God søndag fra Ris

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
God søndag fra sommerlige Omis

Gød søndag fra Adriaterhavet. Skal en liten tur i solen igjen idag, til tross for at jeg allerede har solskille, før det er bussing til SPU hvor jeg skal inspisere den nye terminalen og de nye loungefacilitetene. Lounge får man jo ikke når man flyr med SAS så det er Austrian det skal flys med. Austrian påstår at de ikke tilbyr online innsjekking i Split så jeg måtte stå litt på for å få det til slik at jeg kunne sikre meg seter bak badeskillet.
attachment.php

Har lagt merke til at jeg kan finne noe som går igjen fra en reise til neste. Forrige reise kom jeg over Dundee Mods med sterkt modifiserte/stylede scootere, denne gangen var det årlige motorsykkeltreffet på balkan langs stranden rett ved hotellet. Det var mange modifiserte og spesielle motorsykler med to, tre og fire hjul der. Masse bleke folk i sorte klær. Hørte også mye musikk langs stranden om hvor bra det var i Albama. Denne gangen hadde hoteller masse advarsler om støy siden motorfansen rett utenfor skulle ha live konserter helt 2 på netten. Det var ikke så høyt i det hele tatt og hørtes knappt til hotellet. Rusing av motorer kunne man derimot høre langt bedre. På min neste tur har jeg allerede fått advarsler om at de også der skal spille høy musikk til 2 på natten.

BTW fikk servitøren igår til å glise hele kvelden av at jeg skulle ha Pipi til pupi.
attachment.php

Ha en god en alle som skal smøre på med after sun i kveld.

Attachments

• omis.jpg
    omis.jpg
    174.9 KB · Views: 512
  • omis2.jpg
    omis2.jpg
    247.1 KB · Views: 501
Last edited:
God søndag fra Ris

God morgen fra et stille og rolig hjem på Ris. Nyheter på nett og radio foran peisen er ingen dårlig start på dagen. Middag på Kolbotn i ettermiddag og er det oppholdsvær så kombineres den med en fin tur i «barndommens dal». Nyt søndagen du også.

Re: God søndag fra Ris

God morgen fra Manhattan NYC.

Kom på hotellet i går ettermiddag (LT) og iverksatte umiddelbart en liten power-nap. Ja ja, våknet nå kl 01 og innser at en lørdag på byn blir mer og mer i det fjerne.

Så bare sove/slumre videre eller ta en tur ut? Det er spørsmålet.

Våknet nå til en hyggelig e-post fra sas om at mitt rekordlave bud var godtatt så nå blir det fremste kabin tilbake også. Hurra!!!

FQTV

Sent from my iPhone using Tapatalk

God morgen fra Stavanger. I går kveld var en på by’n å skrøt og bløffet om poeng og reiser så her har en hatt sove-lenge-dag fram til 8 tiden. Nå på eftan går turen med bolaget til LHR sammen med eldste datter for litt kvalitetstid sammen.
Ha en nydelig søndag :)

Re: God søndag fra sommerlige Omis

Vil advare om at opsjonen "chociatto" på enkelte drikkemaskiner gir kaffe i den varme sjokoladen. Phføy!

Morning fra fylkesvei 209 et eller annet sted. Om ikke annet så kan man ikke si det er veldig urbant her i Hedmark. Skal bli greit å komme hjem å fyre opp Nespressomaskinen. Ha en fin dag

Voldsomt regnvær her nede, naturen trenger det desperat etter en svært langvarig tørke (over 1 år). Nesten hele Tyskland er i tørkemodus med tørke ned til 1,8m....

SM_Lall_aktuell.png

209551_GDM_legende_quer_de2.png

God (ikke helt god forresten...) formiddag fra Grønland. Ble tapas med mykje attåt i går. Så foreløpig er det avslapning på sofaen med Formel 1 fra Sochi. Deretter er det bare å manne seg opp for en liten ettermiddagstur til fots i Nordmarka. Ha en finfin søndag[emoji3]

Argh... hadde 4F, men hele raden måtte flytte ett hakk bak da det vistnok ikke var lov å ha to rader etter hverandre med spedbarn. Så nå blir det slikkelig stereo.

Argh... hadde 4F, men hele raden måtte flytte ett hakk bak da det vistnok ikke var lov å ha to rader etter hverandre med spedbarn. Så nå blir det slikkelig stereo.

Hvis det er 737 (muligens også andre typer?) kommer det av at enkelte -ikke alle- rader har fire oksygenmasker over treseterne, slik at man kan sitte 3+1 infant på tre seter.

Voldsomt regnvær her nede, naturen trenger det desperat etter en svært langvarig tørke (over 1 år). Nesten hele Tyskland er i tørkemodus med tørke ned til 1,8m....
Er på vei nordover til regnet. Da vi landet i Wien sa de at det var 23 grader og det er fortsatt nesten skyfri himmel her.

God kveld fra D8 inbound Gardermoen. Ble et par timer sene ut, tilsynelatende uten annen grunn enn "spansk tid" fra en bekjent i systemet. Da blir det mindre tid til lounging før SAS tar oss videre hjemover. Ha en fin kveld.

Sitter en høyrøstet russer og drikker av taxfree-en ved gaten. Dette kan jo bli en intetessant flight til OSL.

Last edited:

Til å være en sjelden gjest i innenlandskantina på OSL vil jeg tørre påstå at det er ganske fullt. Men fikk nå kapret det siste ledige bordet, så får man kule'n i en halvtime og hoppe på neste gris - kanskje den til og med har Wi-Fi?

Men fikk nå kapret det siste ledige bordet, så får man kule'n i en halvtime og hoppe på neste gris

Er sånne innlegg som gjør at jeg av og til lurer på hva utenforstående som snubler innom forumet tenker :colgate:

Back