• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God onsdag

Someone

Moderator
Medlem
God morgen fra Asker. Men endel innstilte tog, -10 ute og en treåring skal skal gå selv, så gjelder det å time og tilrettelegge dagens barnehagelevering. Tenning av en julegran og fråtsing av pepperkaker senere. Deretter en løpetur med en kamerat. Ha en fin dag

Morn fra Kolsås, friskt ute, men varmepumpen jobber heroisk og kontoret mitt er vegg i vegg med naboens bad, så jeg fryser ikke.
Bankkontoen slankes stadig, og man har ikke en gang begynt på julegavene, men man får forhåpentligvis ren oppvask igjen snart.
Mistenker at kona er gira på å sette opp juletreet snart, men jeg har ikke tenkt å minne henne på det :spin

God morgen fra Stavanger. Bønner i tomatsaus og stekt egg ble frokost i dag. Nå litt oppdateringer på tv’n og nett før en setter kursen mot gamle-kontoret på Sola.
Ute er det opphold, lite vind, kaldt og strømprisen er høy.
Ha en glitters onsdag :)

God onsdag fra Romsås, karantenedag pga forkjølelse, men har ikke feber lenger, aner at jeg kjørte meg selv litt for hardt i forrige uke.

nok om det, for de som er på utkikk etter julekalender, er den nå åpnet i fotoavdelingen her på forumet.
Ha en god dag, jeg skal snart innom en testestasjon

Hei fra Hamburg og dag to av konferansen. Vi er alle enige om at fremtiden er lys for shipping og at vi er uten tvil en av de mest miljøvennlige måtene å transportere stæsj på.

Lufthansa leverte kofferten 27(!) timer på overtid, men nå lukter jeg i det minste Tom Ford istedenfor Nivea og hårgelén er ikke giftig.

Lander på OSL 2245 i kveld med SN og da blir sengen god å pælme seg i.

God dag fra prærien. Fin tur hjemover i natt fra LA med bolaget. Fire politimenn (som så ut som studenter) kontrollerte innreisepapirene våre på OSL. Traff heldigvis bra med de togrne som faktisk gikk.

Arbeidsdagen startet i lounge og på fly og fortsetter her hjemme. Deretter er det foreldremøte og en haug med bagasje som skal ryddes.

God dag fra Forus,

En god dag så langt , overgang fra det ene prosjektet til det andre. Det ligger an til rimelig stor aktivitet ut det ti-året her med alle de prosjektene vi har.
Så blir det spennende å se effekten av Omikron varianten fremover. Ser at trafikken "on the airways" viser en synkende tendens. Håper ikke det blir en gjentagelse fra sist vinter , da var det tynt med folk.
Vel , i ettermiddag er det tid for den 3dje dosen for mitt vedkommende.
Ha en fortsatt fin dag.

Makan fra bortekontoret. Togkaos i dag også, så det ble å rusle hjem igjen og hente bilen.

Rimelig spent på hvordan det blir med reise fremover altså. Nå har liksom både bunken av bookede turer og ambisjoner og drømmer tatt seg opp igjen, og så får man omikron rett i trynet. Det er skikkelig kjipt føler jeg.

Dessuten er det flere dager til man kan kurrere sorgene med øl.

Vi holder vel ut. Det er dem som har større problemer enn å risikere å ikke få fly Club World på en stund allikevel. Men jeg kan vanskelig tenke meg at utfordringene de er så veldig mye større. :)

Ha en fin en

God formiddag fra kantina på OSL.

Her har SAS i dag vartet opp med egen sildebuffet, så da må det spises et annet sted:)

Endelig på vei hjem etter uker på farten, ser nå at det er Air Baltic som skal fly SK354, så da får man en ny tur med dem også.

Snaaaaaart helg!

Kim

God Onsdag fra Florida, eller Guds venterom som det også har blitt kalt:cry:

Hvorfor er det tog forsinkelser/avlysninger i Norge?
Streik? :8:

Merkbart kjøligere her i Fort Lauderdale, nede i 16 på natta og 26 på dagen, huttetu..:cool:

Girer opp for charterbåt sesongen, men må muligens gire ned pga av ny Covid variant fra Afrika.
Får vel ta seg en kald en isteden slappe av litt til.:drink

I hovedsak singalfeil, som ofte skyldes at jernbanen flere steder er helt fra 1800-tallet. Var f.eks. ikke lenge siden en svidd kråke stengte hele Vestfoldbanen fra Tønsberg til Skien etter at den havnet i et koblingsboks. Tror de måtte lete etter deler på museum.

Men de jobber med saken.

Det er vel det vanlige NSB-opplegget med falne kjøreledninger, felblinkende signallys, kabelbrudd, solslyng og trøtte lokførere, er det ikke?

G’morgen .. Noe kjøligere enn i Lauderdale her oppe, men det ryktes at vi skal opp på 20-tallet denne uken.

Må ned til aerodromen og hente et stk Guttunge ved midnattstid. Hyggelig med besøk men han burde tipses om at Chester flyr i dagslys også …

Hei fra Stavanger. Lite å melde om herfra. Rolige dager på kontoret. Merker at omikron og andre luftveisykdommer setter en liten demper på møteaktiviteten. Men det ruller og går okke som. Ikke så mye planer for resten av dagen. Ligger an til sløving på sofaen vil jeg tro. Ha en fin dag!

I hovedsak singalfeil, som ofte skyldes at jernbanen flere steder er helt fra 1800-tallet. Var f.eks. ikke lenge siden en svidd kråke stengte hele Vestfoldbanen fra Tønsberg til Skien etter at den havnet i et koblingsboks. Tror de måtte lete etter deler på museum.

Du verden, såpass ja.
Jeg trodde alt var på stell i den Norske jernbaneverden: Ser bilder av hypermoderne
grønne Vy tog, men det hjelper vel ikke hvis resten er gammelt og falleferdig. Uffda..

Hei og hå fra gjemmekontoret. Litt møkkadag, med trailere som kjører to timer på tre kvarter og gods som ikke scannes.

Ellers fikk man akkurat bekreftet at omikron sørger for at jeg kommer til å gå hele 2021 uten å ha besøkt bortekontoret en! eneste! gang! Merker dog at jeg ikke savner turen tur/retur Oslo hver dag, så jeg klager egentlig ikke.

Hs en god en :)

Du verden, såpass ja. Jeg trodde alt var på stell i den Norske jernbaneverden: Ser bilder av hypermoderne grønne Vy tog, men det hjelper vel ikke hvis resten er gammelt og falleferdig. Uffda..

De er mer glad i å bygge nytt innenfor tog i Norge enn å vedlikeholde det som er. Det samme gjelder i stor grad for offentlig bygningsmasse.

Uansett, god ettermiddag fra SAS BOO-OSL. Lukket akkurat døren og klar for avgang. Gid jeg kunne sagt god helg men så flaks har jeg ikke.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Hei og hå. Tester den nye app’en.
Blir dette riktig?
Det står «Replay» men jeg skal ikke det...
Jeg får se hvordan dette blir.

Da var det jul igjen.
47752bd9fa862fc26e467e3d7e296fa2.jpg

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Back