings. Her blir det sport på TV og husarbeid i dag. Satser også på at formen nå er bra nok til en løpetur. Middag på Hos Thea i kveld. Ha en fin dag

Absolutt ingen problemer her hjemme. Blir en ny tur ut i det fine været (mildt, opphold og blå himmel) til fots...fra Sørenga til Ris. Ha en bra søndag du også!

God morgen fra Kongsberg. Her blir det om litt liv og røre i huset. Vi skal feire dobbel barnebursdag da ungene akkurat har fylt 10 år. Først blir det guttebursdag for min sønn, etter en liten halvtimes pause blir det jentebursdag for min datter. Har akkurat bakt ferdig 3 kaker på morgenkvisten så nå blir det litt avslapping før det braker løs.

Hehe digger Ilandsproblemene til trådstarter. 25 grader er jo det Frognerbadet holder om sommeren. Tror det er svært få som synes 25 grader er for kaldt til å bade i. Ellers god dag, trøtt, sliten og ellers ikke helt i form, men er i ferd med å gå seg til. Litt småtteri jeg må gå over ellers blir det en søndag i sløvhetens tegn og TV sport.

God ettermiddag!

Her skal dagen brukes til å forberede tur til Frankrike neste uke. Har forstått det slik at man ikke møter opp uten å kunne de helt elementære franske ordene, slik som hei, ha det bra, takk, etc. Har heldigvis reisefølge som virker nok så stødig i fransk.

Mener også at det var noe viktig jeg skulle gjøre idag.. kommer sikkert på det i morgen.

Kos dere på hviledagen hvor enn dere er!

Om det var lurt å sitte oppe til kl 0530 i dag morges? Neppe!
Om det var deilig å sove til kl 16 idag? Joda
Men var det smart når man må sove i fornuftig tid når man skal tidlig opp i morgen? Neppe

Sånn går no dagan. Jobb igjen i morgen og tilbake til hverdagen. Isj og øsj.

Her skal dagen brukes til å forberede tur til Frankrike neste uke.

Jasså. Nye rundturer til Nice???:colgate:

G'morgen .. hele fire plussgrader her i sør .. ligger an til et par interessante værdøgn - skal begynne å regne i kveld samtidig med at temperturen skal falle drastisk .. kan bli morsomme veier på mårrakvisten. Er vel ikke umulig at det blir skolefri .. litt sjansespill å sende skolebussene ut på sleaføre. I morgen natt skal det bli -17 ... det er vel det kaldeste jeg har opplevd her borte. Brønn og rør er isoleret og dobbelisolert og septiktanken tilføres varm substans jevnlig.

Men nå er det noen timers jobb før jeg får en velfortjent fridag ...

Her skal dagen brukes til å forberede tur til Frankrike neste uke. Har forstått det slik at man ikke møter opp uten å kunne de helt elementære franske ordene, slik som hei, ha det bra, takk, etc. Har heldigvis reisefølge som virker nok så stødig i fransk.
Det viktige er at de ikke taper ansikt. Kommer noen med oxford-engelsken sin så kan de ikke ett eneste ord engelsk, men om du først gjør et forsøk og dummer deg skikkelig ut på fransk så skal du se de blir mye mer positivt innstilt og da forstår de nok litt engelsk likevel.

God søndag fra sandkassen. Idag går min første flight med dreamliner hjem fra Doha til Oslo.

Stod også over mitt daglige bad her på Bygdøy i dag, 4 grader i vannet var forsåvidt som forventet, men er litt slapp, så skjønner hvordan du har det. :)

Og de derre gondolene ser jo ut som en tro kopi av de som farter rundt innen dørs i Las Vegas.

Det er ikke det eneste stedet de har kopiert ting fra Vegas altså. Bastards! Paris, New York, Neverland, Venzia, Egypt… You name it. Alle kopierer de denne stakkars byen.

Og ikke nok med det… God morgen fra Las Vegas. På hotellet her har de faktisk selvbetjent Bloody Mary miksestasjon som en del av frokost buffeten. Det har jeg foreløpig ikke sett noen kopiere.

I dag blir det niks jobb ettersom alle kollegaer sitter "Kjosfast" (er det ikke det det heter når flyene ikke går?) på østkysten.

Ha en fortsatt fin dag eller kveld eller natt.

Middagen i går kveld kom etter sigende opp igjen i morges, legg dette sammen med en natt uten særlig søvn så har man en sparkling Søndag. Det drikkes blåbærsaft og knaskes knekkebrød for og kanskje få stabilisert systemet frem til vakten starter 08:00 - pr. nu. har jeg ikke trua.

Sjallabæsj.

Det viktige er at de ikke taper ansikt. Kommer noen med oxford-engelsken sin så kan de ikke ett eneste ord engelsk, men om du først gjør et forsøk og dummer deg skikkelig ut på fransk så skal du se de blir mye mer positivt innstilt og da forstår de nok litt engelsk likevel.

Det har jeg faktisk ikke tenkt over før. Dumme meg ut kommer jeg garantert til å gjøre, var ikke så mye fransktrening jeg fikk på mine 2 tidligere turer til Frankrike! ;)

Jasså. Nye rundturer til Nice???:colgate:

Hehe ikke enda ;) Vi får se om det ikke blir flere til våren! Nå er det venninne som skal besøkes. 2 nye flyplasser (ORY, CDG) for meg passer meg også utmerket. DY ned, SK hjem.

Det har jeg faktisk ikke tenkt over før. Dumme meg ut kommer jeg garantert til å gjøre, var ikke så mye fransktrening jeg fikk på mine 2 tidligere turer til Frankrike! ;)

.

Har oppdaget at det er mye lettere å få respons av lokalbefolkningen hvis man snakker 'Closeau'-engelsk ...

God søndag og de 26 minuttene som er igjen CET i alle fall. Akkurat tøtsja bakken med SK4437 etter en vinter/juleferie i nord. Behagelig flight, akkurat passe forsinket med ca 10 minutter :)

Nå flytoget inn til byen og hjem og sove.

Back