God onsdag

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
Synes det er på tide at det startes en god morgen tråd med "god" igjen. Vi må jo sett litt lyst på livet selv om mange har det rimelig tøft. Muligens halveis på turen i havet, muligens gjort unna 1/3, vi får se hva uken bringer.

Fikk iallfall papir på at jeg skal få være her ett år til, så det gjorde dagen "god". Dessuten ble fryseren fyllt opp med god is her ute til nattlunsj og ingen har tatt livet av hverandre så langt på hjemmebane selv om den strenge skolemesteren har reist på havet. Ser ut til at det ikke gjøres like mye ekstraoppgaver når han er bortreist...

Nyt dagen når dere våkner.

Det blir en god onsdag på denne siden av Atlanterhavet også, både med gode nyheter rent lokalt om smitte begrensning og personlig med at jeg starter «ny jobb» det vil si ny tittel, nytt moderselskap og en hyggelig lønnsøkning, absolutt mot strømmen i disse dager. Kunden og oppdraget er det samme - prosjektet har bare vokst i omfang.

God morgen og la oss håpe at april blir bedre enn mars. Ser at det ble 363 kilometer til fots i løpet av mars...eller 496500 skritt - det tilsvarer Oslo-Mandal. Orker jeg å gå hjem i april?

Nå skal jeg ut på avstandskaffe på Aker Brygge med en tidligere kollega - kjenner det skal bli rett og slett digg. Gjør april flott - bestill en reise!

Mornings fra Hvalstad. Straks blir det å søke tilflukt på hjemmekontoret. Før det er min økt med barna i ettermiddag. En eller annen form for treningsøkt er planlagt, så får jeg se om jeg tar på løpesko eller sykkelsko. Ha en fin dag

God morgen, flyprat.no er saumfart og lest mange nye innlegg. Frokosten er i magen og venter nå på ny traktet Evergood kaffe, men vi leser digitalt aviser.

Ha en flott onsdag.

Jan

Det er en god morgen i Stavanger. Etter nærmere to års sykmelding er man snart på vei til arbeidsgiver for å forhåpentligvis skrive under på et papir og få litt oversikt på hvordan dagene kommer til å se ut fremover. Sannsynligvis lurt å ta det litt easy i starten. Men definitivt et lyspunkt. Så blir det spennende om den ene interessenten som var på visning her i går har tenkt å gjøre noe. Men det er visst nærmere 10 leiligheter i samme størrelse (av varierende kvalitet riktignok) i nabolaget her for salg, så vi får se hva dagen bringer. Ha en fin dag forumister!

God morgen fra et solfylt Alta!
Første kaffekopp inntatt og skolebuss kjørt. Ingen som skulle være med, men vi kjører enn så lenge pga mulighet for barn med foreldre i samfunnskritisk jobb å dra på skolen. Enn så lenge berges vi, så får vi se hva som skjer etter påske.
Ha en fin onsdag!

414d2942935814d15f6cefc7aa2f1ee8.jpg

God morgen fra Orkland. :)

Med høyst skiftende vær. Regn, sludd og snø om hverandre.

Her har vaskemaskinen gjort sitt siste slag og dermed må man vel se seg om etter en ny en, men det ordner seg nok. Utover litt huslige plikter burde man vel kanskje få tatt en luftetur utpå dagen også.

Ellers er vår familie på andre uken preget av Covid-19-tiltak på lokalt plan. Mamma, bonus-pappa og lillesøster sitter under strenge karantene-tiltak i Rennebu kommune, og kan ikke forlate kommunen sin uten å stenge seg inne for 2 ukers hjemmekarantene etterpå. Man har ikke sett de på ish 3 uker, men telefon og messenger får da i alle fall prøvd seg. Tiltakene skal visst vurderes ila dagen i dag eller i morgen, så får man se..

Nåvel, her sitter man med varm kakao og nettaviser, så man skal berge greit uansett.

En god en ønskes. :)

Last edited:
God morgen fra skogkanten,

Begynner å stramme seg til kraftig i shipping nå så arbeidsdagene blir litt mer kreative og man ser jo at de private utgiftene er vel nå over inntektene. Som jeg sier så lander vi nordmenn på beina og overlever. Vi er heldige som har det fallnettet vi har i forhold til andre land. Jeg kjenner jo dog at denne 6G eller hva det er kan virke litt urettferdig når vi ser hva vi har betalt i skatt de siste årene, men slik er sosialdemokratiet ;) Vi med hus og fine biler kan jo bare selge det vi har.

God mat og vinkos i sofaen med Dragen er i alle fall det siste som skal kuttes på her i gården og det er planen etter hjemmeskole og tur i dag.

God formiddag fra Oslo. Her skjer det fint lite annet enn at noen regninger har blitt trukket fra kontoen. 01 i hver måned er jo alltid felleskostnad dag. Dessverre er 01 april intet unntak for det. Tror nesten ingen tør å legge ut aprilspøker i media i dag pga Corona. Husker jo noen fine da feks at Fornebu skulle gjenåpnes osv - var vel NRK som hadde den i sin tid.

Tror nesten ingen tør å legge ut aprilspøker i media i dag pga Corona.

