Det har blitt onsdag også i furet værbitt, noe det allerede har vært i 10 timer her øst i Australia. I går tok vi rutebusseni 10min fra airbnb'n til Queenstown flyplass. ankom 3:45 før avgang og innsjekk åpnet 45 min senere, I NZ er nå all innsjekk automatisert, bare et par ansatte som går rundt og hjelper de med problemer. Alle fligher fra AUS var min 30 min forsinket, også vår, så da ble returen 40 min forsinket. Jeg har et DJI action camera, der 2 av batteriene alltid er i laderen som også er holder. Dette var den 25te gang jeg hadde det med gjennom sikkerhets kontrollen, men første gang jeg måtte ta batteriene ut av holderen, så de lå og slang. I Auckland fikk jeg de med og med propellfly innenlands fra WEL er det ikke sikkerhets kontroll, men her var det visst farlig... Vi kom oss i luften ca 45 min forsinket, men landet i MEL på tid. Qantas oppgir i booking systemet, bare 737-800 enten det er en 800 eller max8 som vi fløy med. Det var 39 år siden forrige QF flighte, da med 743 og 742M. jeg husker det som fantastiske turer og hadde virkelig gledet meg til å fly QF igjen. Nakkeputen øverst på setet, som kan justeres opp og ned var i en alt for lav possisjon i øverste stilling, ble ekstremt ukomfortabelt, og jeg er akkurat på normal høyde. Det ble bedre når ryggen ble lagt ned, men da dyttes sitteputen frem, så det blir knapt plass til beina. det var trangt allerede i utgangspunktet. Infotainment systemet var merkelig, faktisk det dårligste jeg noen sinne har opplevd. Jeg valgte å se en USA'sk tv komedie, men ble lei og ville bytte det ut, da kom jeg meg ikke inn på noe som helst igjen, annet en live kartet over hvor vi var. De serverte biff i saus med nudel og kokte gulrot biter til. Det ble en del søl. Jeg spurte om sprite og fikk schwepes i 0,2 liter. Kona fikk cola i 0,25 liter og han på midtgang setet fikk 0,33 med øl. Ikke veldig imponert over maten, men ok. Jeg ville se hvilke språk man kunne få infotainment systemet i, det var Engelsk og diverse asiatiske, da jeg gikk ut, låste den seg på arabisk, noe som tok 10min og 50 trykk å få bort. Jeg klarte så å komme tilbake til å velge filmer, men de fleste filmer må man se på mobilen via flyets wifi system. Øreproppene til mobilen lå i sekken i bagasjeluken og jeg hadde vindussete, så det utgikk. Jeg fant etter hvert en film om en finsk hacker, som jeg fikk sett1/3 av før vi var på bakken. Imigration og toll gikk overraskende greit etter å ha sett div boarder controll program på TV, fryktet vi jo det værste. Det tok veldig lang tid før vi mottok innsjekket bagasje. Vi tok taxi til hotellet, sjåføren hadde 45 grader på måleren for utetemperatur. Det var heldig vis veldig tørr luft, så ikke så varmt som om det hadde vært på Bali. Hotell Miami er i nedre pris kategori, men greit nok. Vi tok en tur ut og kjøpte 2 liter pepsi max, vann og en juice. Brød og pålegg var så dyrt at vi skal kjøpe det i andre billigere butikker. nå skal vi øyeblikkelig ut for å bese Melbourne, det er meldt "bare" 36 grader i dag så blir nok levelig.
Ha en fortsatt fantastisk dag.
Ha en fortsatt fantastisk dag.