• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God onsdag!

Fellowship

ScanFlyer Dusty
Medlem
Hei
Må benytte sjansen til å åpne en god morgen tråd!

Åpner snart hjemmekontoret, men må lese mailer før jeg kan si sikkert om det bare blir hjemmekontor idag. Et par litt tette teams-møter blir det i hvertfall.

Et gammlet sort/hvitt arkivbilde ligger og venter på deg i kalenderluka i dag.

Ha en god dag der du er!

Morn fra BGO.

Etter gårsdagen hjemreise ORD BGO av den mindre bedre sorten blir det en rolig dag i dag og litt indretjeneste.
Booster vaksine i ettermiddag.

Kansellerte nettopp fly&hotel for julebordet som skulle vært i morgen. Lenge leve SAS Pro billetter.

FQTV

Morn fra Kolsås. En håndverker styrer på verandaen og setter inn en port, slik at man får trappefri adkomst til boligen, så slipper man å styre i trapper med barnevogn og elsykkel.
Får vel trå til på jobb så man har råd til å betale moroa, selv om det er et prosjekt med 4-sifret prislapp bare. Nytt tak på hele rekka over nyttår blir mer morsomt...

Mornings fra Hvalstad hvor kona og barn sendt avgårde/levert. Noe schizofrent vær hittil i dag, da det har vekslet mellom klart og tåke flere ganger alt i dag. Etter over en uke på hjemmekontor merker jeg hvordan både produktivitet, effektivitet og humør stuper. Men får sørge for å få et avbrekk og ta meg en tur på Polet i løpet av dagen. Ikke umulig det snikes inn en kanelbolle, så får jeg enda større grunn til en treningsøkt i kveld. Ha en fin dag

Last edited:
Hei fra Kollen. Nå går det unna her og hjemmekontoret får bein å gå på. Fremdeles god kaffe og knitrende peis, men vanskelig å holde seg ajour med arbeidet. Shipping sover dessverre/heldigvis aldri og det koker fra alle kanter.

Ser nå at fra fredag blir det tre barn hjemme i tillegg og med Drage som setter egne hjemmekontor-regler i sitt eget firma så blir nok fredags-Aassen sent på kveld.

Det rare oppe i alt dette er jo at sålangt så ser det faktisk ut som vi sitter på fly om en uke, og eneste skjær i sjøen er om en av oss tester positivt mandag morgen.. Vi har lånt bort huset så det kan bli artig.

Plask plask fra regnværet i Skaun!

Her har maler akkurat gjort seg ferdig med noen småsprekker som plutselig dukket opp og måtte flikkes, og tror du sannelig ikke kjøkkenvasken gikk tett for noen minutter siden, så nå venter man på en rørlegger som kommer i løpet av dagen... Høres ut som en type film fra barndommen jeg helst ikke vil huske... :)

Straks skal det Fylkesting-kontoreres, før man nok holder seg godt innendørs resten av kvelden!

Kim

Plask plask fra regnværet i Skaun!

Her har maler akkurat gjort seg ferdig med noen småsprekker som plutselig dukket opp og måtte flikkes, og tror du sannelig ikke kjøkkenvasken gikk tett for noen minutter siden, så nå venter man på en rørlegger som kommer i løpet av dagen... Høres ut som en type film fra barndommen jeg helst ikke vil huske... :

Pompel og Pilt?

G’morgen. Her skal også hjemmekontoret fyres opp etterhvert. Men først må viktigere ting unnagjøres. Som trykkoking av et digert kalkunbryst. Blir nok to ukers bikkjemat av den når jeg blander opp med grønnsaker. Koker den helt til ben og alt faller fra hverandre. Billig og sunt.

Ellers var vi ute og kikket på hva folk har hengt opp rundt husene sine i går. Mye rart, ja …. Sånn flyrelatert merket man seg jo denne .. ;)

16e55b5fec9e65e656ce4f4b80f2b941.jpg

God dag fra Bergen.

Etter et døgn på sjøen kom jeg til Bergen i formiddag. Det var en riktig fin tur med Bergensfjord. Det var neste ikke folk ombord så detvat stille og fredelig. Men det var ruskevær i natt med mye vind som igjen forårsaket ganske myr sjøgang. Men slikt må en jo regne med på denne årstiden.

God for formiddagfra oss I Vest, her det svaert travle dager dels takket vaere det Henshaw antydet i Mandags traaden, det ble 12 timers dag i gaar men takket vaere et utmerket hjemmekontor ble det en meget produktiv dag, humoeret hjelpes betraktelig med positive pauser med lufting av hunder og jammen snek det seg inn en 5k ogsaa. Effektiviteten ved hjelp av Slack er det heller ikke noe aa klage paa her, uansett deilig med 2 minutters commute etter 12 timer - har sittet fast nok paa Oestfold Banen (og vet hvem Knuppers i Aftenposten var ;-) )

God aften fra Stavanger. Nest siste fridag før det skal jobbes 3 dager med helgevakt.
Har ikke styrt med så mye, men har bedrevet litt pleie av avkom som sårt trengte litt omsorg, karantene livet for ungdommen kan være kjipt, spesielt sett i lys av at 40% av betjening er koronasyk og at en selv bare etter 3 dager blir tvunget tilbake på jobb, får ikke lov å bruke munnbind og fortsatt har fritidskarantene. En skal tydeligvis påføre dem korona og isolasjon i julehøytiden.
J%vla dø-nakker asså.

Ha en fin fin aften :)

Og da blir det Stabæk-Brann i 2022 også, da .....

Den så jeg ikke komme...

God kveld herfra. Etter mye om og men fikk vi viklet Elefanten ut av juletrelysene han hadde testet og romstert med i 2 dager, så nå har vi satt opp tre og fått på lys. I morgen blir det vin og pynting.

Ellers virker det rett og slett som om det er litt vinterfred på jobben.

I reiselivet er det litt mer dynamisk med stadig nye mailer i innboksen der AA har kansellert ditt og flyttet på datt. Er vel godt fortjent å sitte litt i avhør om dagen...

Litt dynamikk er det her også. Går fremdeles for at jeg kan reise til Seattle i Februar, så det er booket jobbekskursjon på Olympic peninsula samt møter og middager i dalstrøka rundt Seattle. Nå krysses alt av fingre og bein for at det går i orden.

Ha en fin en

I reiselivet er det litt mer dynamisk med stadig nye mailer i innboksen der AA har kansellert ditt og flyttet på datt. Er vel godt fortjent å sitte litt i avhør om dagen...

Litt dynamikk er det her også. Går fremdeles for at jeg kan reise til Seattle i Februar, så det er booket jobbekskursjon på Olympic peninsula samt møter og middager i dalstrøka rundt Seattle. Nå krysses alt av fingre og bein for at det går i orden.

Blir mye dynamikk i flybookingene utover vinteren, også på hjemmefronten. Brace brace brace!

Seattle? Når da? Må antagelig en tur opp til Bellingham i slutten av januar .. kan muligens utsette litt ..

Blir mye dynamikk i flybookingene utover vinteren, også på hjemmefronten. Brace brace brace!

Seattle? Når da? Må antagelig en tur opp til Bellingham i slutten av januar .. kan muligens utsette litt ..

Sender deg PM

Og da blir det Stabæk-Brann i 2022 også, da .....

Ja det ble det gitt. Det er den sykeste kampen jeg har sett noen gang. Brann-MIF blir det også neste år. Eneste trøst er at det blir reise ei for å se Brann neste år.

Back