• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God onsdag

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
Da var det tid for havet igjen, kjenner jeg bør finne på noe annet snart. Hjalp jo ikke med diverse støy på på hotellet kl 03.30, 04.15 og 04.50. Ble enda tidligere oppstandelse enn vanlig.

Ha en fin dag til dere andre her inne.

God litt senere morgen enn vanlig. Fortsatt fri og det føles helt fint. Nespresso og nyheter før en tur innom bilbutikken for å lakkere over et par steinsprutskader. Ha en bra onsdag der du er.

God morgen fra Radisson Blu OSL. :) Akkurat spist frokost og nu er man klar for å fly til Røros med en ny flytype for meg. SAAB 2000 fra Air Leap. Det er nok SE-LOM som kommer. Vi gleder oss til å sjekke inn på Vertshuset i Røros for fire netter. :)
Ha en fin dag alle sammen!

Mornings fra Beitostølen. Vått og grått på morgenkvisten, som forresten startet alt for tidlig, men det er fyr på en peis og ymse styrkedrikker i glassene. Været skal visstnok bedres så vi skal nå få oss noen turer ut etter vi har bunkret opp på butikken. Ha en fin dag

c1c2d66a891a9f26b9671cbb10b4c95d.jpg

God mårnings fra SVG. Klar for SK4154 til BGO. Starter med å hjelpe gamlingen med et prosjekt utforbi huset. Lunsj blir det nok også før en kveldsvakt tar til på eftan.
Nå blir det jobbing i en hel uke, noe som oppleves noe brutalt :D
Ha en glitters onsdag :)

God morgen fra Groruddalen, her regner det i bøttevis for øyeblikket, så det blir et par korte turer ut i dag eller blir det hjemmekontor.

Air Leip sin SAAB 2000 må prøves til høsten, det er vel snart 35 år siden jeg var på Røros med SAS via TRD og tilbake til FBU var vel en Wideroe som tok oss hjem.

Ha en flott dag videre folkens.

Jan

God morgen fra Tunhovd!
Det er grått og kjølig til fjells. Perfekt beisevær, med andre ord. Heldigvis lover både yr og storm regn om ikke så lenge.

3561d18a6fa0538680ea75585b19ae3d.jpg

Dritten med dét, er at jeg ikke kom så langt med indretjenesten igår som jeg håpet. Må en tur på Jokern også, så det får holde med én dram til kaffen :D
Orkefri onsdag ønskes!

e83a8e6d4e970c30751a277cbbc0fa9e.jpg

G'onsdag fra regnet på Alfabruset.

Dagens luksusprobelem: Overbooking. Der flyselskapene neppe har mulighet til å slenge inn en ekstra 737, har jeg riktignok mulighet til å skaffe ekstra kapasitet, men det virker liksom litt unødvendig å sette inn en ekstra 737 når du har bookingtall tilsvarende en 737-800 pluss en Dash 8-100. Foreløpig er 737'en nesten full, men den ene kunden sier de er i ferd med å booke mer.

Viking-Lotto i kveld, og halvvegs til helg.

Ha en god en :)

Happy onsdag fra Gryllefjord på Senja! Vi parkerte bilen vår på ferjeleia i går kveld, og kommer trygt med første avgang på en av de 49 plassen som kun går 11/15/19 til Andenes på Andøya [emoji851] mange som snur og er sure, som kun er sin egen feil med dårlig planlegging. Spesielt når problemet har eksitert alltid, hver sommer [emoji85]

Måtinden ved Bleik i kveld eller morgen, spørs på skydekket. Er blitt godt vant med skyfritt og 20-25c hver dag her i nord siste 10 dager [emoji41][emoji2957]

God morgen fra Senatorloungen på MUC som tydeligvis har åpnet igjen, dog med redusert servering og utvalg. Men en får i alle fall litt eggerøre, kaffe, frukt og annet, det meste servert av betjeningen, ingen buffe.
I dag flys det business, iom. kun 90 kr. forskjell fra øko. :cool:

Last edited:
God morgen!!! Jepp, det er fortsatt morgen, fra Lillestrøm. Bygda der hovedoppslaget på RB+ mailen i dag var at "Karoline (32) ikke fikk betale kaffen sin med kontanter på Kaffebrenneriet på Jessheim Storsenter pga koronavirus". Hun var selvfølgelig svært opprørt og fikk sent inn et stort bilde av seg selv i sort kjole der hun lager sexy-munn til kamera. "Hun fikk imidlertid betale med kontanter på den andre kafeen ved siden av" - men det gjorde ikke Karoline (32 og med sort kjole) mindre opprørt, og det måtte rapporteres til avisen.

Erna må på banen!

Ellers har jeg og Elefanten fri i dag mens Storsmurfen er på jobb. En hel dag alene i kåken betyr litt vasking, mye TV og litt Playstation. Elefanten har lastet opp med hele 2 Cola og marcipansjokolade.

Vurderer å kjøpe sykler.

Men nå... tilbake til kaffe og TV. Ha en fin en.

