God morgon denna söndag

Swedeline F28

ScanFlyer Silver
God morgon denna söndag

Godmorgon från Bangkok. Idag bär det av till Chiang Mai och vi ska alldeles strax ta oss till Skytrain till flygplatsen. Har aldrig varit där innan så ska bli intressant att se.
Hoppas ni får en fin söndag allesammans!

Re: God morgon denna söndag

God søndag fra oss i vest, en strømløs lørdag. Kraftig storm kombinert med springflo gav oss her på øya en del utfordringer. Strømmen forsvant ved 07:00 tiden, men Generatoren (DeWalt) startet uten problem (liker trykk på knappen starter !) og viktige ting som Delonghi Magnifica Evo bryr seg ikke om hvor strømmen kommer fra, håndplukkede kaffe bønner fra Hanalei Hawaii kurerer det meste, og det trenges for jobb #2

Fredag den 13ende gikk langt bedre enn normalt, Design Review i Prosjektet (Teams Presentasjon foran 80 deltagere ble godkjent) såå nå er det bare tuta og kjøra !! Helt klart OJB nivå på innsats - artig nok kjører kunden tog, så mye artig tog statistikk og løsninger.

Men tilbake til Jobb #2 - Hver lørdag siden Oktober og sikkert til Februar må jeg forhandle / krangle med forsikrings selskapene, det tar 15 timer pr. uke - greit at jeg må betale 2500.00 i egen andel, men her dreier det seg om rundt USD 4000.00 i tillegg som skal dekkes i følge Forsikrings Avtalen, men som det må krangles om.

Her i USA er Kirugenes erfaring og forslag kun 25-30 prosent av avgjørelsene, en skroting i et forsikrings selskap vet alltid mye mere om hvor mange netter en trenger etter en 5 timers kreft operasjon, kirurgen som fjernet min kreft 100% mente at inntil jeg kunne lever jobb #2 (that’s Shit Midtiblinken) jeg skulle være innlagt. CVS (Pharmacy) og Helse Forsikingene mente at det ville innvirke negativt på Aetnas BBJ #14 så her bruker jeg det som skulle væøre min fritid i telefonen med level 1 (vi vet ikkenoe) Level 2( vi vet at du er en idiot) Level 3 (ikke bry oss, vi må fikse neglene, uansett har du kreft så dør du jo) Level 4 (…..oh shit du jobber for et firma som har 75K ansatte forsikret hos oss ??? Du er en idiot) Level 5 (………det vet jeg ikke fordi strømmen gikk og Internet forsvant !)

To be continued - Maga løser helt sikkert dette (ikke for meg!)

God morgen fra FBU. Brødet er i ovnen mens det kontoreres litt. Planer for dager er litt trim for meg også litt egentrening håndball for et avkom. Blir vel også intruert inn i lærerrollen i løpet av ettermiddag. Deilig å av og til være bare to hjemme, spesilet når 13-åringen er i pratemodus, det skjer jo ikke hver dag.

Skal vel også gjøres litt reserach for "Den politisk ukorrekte" reisen vi skal på til neste uke. Har gjort litt research, men noen som vet om en fortsatt blir stoppet i tollen i Saudi om en har med moteblader etc? Skjekker de om du har Netflix etc på Ipad? Er det som i Dubai at det er best å bare kaste alt av paracet etc før innreise?

Nyt søndagen!

Mornings fra Asker. Minstemann har insistert på at vi skal lage peppernøtter, så da får vi vel gjøre det etter frokost, før han sendes ut av huset. Et stykk kjøreoppdrag med både hockeyspiller og hockeybag, før svigerfar dukker opp på middag. Biffen fra Burgund trenger jo noen timer i gryta, så får sette i gang her tidsnok også. Ha en fin dag.

Gjeesp fra et mørkt og koselig Knaus. Her er det første juledag og far skal ned og fyre opp til en skikkelig frokost. Chrystle og Blake (aka Svigers) mente ribben var den beste de har fått - og vi var pokker meg enig.

I dag er det nytt innrykk av gjester og det er pinnekjøtt på menyen. Lite innsider tips fra en Oslo-gutt som får høre av vestlendinger at han lager verdens beste pinnekjøtt; kjøp denne varianten (tipset av sjefskokken på Frescohallen som serverer Norges nest beste pinnekjøtt):

babea2a2-98d6-4ee7-963e-eb9594d042ce.jpg

Best søndag fra Ris. Snart ut for å hente opphavet og videre til Drøbak og dagens julebuffet. Tre lys er tent - tre (startet i alle fall med kun tre) kuler hjemmelaget marsipan er spist… Njuta:-)

Skal vel også gjøres litt reserach for "Den politisk ukorrekte" reisen vi skal på til neste uke. Har gjort litt research, men noen som vet om en fortsatt blir stoppet i tollen i Saudi om en har med moteblader etc? Skjekker de om du har Netflix etc på Ipad? Er det som i Dubai at det er best å bare kaste alt av paracet etc før innreise?

