God søndag fra metropolen Kirkenes

Re: God søndag fra metropolen Kirkenes

En kiosk på Kjevik, hjelper vel ikke så mye en i Kirkenes. Er vel så langt unna hverandre to flyplasser kan være på norsk fastland... ;)

Jeg vet det, men nå var det snakk om Narvesen med øl generelt [emoji6]

En kiosk på Kjevik, hjelper vel ikke så mye en i Kirkenes. Er vel så langt unna hverandre to flyplasser kan være på norsk fastland... ;)

Nesten. I luftlinje er Lista - Vardø er lengst, hvis du skal ha rutetrafikk på begge to blir det Kjevik - Vardø.

Edit: Og før en eller annen smartass kommer og sier at Vardø ligger på en øy; flyplassen ligger på fastlandet.

Mener bestemt at det er en kiosk der. Men mulig den er nedlagt. Var en Narvesen hvor de hadde øl. Godt mulig den eneste Narvesen i landet hvor de serverer øl.
Joda, to damer i sikkerhetssjekken brukte nesten et kvarter på å gå så grundig gjennom sekken min som noen har gjort før. Det merkelige var at det ikke kom noen andre bak meg og ingen andre som kom til innsjekkingsområdet mans de kontrollerte med... Kirkenes er skikkelig twilight zone.

Etter sjekken var det faktisk en Narvesen og den hadde flere typer lettøl, som jeg la merke til da jeg aldri har sett dem ha noe slikt.

Jeg var i Alta for et par år siden. Museet med helleristningerne er absolut
noget, som nordmænd bør være stolte af! Desuden er Nordlyskatedralen
en meget spændende bygning, men den forudsætter selvfølgelig, at man
ikke er alt for kirkeforskrækket;)!
Kirken var selvsagt stengt, det var jo søndag.

Men Museet med helleristningene var bra og i gangavstand fra flyplassen i Alta. :cool:

Alta er faktisk ganske trivelig å slå ihjel et par timer i. Sentrum er ca 4 km fra flyplassen - det er ikke sikkert det går buss (kollektivtrafikk i Finnmark er notorisk elendig) Tok taxi da jeg var der.

Derfor er finnmarkinger notorisk hyggelige når det kommer til å tilby skyss, ta en telefon til noen som kanskje kjører forbi, få den ene bussen til å ta en to minutters omvei osv. Jeg er sikker på at du hadde kommet deg t/r Kirkenes sentrum uten å svi av alt for mange kalorier.

Kirkenes er kanskje ikke en perle, men sammenlignet med Alta er det hyggelig å være på et sted med ett sentrum. Dessuten kunne du ha inspisert en IL-2 på museet...

Back