God morgen, herlig lørdag

Ruby

Tomleskolt
Medlem
God morgen, herlig lørdag

God morgen fra Bangkok. 4-5 dager på Koh Samet var deilige dager, bare elsker «the Island life» :)
Nå sitter en hjemme, og UTE på terrassen og nyter en kopp kaffe. Årets første regnskyll har åpenbart seg og temperaturen falt umiddelbart og sval vind fulgte som vanlig med. Offisielt sies det 31°C, men her jeg sitter viser den deilige 27°C
Ikke store planer for dagen, en kaffe til kanskje ?
Livet er lett :)

f1e0c80238411be37d30e4a9042d5b87.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: God morgen, herlig lørdag

God morgen fra Batu Ferringhi, Penang. Ikke værst å våkne til denne utsikten fra balkongen[emoji41] Er innlosjert på Hard Rock Hotel. Blodharry, men digger det. Fin flytur opp hit fra Singapore med Scoot og ny A321neo. Med nødutgang, øl & nachochips var det ingenting å klage på. I dag blir det to hovedgjøremål; basseng og strand. God helg!

859d0dcd4edea96c0b300f5ffcd2ff9c.jpg

God lørdag fra Ris. Her skal det også regne «tropisk» mye i dag…men jeg skal heldigvis tilbringe dagen på jobb på Vulkan i formiddag, i ettermiddag og i kveld. Greit å få noe ut av dagen - inne. Lykke til!

God morgen fra Tjøme. Ikke akkurat sol og sommer, men får vel finne på noen regnsværsaktiviteter. Et dobbelt 40års lag i kveld, så da blir det mer fest og morro. Ha en fin dag.

God morgen fra fbu. Joggetur unnagjort. Nå er det 18 min til planlagt avgang for håndballkamp. Deilig å bli tidlig ferdig iallfall. Asiatur planlegges. Hvilke steder kan man dra til strand som ikke minner om Mallorca i juli og maks 35 min fra flyplass? Ser ingen store muligheter på phuket. Bali gidder vi ikke. Er det fine strender i Kambodsja?

Turen kan fort gå vestover også. Noen steder i Florida med varme i april og fine hoteller som ikke koster 500 dollar/natt, men mer 300? Hvordan er downtown Miami?

God morgen fra fbu. Joggetur unnagjort. Nå er det 18 min til planlagt avgang for håndballkamp. Deilig å bli tidlig ferdig iallfall. Asiatur planlegges. Hvilke steder kan man dra til strand som ikke minner om Mallorca i juli og maks 35 min fra flyplass? Ser ingen store muligheter på phuket. Bali gidder vi ikke. Er det fine strender i Kambodsja?

Turen kan fort gå vestover også. Noen steder i Florida med varme i april og fine hoteller som ikke koster 500 dollar/natt, men mer 300? Hvordan er downtown Miami?

Fine strender i Sihanoukville i Kambodsja, men 35 min fra flyplassen ryker med glans. Tipper ca 3 timer. Om du ikke finner muligheter(?) på Phuket, kan vel Koh Samui eller Koh Chang være alternativer.

God morgen fra kaffekopp 2 i Scholz-land.

Kidsa har "piknik" med eple, pære, blåbær og jordbær, og jeg har et velsigna kvarter med litt ro.

Satt her og leste om LATAM 787-nosediven, og kom til å tenke på drømmen jeg hadde i natt om å reise med en SAS A350 gjennom en karbonmonoksid-belastet tunnell i Kristiansand-området. (Forøvrig noe jeg ofte drømmer, at fly flyr "langs veger", merkelig fenomen). Hvorpå vi plutselig traff kanten av tunnellen på klatringen ut og gikk inn i spinn før jeg bare bestemte meg for å våkne i stedet for å oppleve krasjet.
Hvor mange her inne har et slikt fotografisk minne av deres drømmer? At dere kan spille de av som en film inne i hodet opptil måneder? Er det heller lite utbredt hos hvite menn som pusher 50 (generaliserer med glimt i øyet her)? Bare et litt tilfeldig tema, like tilfeldig som spagetti ala oppkast fra i går :colgate:

