• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default God søndag fra Port Vila, Vanuatu

Futura

ScanFlyer Gold
Søndag 11 januar har det blitt her på Efate, 10 timer foran Norge. Også i går spiste vi middag på puben/baren på stedet vi bor. 3-4 min etter vi hadde kommet opp på rommet begynte det å regne, det startet rett på, med styrtregn og så bare økte det på. Jeg har opplevd noe hagelbyger hjemme i furet værbitt, men dette er det mest ekstreme jeg har opplevd, det bare pøste på, som om noe stod med hageslange og spylte rett ned. I Norge er en haggelbyge over på noen timer. Her varte styrtregnet/syndefloden hel natten. Jeg lurte på om Noah var på veg med arken sin. Hadde dette kommet som sne ville det vært over 2 meter. Fy f....
Nå skal vi snart av gårde for å kjøre rundt øya, det er en tur på 122km. Veien skal ha blitt oppgradert og forbedret, med mye ny asfalt, etter det vi har lest, så vi skal ikke behøve å slite så mye med huller i veibanen, som vi gjør på veiene her i Vila. For øvrig var det Icelandairs TF-LLL jeg så på Fiji, utstyrt med 75 seter, som brukes på denne jorden rundt turen. Reiser man alene og vil ha enerom koster turen 109.995 US$ og bor man på 2 manns rom koster den bare 99.990 US$. Prisforskjellen er det jeg har betalt for flybillettene for 2, på vår jorden rundt tur.
Ha en fantastisk dag, med eller uten styrtregn.

God søndag fra Seoul. Sist jeg var her var i 2011 men bodde da sør for byen og det var sommer og vel hett. Nå gjenvisitt, må si jeg bare liker det bedre og bedre. Altså ting er klart billigere enn hjemme, og noen ganger ligger baren du skal på opp en jævelig bratt trapp noen etasjer.

De aller fleste steder gjøres bestillingen på en Ipad (som har engelsk menyvalg) og man gjør opp regninga hos en fyr som står ved inngangen når man går. Genialt egentlig. Det finnes få rene barer, så å si alle har et mattilbud ved siden av men det er sjeldent spiseplikt. Og middagen i går ble konsumert på et slikt sted. Ja tok en pizza men til mitt forsvar profilerte det stedet seg på pizza og den var riktig god og. Så vet jeg jo at det finnes lokale kulinariske opplevelser som er langt bedre enn pizza. Og jeg spiste sikkert noe atomavfall på turen min til nabolandet i 2017..jaja ha en nydelig dag , været her er klarvær men nokså kjølig. Fikk masse varsler om det på telefonen i går men med norsk vintertøy funker det.. Og egentlig rart å tenke på kontrastene i to land som snakker det samme språket. Ingen tvil hvem som scorer høyest på samtlige parametere. Om man ikke er i Kims elitekrets har man det nokså elendig i nord.

Fin søndag fra Ris. Kaffe og forum mens man pønsker på hva slags søtsak som kan passe. Rolig morgen før det blir noen timer på toppen av byen for å få unna litt arbeid. Middag med opphavet på Kolbotn i ettermiddag. Men først - til sjokoladeplater:-)

Morn fra Tønsberg. Fyr i peisen og espresso in koppen, så venter vi på at resten av huset våkner. En tur ut med akebrett får det vel også bli i dag tenker jeg

Mornings fra Asker. -15 melder termometeret, men da passer det vi er et steg nærmere å lande på hotell på Mauritius blant strand og palmer til høsten. Eldstemann har hockeykamp, og med hjemmebane betyr det jeg trår til blant dugnadsgjengen for å få arrangementet gjennomført. En bursdag til en nevø av kona skal også deltas på, så da blir det vel en grunn til en løpetur i kveld etter ha stappet i meg noe bakverk. Ha en fin dag.

• Like
Reactions: EB
God morgen fra Bongo-bo. Siste dagen her dessverre. Morgentrimmen ferdig og vi venter på lunch. Deretter blir det mer snorkling.

Er ikke så forferdelig mye fisk her siden det er en nybygd øy. Kun 12 mndr gammel. Men vi følger en stim blå fisker som heter "gutta". Det er noe hvite runde fisker. Noen lange tynne fisker. Noen nurse sharks og i går ble vi skikkelig overrumplet av en nokså stor stingray som plutselig var nesten oppå oss. En diger skilpadde har også tumlet forbi. Mest av alt er det bare sjukt digg å flyte rundt i det varme småbølgete havet.

Nå skal vi njuta maks før det bærer hjem i morgen. Kjenner det er bra deilig at vi ikke må ta lokalfly eller sjøfly til Male, men bare ha en 15 min båttur.

Ha en best søndag.

Gjesp fra Knausen. Her er det stive -19 med "føles som" -22.. Da blir det mye peis. Skal se om man får til en liten tur for det mens fire kilo ribbe godgjør seg i ovnen.

God ettermiddag fra det bangkokske.
Her nytes de siste timene av en 2 ukers ferie før ferden går hjemover med SAS i biz i natt. Greit å vite at hjemreisen blir behagelig.
Kan melde om behagelige 28 grader her nu.....
Gleder meg ikke til å komme hjem egentlig.......

God morgen fra Bongo-Bo … Det er noe hvite runde fisker. Noen lange tynne fisker … i går ble vi skikkelig overrumplet av en nokså stor stingray som plutselig var nesten oppå oss. En diger skilpadde har også tumlet forbi.
Bongo-Bo? Jaha, joda. Man kan jo saktens late som man er på eksotiske øyer i tropene, men kartet avslører sannheten.
Tenker vi sier Madam Bongos fjellstue.
«Hvite runde fisker» = store snøflak
«Lange tynne fisker» = istapper
«Stor stingray» = F-35 i lowpass over vidda
«Diger skilpadde» = gammel folkevognboble med rustflekker

Nuvel, god søndag! Med eller uten champagne i tropene, eventuelt himkok på viddene.

Attachments

• IMG_7478.webp
    IMG_7478.webp
    70.3 KB · Views: 7
God morgen fra Kongsberg. Her det -20 grader i morges, og innetemperaturen var sannelig ikke så langt unna det den heller. Vel litt overdrivelse, men det var kaldt i kåken så det første som måtte gjøres var å fyre opp i ovenen og i tillegg sette på en elektrisk ovn. Solen var faktisk litt også når den steker inn gjennom vinduene i stuen, og nå er temperaturen her levelig.

G'morgen fra SC .. Tilbake til genservær her i det semitropiske, men pelsdotten synes det er helt ok. Blackstar på ørene i dag ... Det føles riktig ettersom det i disse dager er 10 år siden Bowie forlot oss.

En god start på dagen med Leeds-seier i cupen. Etterhvert blir det vel ogå ny episode av Landman ..

Back