g'onsdag i gamlelandet!
En liten tur over kjølen i går for å snakke med noe glade SAS'ere i "Apeburet" (blant annet en "bekjent" av Trippelseven).
På vei tilbake fra ARN opplevde jeg noe nytt - etter at vi hadde "boaring completed" (ikke veldig mange på SK499 i går) og jeg trodde vi skulle komme oss avgårde FØR tiden, kom Captain Speaking på p/a'n og forklarte at vi måtte skifte to av dekkene på MD80'n. Jeg vil tippe de oppdaget noe på walk-around ettersom beskjeden kom etter at alle var ombord. Uansett, STS ble tilkalt og den neste timen satt vi i MD80'n mens det ble skiftet begge dekk på høyre understell. Folk fikk bruke mobiler, og et par pax valgte å gå av (bl.a. en som skulle fly ARN-OSL-CPH som da ble flyttet til en direktemaskin), og (service!) c/a'ene kom og delte ut mat og drikke til alle pax - også vi uvaskede som satt bak på Economy. Kjempeservice! To runder med drikker - også vin - ble det mens vi satt der på bakken, og mitt mobilbatteri gikk tomt. Vi kom oss til slutt avgårde - ca halvannen time for sent - og vel oppe i luften sovnet jeg og så helt til vi brøt det lave skydekket over OSL og landet på 19R. (de nye dekkene holdt!)
I dag blir det litt jobbing, og ike minst rydding av pulten, og en liten tur ut for å snakke med noen om fremtiden. Skål, forumister!