Søndag 11 januar har det blitt her på Efate, 10 timer foran Norge. Også i går spiste vi middag på puben/baren på stedet vi bor. 3-4 min etter vi hadde kommet opp på rommet begynte det å regne, det startet rett på, med styrtregn og så bare økte det på. Jeg har opplevd noe hagelbyger hjemme i furet værbitt, men dette er det mest ekstreme jeg har opplevd, det bare pøste på, som om noe stod med hageslange og spylte rett ned. I Norge er en haggelbyge over på noen timer. Her varte styrtregnet/syndefloden hel natten. Jeg lurte på om Noah var på veg med arken sin. Hadde dette kommet som sne ville det vært over 2 meter. Fy f....
Nå skal vi snart av gårde for å kjøre rundt øya, det er en tur på 122km. Veien skal ha blitt oppgradert og forbedret, med mye ny asfalt, etter det vi har lest, så vi skal ikke behøve å slite så mye med huller i veibanen, som vi gjør på veiene her i Vila. For øvrig var det Icelandairs TF-LLL jeg så på Fiji, utstyrt med 75 seter, som brukes på denne jorden rundt turen. Reiser man alene og vil ha enerom koster turen 109.995 US$ og bor man på 2 manns rom koster den bare 99.990 US$. Prisforskjellen er det jeg har betalt for flybillettene for 2, på vår jorden rundt tur.
Ha en fantastisk dag, med eller uten styrtregn.
Nå skal vi snart av gårde for å kjøre rundt øya, det er en tur på 122km. Veien skal ha blitt oppgradert og forbedret, med mye ny asfalt, etter det vi har lest, så vi skal ikke behøve å slite så mye med huller i veibanen, som vi gjør på veiene her i Vila. For øvrig var det Icelandairs TF-LLL jeg så på Fiji, utstyrt med 75 seter, som brukes på denne jorden rundt turen. Reiser man alene og vil ha enerom koster turen 109.995 US$ og bor man på 2 manns rom koster den bare 99.990 US$. Prisforskjellen er det jeg har betalt for flybillettene for 2, på vår jorden rundt tur.
Ha en fantastisk dag, med eller uten styrtregn.