Da jeg var i Saudi Arabia som turist i januar 23 var det veldig greit. Immigration tok fem minutter og tollen så jeg ikke noe til i det hele tatt. Personlige gjenstander ble i hvert fall ikke undersøkt. Men man skal vel aldri utelukke at jallaen får seg noen raptuser innimellom og tar en sjekk. Kaste Paracet har jeg aldri hørt om uansett hvor det er.

God tur og husk TR!

Skal vel også gjøres litt reserach for "Den politisk ukorrekte" reisen vi skal på til neste uke.
!

Jeg tror jeg hadde tatt den politiske ukorrektheten fint med ro.. Personlig synes jeg de er noen kødder, men hører fra venner/kollegaer som er der mye og de digger landet. Det Saudi skal ha for er jo at de faktisk prøver å bli bedre og mange andre steder nordmenn reiser til er jo også helt ute å kjøre på human rights.. som Thailand, Indonesia, Maldivene, store deler av Afrika osv. Tror det faktisk har en positiv effekt at de besøkes av folk med moral som oppfører seg.

God tur heldiggris (eller heldigkalkun)

Morn fra Ålborg station. Ombord i en diesel-trikk som straks tar meg videre nordover i Danmark, så får man finne et sted i Hirtshals hvor man kan innta lunch og sende regningen til Color Line

Uavhengig av hva regimene i MØ bedriver av faenskap så er det en region rik på historie og mye å se. Hadde selv en politisk ukorrekt tur til Iran i 2015. Det jeg ikke visste da var at USA like etterpå innførte en lov som bannet ESTA for folk som hadde vært der. Nord Korea har jeg også vært i... Forøvrig har den iranske ambassaden i Oslo kanskje det stilligste venterommet på noen annen ambassade jeg har vært innom for visum. Persiske tepper og til og med dadler man kunne ta. Ulempen med Midtøsten er ofte rare flytider som gjør at man kommer inn kl 03 på natta. Det virker som et "problem" litt uansett hvor man drar dit fra Europa. Det som gjør ting vanskelig med Midtøsten og turer dit er at man aldri veit når det smeller neste gang, men så er jo Saudi Arabia og kongedømmene rundt nokså stabile land. Virker som republikkene i MØ sliter litt mer med politisk instabilitet enn kongerikene. ;) Opplever uansett folk i Midtøsten som gjestfrie og vennlige ovenfor utlendinger stort sett. En tilfeldig iraner på feks tbanen i Teheran kan fort finne på å slå av en prat. Men trafikken i Teheran får jo trafikken i kinesiske storbyer til å virkelig se bra ut... Ja det er vel i det hele tatt trafikkulturen i MØ generelt- risikosport. Uansett paracet har jeg aldri hørt om er noe problem noe sted i MØ. Tatt med inn i Dubai uten problemer.

Jaja god søndag fra OSlo - ikke noen store planer for dagen og det er egentlig helt greit.

Last edited:

God morgen... GREEEEIT... dag fra Lillestrøm. Straks bærer det til barnebursdag på Værstum. Pakker og alt er i boks. Storsmurfen skriker og stresser på badet. Jeg drikker kaffe...

Blir digg å komme hjem til en iskald pils etterpå.

Ha en best lør... søndag!

Godmorgon från Bangkok. Idag bär det av till Chiang Mai och vi ska alldeles strax ta oss till Skytrain till flygplatsen. Har aldrig varit där innan så ska bli intressant att se.
Hoppas ni får en fin söndag allesammans!

Første dagen hjemme etter 3,5 uke i Chiang Rai og Chiang Mai
Klimaet er langt bedre der enn i Bangkok - lavere temperatur på natta
Lengter tilbake allerede, blir forhåpentligvis ikke lenge til neste tur

God dag fra Kongsberg. Første helgen etter cellegift pleier å være tøff. Denne helgen har det heldigvis gått bedre enn sist, selv om jeg har vært nokså slapp og tilbrakt mye tid på sofaen. Men litt andre ting har jeg fått ordnet slik som litt julemat og julekaker. Skal se om jeg kommer meg en liten tur ut i butikken nå straks. Kjedelig å bare sitte hjemme.

G’morgen .. Dagen står i finansenes tegn. Trenger litt opprydding og strukturering av diverse konti med tanke på livet over 65 .. Fonds og sparing må over på autopilot for pensjonstiden, i det minste satt opp for preservering og fortsatt vekst. Spesielt med tanke på at min bedre halvdel får angst og hetetokter når temaet kommer på banen. :D
Men vi klarer oss bra.

Dessuten må Medicare settes opp, og det er en skikkelig jungel, men tror jeg har funnet en ‘pakke’ som både er rimelig og som gir meg tilfredsstillende dekning. Medicare er obligatorisk for alle over 65, men noen velger å følge arbeidsgiverplaner også etter dette. Men det må samordnes uansett.

Oh well .. søndag er søndag .. XTC sto for underholdningen under morgenturen og etterhvert blir det direktesending fra Manchester på televisjonsboksen også. Må mandagen aldri komme.

Back