G'day fra gjemmekontoret. FB-gruppen til Gardermospotterne hadde en bra; Qatar A380 skulle mellomlande for å tanke. Flight QR104

G'day fra gjemmekontoret. FB-gruppen til Gardermospotterne hadde en bra; Qatar A380 skulle mellomlande for å tanke. Flight QR104
Det var rett før jeg kastet meg i bilen, før jeg så datoen. Siste sjanse på lenge til å se A380.

Det blir en god onsdag på denne siden av Atlanterhavet også, både med gode nyheter rent lokalt om smitte begrensning og personlig med at jeg starter «ny jobb» det vil si ny tittel, nytt moderselskap og en hyggelig lønnsøkning, absolutt mot strømmen i disse dager. Kunden og oppdraget er det samme - prosjektet har bare vokst i omfang.

Gratulerer så masse kall'.

God morgen og la oss håpe at april blir bedre enn mars. Ser at det ble 363 kilometer til fots i løpet av mars...eller 496500 skritt - det tilsvarer Oslo-Mandal. Orker jeg å gå hjem i april?

Det er da ingenting? Anders Aukland gikk 52 mil på 31 timer nå. Her må det skjerpes!!

Jeg kjenner jo dog at denne 6G eller hva det er kan virke litt urettferdig når vi ser hva vi har betalt i skatt de siste årene, men slik er sosialdemokratiet ;) Vi med hus og fine biler kan jo bare selge det vi har.

Det stilles vel muligens litt krav til at vi som tjener ekstra penger kanskje setter av litt til tunge tider også. Noen ikke alle har muligheten til. Litt social equalizing er bra for demokratiet. :)

God onsdag fra Lillestrøm. Sitter og hjemmekontorerer med kaffe og nå en Clausthaler. Det er jo sundt å være hjemme, på en måte. Det blir i hvert fall vesentlig mindre vin og stell enn når man stadig sitter i en flyplasskantine eller på et hotell i gokk og tenker at "en øl hadde da vært fint. Jeg er jo på tur". Tror også det er lenge siden jeg har vært så mentalt uthvilt som nå. De siste årene har søvn mer vært en form for koma mellom øktene av ting man skal. Nå kan man til og med kjede seg bittelitt. Se på prisen på det man kjøper og sånt. Spare 10 kroner på å velge riktige telys og sånt. Gråte en skvett når man fyller 80 liter bensin på balja. Den typen ting.

Ha en fin dag

Gråte en skvett når man fyller 80 liter bensin på balja.

En fin bivirkning av hjemmekontor + få all mat levert på døra: jeg har ikke fyllt diesel siden 08. Mars. Og har enda 6/8 balker på målern :) Var én tur på autobahn for 1 uke siden for å kjenne litt på hvordan det er å kjøre 230km/h igjen, og ellers blir det småturer til isolerte skoger rundt om kring for å få avveksling fra rusling i bebyggelsen. Vanligvis fyller jeg ca 120-130 liter i mnd... Det er så deilig å spare de pengene! ^_^

God onsdag fra Kolsås hvor det er stille og rolig. Her går det nok mer drivstoff og bompenger med hjemmekontor, da det blir til at man tar bilen for å gjøre ærend og slikt, samt at samboer bruker den til kontoret om hun må dit.
Målet for dagen utenom slikt som bokstavlig talt lønner seg er å kline på et lag til med kvistsperre på panelet i gangen, alle spor av furu skal bort.
Er vel straks på tide å fyre opp Teams også for en halvtime sosialt samvær "ved kaffeautomaten"

Grattis til Åtter'n ... vel fortjent til en dyktig fyr. Husker vi var på marked i Glasgow og kjøpte piratsoftware på cd og annen moro ... :lol:

Vet ikke om jeg vil strekke det så langt at jeg kan si god morgen ennå, så 'morgen får holde. Strake veien fra 25 til 5 grader etter gårsdagens storm, men det skal visst kreke seg oppover i løpet av en dag eller to. Det er jo april ...

Straks i gang med dagens hjemmekontorering .. fortsatt måneder med schedule changes som må behandles. Pharma Express venter etter jobben - svigerbeistet må ha flere trallala-pastiller .. Så da er det på med gorilladrakt og pustemaske ...

Gikk i netflix-fella i går kveld og så et par episoder av Tiger King ... Vet ikke hva jeg skal si, men den får høy score for originalitet ... For noen gærninger ..

God sen ettermiddag fra Oslo. Vært en tur på Frogner i dag, Skøyen i går, mulig det bare er meg, men får en følelse av ørlitegrann lettere stemning i alle fall denne delen av byen, at angsten har sluppet litt taket, og litt mere folk ute. Men kan absolutt bare være mitt eget ´syke hode som er på bedring. :)

God ettermiddag fra Stavanger. Karantenen var slutt på mandag, og i morgen kveld skulle jeg på arbeid. Men jeg fikk kjeft av mellomste jentungen pga en hoste som ikke slipper helt taket og fikk beskjed om å konsultere med lege før jeg eventuelt reiste opp til Bergen.
Videochat med lege ble honorert med sykemelding. Så da er det minst 2 uker før det eventuelt blir noe jobb på meg. Lever egentlig helt greit med det da :D

Ha en nydelig aften :)

Back