God søndag fra Bremen

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
God søndag fra Bremen

God søndag fra Bremen. Selv om det er sol og fint her så har jeg litt inntrykk av at man venter på julemarkedene her. Via Køben tilbake har jeg en relativt lang transfer. Skal prøve å navigere meg til en tidligere flight videre, men er ikke for optimistisk for servicevilligheten i Køben.

Ha en god en alle som har vært på en lokal småtur.

Last edited:
Re: God søndag fra Bremen

Tidlig på'n ...?

Her vestpå er det ekstraomganger mellom USA og Mexico som gjelder .. Vinneren får spille i PrøveVM ..

Søndagen byr på stormrydding i South Carolina. Motorsagen et preppet og klar.

Tidlig på'n ...?
Ble veldig mye gåing igår og når man avslutter dagen med relativt heavy tysk kost så slukner man ganske så raskt. Med en god forrett de overrasket meg med måtte jeg bare kaste inn håndkleet før jeg hadde kommet halvveis gjennom den digre hovedretten hos Edel Weiss og apfelstrudel med is til dessert kunne jeg bare glemme. Måtte flere ganger forsikre dem om at det ikke var noe galt med maten. Heldigvis var hotellet ikke langt unna.

attachment.php

Attachments

• edel weiss.jpg
    edel weiss.jpg
    55.8 KB · Views: 532
Last edited:

Ble veldig mye gåing igår og når man avslutter dagen med relativt heavy tysk kost så slukner man ganske så raskt. Med en god forrett de overrasket meg med måtte jeg bare kaste inn håndkleet før jeg hadde kommet halvveis gjennom den digre hovedretten hos Edel Weiss og apfelstrudel med is til dessert kunne jeg bare glemme. Måtte flere ganger forsikre dem om at det ikke var noe galt med maten. Heldigvis var hotellet ikke langt unna.

Ellers fin by? verdt å besøke?

Hey fra Forus. En drøy time gjenstår av nattevakten her. Ser frem til å finne frem til loppekassa etterpå. Ha en fin søndag forumister!

Hey fra Forus. En drøy time gjenstår av nattevakten her. Ser frem til å finne frem til loppekassa etterpå. Ha en fin søndag forumister!

God morgen fra gate 18 i HEL! Her bærer det straks tilbake etter en fin helg. A350 turen var høydepunktet naturligvis! 😉
Ønsker alle en fin søndag!

Mornings fra Siste stopp på femmern!
Frihelgen nærmer seg heldigvis slutten og nattvakter venter.
Utendørsaktiviteter og en skikkelig høstgryte står på programmet. Idag uten noe i det lille glasset.
Ha en snasen helgeslutt, folkens! :)

Ellers fin by? verdt å besøke?
Joda, likte absolutt den lille byen, men det er ikke den i Tyskland med flest store severdigheter. Kom for sent for å klare en rask tur til Heligoland som nå ville tatt hele dagen via Cuxhaven og for tidlig for julemarkedene. Syntes også det var lettere å forstå når folk snakket tysk her enn i andre deler av landet.

What the f... 8(!!) poster innen kl 07 på en søndags morgen :drunk:

Grynt fra båten til OJB

Her ble det oppstandelse da man ca 06:15 hørte følgende setning: "Dette er en øvelse, dette er en øvelse..." :headbang:headbang

Kontoret inntatt, før man snart skal ut i felt å forsette der man slapp av i går.

Ha en bedre dag forumister :)

God morgen fra Sandaker. Fortsatt mørkt, men begynner nå lysne i øst. Hjemme alene med junior frem til i ettermiddag. Så vi får finne på noe sprell. Alltid en vaffel og få et eller annet og få.

Men frem til da får jeg benytte meg av av følgene universielle naturlov: Alt blir bedre med bacon [emoji200]

God morgen fra Snillfjorden...eller tåkeheimen for øyeblikket! :)

Altså åpner denne dagen med tåke som stikkord, men skal visstnok lette en god del når sola får krøpet seg over fjellene. Her svever man enda etter en viss landskamp som endte 2-0 og alt beror nå på tirsdagen. Ellers ikke mye action denne helgen så langt, og i dag skal en bil støvsuges og vaskes, og utenom det kommer moder'n og lillesøster på middag utpå dagen.

Ha en fin dag søndag forumister!! :D :D

God morgen fra Nydalen.

