God skjærtorsdag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: God skjærtorsdag fra Ris

Full støtte til Oslopolitiet herfra.

Full støtte herfra også. Det er massevis av ettermiddager og lørdager ellers i året som heller kan brukes på arbeid og oppgaver som lager støy - også i byggefelt

G’morgen fra Vestsørøst. Her blir det langtorsdag, langfredag, langlørdag og langsøndag før jeg kan ta påskefri på mandag. Ikke har jeg påskesnop heller. Men jeg har ihvertfall jobb, og det teller jo litt i dag.

Fikk tak i en sekk tørkeruller i går, så nå er vi berget en stund fremover. Har fortsatt brukbart med dopapir og nå rapporteres det at også at det begynner å dukke opp i enkelte butikker.

Vått ute, men kom ikke nok regn i natt til at pollenet ble ordentlig vasket bort. Håper coronaskiten ikke liker pollen - da er vi i såfall berget ... Fortsatt lave coronatall her i vårt county, men dødsfall nummer to ble rapportert i går.

God langtorsdag!

d105b8792994fcd396388e09a06dddfe.jpg

Heisann. Takknemlig for at vi har lovverk som regulerer helligdagsfreden her i dette landet. Ingen store planer for dagen. God påske ønskes. Kristenkonservativ hilsen fra Stavanger.

God skjærtorsdag fra Ris

Og da har jeg fått tilbake utsikten fra 'kontorvinduet' mitt i tide for helgevakta. Ikke mye som skjer, men godt å ha utsikt likevel.

0d1d0e8a7ac11005556a8536ae126cbf.jpg

Til orientering - ostekaken ble vellykket. Blir en stor oppgave på spise den hele i løpet av påska... Men en fin tur på Ekeberg gjør at dagens samvittighet er relativt god...

49753033521_5e33d61d75_c.jpg
[/url]

Til orientering - ostekaken ble vellykket. Blir en stor oppgave på spise den hele i løpet av påska... Men en fin tur på Ekeberg gjør at dagens samvittighet er relativt god...

49753033521_5e33d61d75_c.jpg
[/url]

Ooo ... ser god ut. Lurer på å driste meg ned ned til Ferguson's og kjøpe en selv .. de lager bøgda's beste .. trenger bacon også og det er et godt sted for slikt.

Hehe beklager at jeg satte i gang en stor diskusjon om helligdagsfred her. Men synes det er dust at borettslaget feks stenger vaskeriet så man ikke kan få vaska klær når maskinene knapt støyer. Ja jeg har opplegg for det hjemme hos meg selv, men synes de fellesvaskemaskinene er ganske bra saker og antagelig bedre enn jeg gidder å ta meg råd til inne hos meg selv. Og ja det er flere borettslag som har åpent vaskeri på helligdager så er det ikke noe strengt forbud i noe lovverk mot det.

Det er vel en eller annen forbindelse mellom Lillestrøm og Gaustad... :old

Endring i programmet - flyttet til Lillestrømstad

Men d ser litt profft ut da, `in ear (i tilegg til `in a..), kan en ha sett det kinnskjegget før ?

Men d ser litt profft ut da, `in ear (i tilegg til `in a..), kan en ha sett det kinnskjegget før ?

Han er med i «norske rednecks» på TVNorge. Bor i svarteste Hedmark og driver noe han kaller «Rövballebandet» (eller noe i den duren)

Hjemme igjen etter en 7 kilometers tur i soloppgang...møtte ikke en eneste person i marka eller langs veiene på Nordberg/Korsvoll. Digg start på dagen

Tror ikke det nødvendigvis skyldtes Corona, men mer at du var hjemme igjen før folk flest har stått opp på en fridag?

Hehe beklager at jeg satte i gang en stor diskusjon om helligdagsfred her. Men synes det er dust at borettslaget feks stenger vaskeriet så man ikke kan få vaska klær når maskinene knapt støyer. Ja jeg har opplegg for det hjemme hos meg selv, men synes de fellesvaskemaskinene er ganske bra saker og antagelig bedre enn jeg gidder å ta meg råd til inne hos meg selv. Og ja det er flere borettslag som har åpent vaskeri på helligdager så er det ikke noe strengt forbud i noe lovverk mot det.

Selv om jeg tilhører den delen av røkla som støtter helligdagsfreden synes jeg det å ikke kunne vaske klær er litt vel drøyt. Ser absolutt den. Men støyende arbeid og oppussing er no-go etter min mening. Har bodd i borettslag selv stort sett hele livet og ikke vært borti slik du nevner det. Jeg hadde nok foretrukket å ha egen maskin. Det jeg gjerne savner i blant er en tørketrommel. Men det gidder ikke jeg prioritere selv. Men det var en digresjon.

Sitter her midt på natta med et aldri så lite glass vin for meg selv. Ikke så dum avslutning på torsdagen og fin oppladning til den lange fredagen som på engelsk heter Good Friday. Satser på det blir en god fredag.

Back