God morgen fra Scandic Ambasador i Drammen, beste hotel i by'n. Romet er størst, og maten best. Det er skiflyvning i Vikersund denne helgen, så da er vi med å bidrar til å få gjennomført rennet. For min del er det 10ende året jeg er med på dette. Det er meldt dårlig flyvær, så rennet ble først litt utsatt, og avreisen fra hotellet, for jentenes del, utsatt fra 07.15 til 08.00. Mulig dagens renn for jentenes del, blir avlyst, om ikke været bedrer seg. Selv skal jeg ha ansvar for bussene med gutta, som, dersom det går etter planen, blir klokken 12.45 Været er meldt å bli litt bedre utover kvelden, så vi får håpe, i alle fall deres renn blir avviklet. Før avreise, skal jeg en tur til Bildeler.no på Liertoppen å kjøpe en ny caliper til VW Bussen vår.

God morgen fra Batu Ferringhi, Penang. Ikke værst å våkne til denne utsikten fra balkongen[emoji41] Er innlosjert på Hard Rock Hotel. Blodharry, men digger det. Fin flytur opp hit fra Singapore med Scoot og ny A321neo. Med nødutgang, øl & nachochips var det ingenting å klage på. I dag blir det to hovedgjøremål; basseng og strand. God helg!
Du skal være glad du fikk en ny maskin, 789'en vi hadde fra Scoot, Bali-SIN var deres eldste 789 og virket ikke å være rengjort siden den var ny, forferdelig møkkete. Maten var heller ikke noe å skryte av, heller dårlig. Virkelig en nedtur i sete 1A og 1C i Premium Economy. Penang likte vi godt, men med bare 48 timer der, valgte vi å bo i Georgetown sentrum, på Hotel OZO, som vi var veldig fornøyd med. Du får passe på at du ikke sliter deg ut med for hard bassengtjeneste.

Vi var mest fornøyd med Kota Kinabalu på Borneo på vår Asia rundreise. Ta gjerne et par netter på en av øyene utenfor byen også. Lei en bil og dra sør-øst over på øya ville jeg gjort om jeg kom tilbake. 15min fra flyplassen til sentrum.

God lørdag fra Gaustablikk. Fyr på peisen og kaffe i koppen. Utenfor laver puddersnøen ned så det er vel bare å komme seg ut i bakken. Ha en bra dag.

God morgen fra Lillestrøm. Her venter det frokost og litt sånt stell. Så skal jeg etter hvert komme meg innover til deilige Scandic Asker. Der skal man møte litt bransjefolk og drikke masse vin i kveld.

Ha en ekstra best lørdag

God morgen fra et nedsnødd Knaus. Nydelig mimosa-frokost er unnagjort og litt shopping er på planen. Skulle være litt vill og gæærn i kveld og ta bane med connection til en middag i periferien, men her må nok Bolt eller 02323 steppe inn.

Nyt dagen.

Fine strender i Sihanoukville i Kambodsja, men 35 min fra flyplassen ryker med glans. Tipper ca 3 timer. Om du ikke finner muligheter(?) på Phuket, kan vel Koh Samui eller Koh Chang være alternativer.

Sihanoukville frarådes fra denne kanten. Var der for 5 år siden, og allerede da var byen og områdene rundt ødelagt og forsøplet av kinesisk byggevirksomhet og turisme. Jeg konkluderte med at jeg var 5-10 år for sen til å besøke området.
Mulig øyene utenfor fortsatt kan være ok, men tviler.

Sihanoukville frarådes fra denne kanten. Var der for 5 år siden, og allerede da var byen og områdene rundt ødelagt og forsøplet av kinesisk byggevirksomhet og turisme. Jeg konkluderte med at jeg var 5-10 år for sen til å besøke området.
Mulig øyene utenfor fortsatt kan være ok, men tviler.

OK, da stryker vi Sihanokville… 10 år+ siden jeg var der. Og da var veldig god plass på strendene, kule beachbarer og meget hyggelige priser. Dog noe høy backpacker-faktor med dertil hørende nytelsesmidler[emoji6]

Back