Tar på disse utfluktene, tok vel fem min etter en datt inn døra her igår kveld før en hadde sluknet. Men gøy var det jo, så da er det greit [emoji1] [emoji1]

Heldigvis i den forstand at det er søndag idag, så da skal det heller ikke skje mye.

Ha en bedre dag.

Last edited:

God morgen fra nord i Oslo - flott temperatur ute denne morgen - litt grått - ingen vind - flott spottervær.

Jan

God søndag fra Bremen. Selv om det er sol og fint her så har jeg litt inntrykk av at man venter på julemarkedene her. Via Køben tilbake har jeg en relativt lang transfer. Skal prøve å navigere meg til en tidligere flight videre, men er ikke for optimistisk for servicevilligheten i Køben.

Ha en god en alle som har vært på en lokal småtur.

God søndag fra Sola. Lengter du etter jul så har den lokale Esso'en begynt å selge julemarsipan, kanskje julekvelden kommer tidlig iår

Go søndag fra Radisson Blu plaza Helsinki - utsjekk før turen går videre med nattoget til Moskva - det smått legendariske Tolstoi toget. Dagen har ikke akkurat starta tipp topp - starta med å ha skikkelig vondt i magen. Her tror jeg må ringe fastlegen når jeg kommer hjem for dette er ikke normalt å ha flere ganger på samme måned. Men det ser ut til å bli bedre nå da så tror jeg fortsetter reisen som planlagt - det er som oftest en vondt som varer i noen timer og det ser ut til å bli denne gangen også. :)Så lenge jeg ikke ligger rett ut så får det gå. Jaja - dagen ser ut til å bli nydelig utendørs ihvertfall og antagelig kjølig også. Dette er tross alt ikke ditt tropiske paradis.

I går prøvde jeg uten hell å oppdrive en pub som viste Norge Malta men finnene er mer opptatt av ishockey enn fotball så sånn var det.

Last edited:

God dag fra hovedstaden. Synes det er bra å være oppe før 10 søndag, jeg. Da rekker man et par kopper kaffe før frokost med Ek-egg, rundstykker og marmelade, samt te. Ingen planer for dagen. Men har en kalender fra 2016 liggende framme der det foreløpig ikke er markert verken reiser eller ferie. Det er jo fint å kose seg med. Han fin-fin søndag, spesielt til de på reisefot. Tog til Moskva høres spennende ut!

. Tog til Moskva høres spennende ut!

Jepp - gleder meg og det gjør jo heller ingenting at jeg booket luksusklassen - skal visst være mer et hotellrom enn en sovekupe. Om det var billig - nei, men vil teste.

Forøvrig er formen nå god men trøtt. Må være de smertestillende som tar knekken på meg. Hehe. Har gått en tur i det kjølige (men nydelige været)her i Helsinki så nå får man slappe av i hotelllobbyen til det er dags for å tusle de to minuttene til jernbanestasjonen.

Har oppgradert fra senatorloungen i Bremen til Gulletasjen på CPH.

Opplever mye rart når man reiser fra tyske småbyer:
-Med tom boardingskranke og mange ventende utenfor tok jeg sjangsen på en snartur innom toalettet. Da jeg kom tilbake var folkene borte og skranken tom. Med 25 minutter til takeoff klarte jeg såvidt komme med som siste mann.
-Pluss var de 2 bakerste radene i flyet. Resten forran dette var Go.
-Prøvde komme meg med en av de 2 avgangene som går tidligere til OSL fra CPH, men de sa de var så overbooket som de noengang hadde vært. Selv på flyet jeg skal med var de overbooket med 20 personer. Jeg skulle visst være glad jeg hadde status og ikke risikerte å bli satt igjen.

Riktig god morgen fra Denver. Et Mariott hotell litt utenfor allfarvei i Eurora.

Prøvde å sitte og følge med på USA - Mexico i lobbybaren i går men måtte gi opp. Tett forkjøla, skikkelig jet-lag og en mage som var hardt preget av mye feit mat og alkohol i det siste.

Dessuten satt det en gjeng lokale der og så på Colorado-Dallas i Hockey. Jeg hadde tilfeldigvis en caps med en stor "T" på. De så ikke blidt på meg.

Ja ja... Jackson Hole neste. Dere skal jaggu stå på for å ha en bedre dag i dag :)

Back