God skjærtorsdag fra Mandalay

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
God skjærtorsdag fra Mandalay

God skjærtorsdag fra Mandalay. Har ikke skåret meg enda, men dagen er fortsatt ung her. Etter en lang båttur fra Bagan igår er dagens plan å se på litt gammelt ræl som det er mye av i området.

Ha en god en alle som er oppdatert på gammelt ræl.

Re: God skjærtorsdag fra Mandalay

God torsdag natt fra Sao Tome. Tor med hammeren er på plass og det forstyrrer nattesøvn i tillegg regner det noe skikkelig. i følge TAF for flyplassen er det tempo Ts mellom 00 og 08. Er litt sensitiv på det , sover ikke godt under sånt vær. Ha en god dag uten Tor med hammeren

God morgen fra Lillestrøm! Tidlig opp for en tur til Wien i påsken. Via CPH ned og ARN tilbake på søndag. Fikk akkurat en tur til Gotland i bursdagsgave av min kone. Fire flightsegmenter til! ☺
Ønsker alle en riktig god påske! ☺

Morn frå ytterst i Trondheimsfjorden. Minimonster går som ei klokke; rundt halv fem blir det, ferie eller ikkje. Ei veke til Hong Kong no. På tide å sjå kva budsjettet kan gi av comfort, evna er lita, lysta er større på noko anna enn bakerst. Ha ein våken dag!

God morgen fra Prærien. To jenter ser ikke helt poenget med at man ikke kan leke ute så tidlig en helligdag, men vi får iallfall holde igjen frem til 10.00. Kanskje blir det til til å lære å sykle før regnet kommer.

God morgen fra Ris. Stille og rolig morgen og det er vel moduset vi skal beholde ut dagen. Middag på Frognerseteren i kveld. Ha en bra torsdag:-)

Da har man kommet seg opp gitt - dette været har ikke akkurat gitt seg, dog er det nå bare kraftig regn uten en Tor-faktor oppi det hele. Jaja må jo ta noe frokost og etterhvert pakke - er jo ikke sånn at man har dårlig tid flyavgang kl 8 i kveld. Fordelen med regnet er jo at det er mindre insekter i lufta. Litt kjipt for fluer og mygg og bli tatt av regnet og maurene som har tatt turen frem drukner i all vannet. Ikke det at det har vært ille med insekter faktisk, men mye fluer har det vært og en og annen skummel mygg. Regntiden har som sagt vært uvanlig tørr her i følge de lokale og mygg trenger som sagt fuktiget for å kunne vokse.

Flyplassen er det uansett lite vits i å dra tidlig til - det skuret der er på størrelse med terminalen på Svalbard lufthavn eller noe.

Last edited:

God morgen fra Beitostølen. Skyene har overtatt for blå himmel i dag, men blir vel en skitur for det. Populasjonen her på hytta øker fra 7 til 9 senere i dag, det vil si to nye potensielle barnevakter for arvingen. Ha en fin dag

God morgen fra Sola!

Her starter dagen med komplett PC-kræsj, så her er det bare å glemme primærjobben en stund og brette opp ermer og hente frem gamle IT-skills. Men heldigvis trenger man ikke ringe "Chuck in Bangalore på IT support"! :p

Ha en fin en forumister! :)

God skjærtorsdag fra Mandalay. Har ikke skåret meg enda, men dagen er fortsatt ung her. Etter en lang båttur fra Bagan igår er dagens plan å se på litt gammelt ræl som det er mye av i området.

Ha en god en alle som er oppdatert på gammelt ræl.

Av nysgjerrighet, korleis kom du deg til Bagan?
Flaug du diverse tvilsomme burmesiske innenriks-selskap frå Yangon eller Mandalay?
I så tilfelle er det verdt ein tripreport i seg sjølv, eg er/var diverre for lat for slikt ;)

Og, hadde du fiksa deg visum på førehand den skikkelige måten, eller brukte du halv-tvilsomme "reisearrangørar" på nettet? :)

Mens vi venter .. på hvor Fnate befinner seg ... og hvordan han taklet Icelandair og 'ingen skuff'. Søøøøøster..!!! Brenneviiiin! :p

G'morgen! Lite påskestemning her i vestsørøst. Ikke så mye som et skikkelig påskeegg å finne i butikkene, og med skikkelig mener jeg slike som inneholder marsipan og sjokkis. Marsipan er forøvrig ukjent her borte .. Velvel, får raide tilbudshyllene når jeg kommer til Norge om et par uker.

Har på vegne av de lokale spotterne forfattet en skrivelse som skal sendes til den lokale hovedflyplassen. Man har begynt å bli plaget av parkeringsbetjenter på parkeringshuset igjen til tross for at flyplassen har gitt sin velsignelse, så vi har funnet ut at det er på tide å få formalisert vårt nærvær. Og slik går no dagan .....

Mens vi venter .. på hvor Fnate befinner seg ... og hvordan han taklet Icelandair og 'ingen skuff'. Søøøøøster..!!! Brenneviiiin! :p

Gutur morgundur fra Keflavik. Her er det veldig oppstandelse pga inagural SAS flight til CPH. Masse flagg og ting.

Elefanten er sur, for han har fått en matbong på 2000ISK av Icelandair pga forsinkelsen... men så er alt stengt. Han mener det er ondskap satt i system.

Grei flight over dammen. Sover ikke særlig når man ikke kan ligge, men god kultur på mørk kabin. Vi var også bare 5 pax på 14 seter så det er vanskelig å klage.

Straks videre til OSL og hjem

Ha en fin en

UPDATE:
Med inagural kake og Cola kom humøret seg betraktelig

Last edited:

Greetings fra A23 på OSL.

Skal snart fly videre til SVG etter en tur som til nå har gått nesten i ett.

Tax-free butikken besøkt, og sjokkis for noen dager ligger i posen.

Ser at en viss Fnat har vært heldig som har kommet seg bort fra DEN. Selv om setet ikke var optimalt :p

Ha en fortsatt fin dag forumister :)

Av nysgjerrighet, korleis kom du deg til Bagan?
Flaug du diverse tvilsomme burmesiske innenriks-selskap frå Yangon eller Mandalay?
I så tilfelle er det verdt ein tripreport i seg sjølv, eg er/var diverre for lat for slikt ;)

Og, hadde du fiksa deg visum på førehand den skikkelige måten, eller brukte du halv-tvilsomme "reisearrangørar" på nettet? :)
Det ble en lavtflygende lokal transport:

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=137302

Skaffet meg e-visa online, kom på noen timer.

Back