God onsdag fra 0283

Someone

Moderator
Medlem
God morgen fra kontoret og 0283. KLart for dagens innsats her, men først espresso. 1 dag igjen til julebord er det også. Det er fortsatt mulig for etteranmeldte. Ha en fin dag

Fin onsdag fra 0777. Kaffe, forum og nyheter på P2 før arbeidsdagen starter. Skal se at jeg fyrer opp peisen før dagens teams møter. Gleder meg stort til morgendagens julebord:-)

God morgen fra det jeg tror er 1360. Trim unnagjort og pult i free seating landskap sikret. Rimelig håpløst når en ikke blir sittende i nærheten av kolleger. Sikret tur til nyc i vinterferien på sas sitt halvprissalg. 60000 poeng for to personer i pluss kannen jo ikke klage på. Nå skal en bare irritere seg over destinattionfees… 45 dollar for pressreader og internett er sykt irriterende når en skal betale med poeng.

JA, g'morgen .. fra 8656, var det visst.

Sprengkulda har tatt pause, men kjennes fortsatt friskt og godt. 10-15 minutter å gå fra hytta, så fin start på dagen.
Var på middag med teamet i går, og det var riktig hyggelig, som alltid. I dag blir det rolig, før Widerøe-nissen har meldt sin ankomst i morgen med et par småtupper ...

God morgen fra 0278. Her er det Evergood og reisregninger etter fine 2000 meter i bassenget.

To observasjoner fra de eksotiske flightene i går.. Når det er 16 rader med pluss og mesteparten av midsetene fulle - hvordang klarer bolaget å tape penger?
Det ander var at på vei til så hadde de ikke fått catering samt null wifi - Kort tur, men lite "premium". På returen så påpekte de at siden det var så mye folk på pluss så var det et veldig "først til mølla" regime hvor de virket temmelig stresset med tralla nedover som virket tom etter rad 10.

God formiddag fra hjemmekontoret. Bilen levert til Hurtigruta for skifte av frontrute. Steinsprut, varmgarasje og 13 minusgrader var en uheldig kombinasjon = lang sprekk i ruta. Ellers er det julebord med jobben i dag, en uting med slike tilstelninger midt i uka[emoji6] Så blir nok hjemmekontor i morgen også. Og kanskje skal det bookes noen flybilletter for nyåret, både jobb og ferie. Ha en finfin onsdag!

God morgen fra 0278. Her er det Evergood og reisregninger etter fine 2000 meter i bassenget.

To observasjoner fra de eksotiske flightene i går.. Når det er 16 rader med pluss og mesteparten av midsetene fulle - hvordang klarer bolaget å tape penger?
Det ander var at på vei til så hadde de ikke fått catering samt null wifi - Kort tur, men lite "premium". På returen så påpekte de at siden det var så mye folk på pluss så var det et veldig "først til mølla" regime hvor de virket temmelig stresset med tralla nedover som virket tom etter rad 10.

En stund siden SAS og premium kom i samme setning;-)

0970 kaller :) Ny kald dag, men bedre enn i går. Skal gjøre meg klar og rusle i 20 minutter til et kontor, og så blir det en dag med delt dagsverk, da jeg etter middag skal ut til en herlig gjeng som øver til julespill på Grefsen.

God morgen fra Jåttå,
Her over business as usual , flere møter står for tur ut over dagen. I ettermiddag blir det forhaling over til øya i vest via luftveiene.
Ha en fortryllende dag.

God onsdag fra Oslo. Fant noe så sjeldent som et businessete ledig på SAS på det halvprissalget i går så jeg booka, men fant jo ut i etterkant at det gikk ikke da jeg skal tjenestegjøre som meddommer. Så da får jeg avbestille den før det ha gått 24 timer. Jeg er uansett svært skeptisk til å det hele tatt prøve meg på å reise til USA så kanskje like greit. Måten SAS syr sammen disse reisene på er litt rar. Feks var det ikke noe ledig på business på den samme avgangen til CPH kombinert med en tidligere avgang til OSL, nei da må man vente helt til kvelden før man reiser hjem til OSL. Det kan ha noe med ledige awardseter på Plus på tidligere avganger å gjøre, men jeg synes likevel det var litt rart. Bruker å være grei awardtilgjengelighet på Plus mellom CPH og OSL. Som Diamant og uten bagasje hadde jeg nok garantert kommet med et tidligere fly til OSL likevel pga den nye perken, men synes det bare var en interessant observasjon.

Last edited:
- hvordan klarer bolaget å tape penger?
Det andre var at på vei til så hadde de ikke fått catering samt null wifi - Kort tur, men lite "premium". På returen så påpekte de at siden det var så mye folk på pluss så var det et veldig "først til mølla" regime hvor de virket temmelig stresset med tralla nedover som virket tom etter rad 10.

Mye av svaret ligger nok nok i den beskrivelsen.
Det interessante spørsmålet er om bonuspoengstatus veier opp for djævelskapen. Og svaret på det ser for de fleste ut til å være "Ja."

Hei fra Sandnes. Herlig start på friuke. Våknet vel sånn rundt halv tolv. Godt over 13 timer i drømmeland. Gjelder å nyte sånne muligheter mens man kan. Nede i kjelleren er de endelig godt i gang med å rehabilitere etter vannlekkasjen i august. Jeg begynner å bli trygg på at den blir ferdig i god tid før familieforøkelsen her.

God morgen fra Ritz Santiago. Et skikkelig old school Ritz som jeg håper de aldri pusser opp til den lyse moderne varianten.

Morgentrim og frokost straks unnagjort, så venter en passe lang dag med kursing og sosialisering.

Ha en best onsdag.

Ettermiddag i Lommedalen. Det har snødd litt i hele dag, ikke mye, men litt. Skal vist begynne å snø om noen timer. Nå dumpet det akkurat inne en mail fra Jazeera Airwais. Flighten vår, 4 januar, fra Kuwait til Dhaka har blitt kansellert. Vi er flyttet til avgangen som ankomer Dhaka 03:15 isteden for kl 06.00. Dette fucker fullstendig opp konseptet med nattflight der man kan prøve å sove og ankomme til en ny dag. Nå vil vi være ute av pass/visum kontroll osv ved 05 tiden og på hotellet kl 06.00, mot ved 09 tiden som var planene. Hva f.. gjør man da, dette er fredag, som er fridag. Skal jeg betale 1000kr ekstra for et rom i 4 timer? Prisene har også økt en del siden vi booket for 2mnd siden

Hva f.. gjør man da, dette er fredag, som er fridag. Skal jeg betale…

Jeg er faktisk litt usikker på om jeg gruer meg eller gleder meg til trip-reporten fra denne turen…
Nuvel, interessant bli den åkkesom. Og med en G&T og litt snacks.. joda! Lykke til, og god tur!

Back