God morgen!!! Jepp, det er fortsatt morgen, fra Lillestrøm. Bygda der hovedoppslaget på RB+ mailen i dag var at "Karoline (32) ikke fikk betale kaffen sin med kontanter på Kaffebrenneriet på Jessheim Storsenter pga koronavirus". Hun var selvfølgelig svært opprørt og fikk sent inn et stort bilde av seg selv i sort kjole der hun lager sexy-munn til kamera. "Hun fikk imidlertid betale med kontanter på den andre kafeen ved siden av" - men det gjorde ikke Karoline (32 og med sort kjole) mindre opprørt, og det måtte rapporteres til avisen.

Det slår ikke forrige ukes sak, med han som måtte klage på at Vy gav han gebyr, fordi han ikke hadde gyldig billett, fordi han "antok at det var 1 sone" til Lillestrøm.

Nesten like dumt som han som lot seg avbilde i VG med tax-freekvokta han hadde smuglet inn fordi han hadde nektet å fly med Norwegian fordi han ikke gadd å lese håndbagasjereglene.

God formiddag fra hjemmekontoret i det sørlandske.

Arbeidslyst kom og du skal motstand finne.... Øse pøse vær i natt og nå uler vinden rundt hushjørnene. 16 graders varme. Jommen sa jeg sommer. Enda godt jeg ikke har ferie.

Er det rart jeg drikker?

God dag fra skråningen.. Vel hjemme i går etter en udramtaisk retur med SAS. Nå er vi igang med karantenedag nummer to og skal ut i regnet på en skikkelig Lars Monsen tur ned til Vinderen.

Ble litt paff over ankomsten i går - Det er tross alt et fly fylt med passasjerer fra et nå "rødt land" og ingen som helst informasjon på flyet eller flyplassen om karantenen, ei heller noen "nye" tekstmeldinger fra FHI (eller hvem det var) med informasjon.

Synes dette burde vært langt strengere, med klarere informasjon om at "velkommen hjem - du er i karantene, her er reglene". Det var ingen plikt om munnbind eller lignende på vei ut av OSL-bygget .. Jeg har mine mistanker om at noen av medpassasjerene hoppet videre på offentlig kommunikasjon som er et 100% no-go i innreisekarantene.

Mulig fordi dette var et fly fra Malaga som er på nivå med Norge, men det skremmer meg hvis fly fra Barcelona osv. mottas såpass "slapt".

Ble litt paff over ankomsten i går - Det er tross alt et fly fylt med passasjerer fra et nå "rødt land" og ingen som helst informasjon på flyet eller flyplassen om karantenen, ei heller noen "nye" tekstmeldinger fra FHI (eller hvem det var) med informasjon.

Synes dette burde vært langt strengere, med klarere informasjon om at "velkommen hjem - du er i karantene, her er reglene". Det var ingen plikt om munnbind eller lignende på vei ut av OSL-bygget .. Jeg har mine mistanker om at noen av medpassasjerene hoppet videre på offentlig kommunikasjon som er et 100% no-go i innreisekarantene.

Mulig fordi dette var et fly fra Malaga som er på nivå med Norge, men det skremmer meg hvis fly fra Barcelona osv. mottas såpass "slapt".

Fullt så kategorisk er det ikke med hjemreise fra flyplass, det hadde jo heller ikke vært praktisk mulig.

Man kan reise rett til oppholdsstedet med egnet transportmiddel. I de tilfeller der det må skje med kollektivtransport, anbefales det at de reisende følger gjeldende råd for dette, og de oppfordres så langt det er mulig å unngå avganger der man ikke klarer å holde minst 1 meters avstand.

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/avstand-karantene-og-isolering/

Ellers helt enig i at det burde være klarere informasjon om karantene for de som ankommer fra "røde" land. Det du beskriver er akkurat samme situasjon jeg opplevde ved ankomst OSL 16. mars da alle som kom fra utland skulle i karantene.

God dag fra skråningen.. Vel hjemme i går etter en udramtaisk retur med SAS. Nå er vi igang med karantenedag nummer to og skal ut i regnet på en skikkelig Lars Monsen tur ned til Vinderen.

Har aldri vært plikt om munnbind i terminalen på OSL. Hele munnbindsopplegget fra flyselskapene virker litt placebo fordi man kan anta at folk flest bruker det feil og har altså omtrent null effekt.

Jeg vet ikke helt det om offentlig kommunikasjon, det er lett å anta at en del bor i Oslo og verken har bil eller lappen. Taxi kan man heller ikke ta. Så å gå hjem fra OSL er nok heller ikke en ide heller.

Jaja god onsdag fra en som ikke er i karantene må i et ærend i sentrum snart med tbanen.

G'morgen. Sitter og ser på en grønn boble på doppler'en og håper den kommer nærmere. 10-12 grader og regn fremstår som himmelrike akkurat nå.

Velvel - tilbake til arbeidslivet for tre dager. Så venter tre ukers ferie. Så hva skal man finne på? Høh .. Blir nok fortsatt å sitte barnevakt for svigerbeistet .... Får barrikadere meg på terassen med kald te og kindle .. Kanskje en ekspedisjon til flyplassen en dag ..

Back