• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default God morgen fra null sju sju sju

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra den blå stuen. Allerede vært våken noen timer - så da kan det digitale overta for papiravisene en stakket stund. Middag med venner her i kvel…så da passer det vel å seine hjemmet litt på formiddagen. Rekker nok et besøk hos opphavet også. Nyt i vei!

God morgen fra Sheraton Stockholm. Hotellet funker bra, og var bonus med lasagne i loungen. Vet ikke hvordan standardrom er, men fikk iallfall Superior med utsikt retning Gamla stan og nespresso og morgenkåpe, men hadde nok valgt annet hotell om jeg ikke er platinum og trenger to netter iløpet av våren.

Sas ville ikke gi gratis ombookking samme dag så flight09.10. Må vel få trent litt også er det kjøring på håndballkamp i kveld.

God morgen fra Sheraton Stockholm. Hotellet funker bra, og var bonus med lasagne i loungen. Vet ikke hvordan standardrom er, men fikk iallfall Superior med utsikt retning Gamla stan og nespresso og morgenkåpe, men hadde nok valgt annet hotell om jeg ikke er platinum og trenger to netter iløpet av våren.
Synes det er et helt ypperlig hotell jeg. Bodde ofte der før når jeg jobbet tettere med Sverige.

Forøvrig god søndag fra litt lenger unna.

1000029375.webp

Første gang på sikkert 8-10 år at jeg har hatt en "komme-seg-etter-reisen-dag" på jobbtur. Det har føltes litt pinglete men også sjukt "riktig". Har fått litt skritt logget men ikke så mange som ønsket da det har regnet mye av dagen og så fordi at jeg har vært greit sliten.

Men nå har klokken passert 17 her, så da er det vel dags for en iskald en. :)

Ha en best søndag

STARSTRUCK!!!! Satte meg i loungen på hotellet her. Åpner en øl og så dumper Russel Nash fra Aussie Gold Hunters ned på nabobordet. Ser akkurat like scruffy ut live.

Saft suse!!!

God morgen fra Asker. I dag blir det en dag å se på ishockey. Først må jeg få eldstemann og kamerat til Hønefoss, hvor de skal spille kamp. Så blir det ta med barna på kamp på Jordal i kveld for Enga-Stjernen. For han eldste betyr det da skifte av modus fra oransje til kongeblått :p

God morgen fra Sheraton Stockholm. Hotellet funker bra, og var bonus med lasagne i loungen.

Håper det er pusset opp de siste årene. Tilbake i 2017 husker jeg at vi var ganske skuffet

Bonjour fra Knausen. Nå er peisen fyrt opp og maiden skal begynne på frokosten. Her blir det klassisk søndag tennis og marka med nydelig lapskaus til middag. 14 kilometer i snø kjennes i skrotten i dag.

Bonjour fra Paris og God kvinnedag. En kort visitt for en bursdag i 🇫🇷, men det kjøres tilbake til Brussel i ettermiddag.

• Like
Reactions: EB
God ettermiddag fra Vietnam og Melia Hanoi. Eller faktisk bare sånn passe god. Det er fordi at bagasjen min (ikke overraskende) ble værende igjen på AMS… så derfor har dagen stort sett gått med til telefoner, mailer og litt nødvendig shopping. Men turen med Vietnam Airlines var absolutt godkjent. Får se om jeg får somlet meg til å skrive en liten TR. Nå er middagen fortært, så får rusle en tur bort i Old Quarter for noen Bia Hoi😊

God morgen fra Asker. I dag blir det en dag å se på ishockey. Først må jeg få eldstemann og kamerat til Hønefoss, hvor de skal spille kamp. Så blir det ta med barna på kamp på Jordal i kveld for Enga-Stjernen. For han eldste betyr det da skifte av modus fra oransje til kongeblått :p

Håper det er pusset opp de siste årene. Tilbake i 2017 husker jeg at vi var ganske skuffet
Såpass nyoppusset at det stod på nett at gym og lounge var stengt pga oppussing.

Ettermiddag....
Vinmesse i går, og det kjennes i dag at hjelmen er litt trang. Heldigvis ingen andre planer enn å daffe i dag.

I 2020 var det ultra-slitent, men den amerikanske marmor-sjarmen var der..

G'morgen ... Litt ustø morgen ettersom sommertiden kom bortimot uanmeldt. Og like uvelkommen som ellers. Men jeg slipper ihvertfall den irriterende forskyvingen av arbeidstid .... Så da ble det opp litt 'senere' enn vanlig, men for bikkjenes del ble det litt 'tidligere'. Men vi kjører vel inn dette i løpet av noen dager.

Kvinndagen, ja! Da feirer vi alle dere deilige tupper der ute! 👯‍♀️

Og i tillegg er det akkurat 21 år siden denne yppige damen hadde first flight. Eget bilde.

772lr_3.webp

God ettermiddag fra solskinnet i Skaun!

Nydelig påskevær utenfor, dessverre tilbringes dagen med forefallende nødvendigheter på PC.

Kom hjem fra Dublin fredag kveld, pakket ut i går, skal pakke igjen nå straks, så bærer det avsted til Wien igjen i morgen formiddag. Heldigvis ser det ut til å bli reisefri et par uker før påske, det passer heeeeelt ypperlig! :)

Sommeren ble også klarlagt denne uken, da jeg skal jobbe litt fra Athen i slutten av Juli mnd. Så da booket jeg hotell på Egina kun 30 min med båt fra Pireus og pakker fruen i kofferten. :) I tillegg til noen dager på Grand Hyatt selvsagt, må jo ha litt utsikt over Akropolis fra bassengkanten. Like ved kontoret er det også, samt det er veldig greit på rommet om teams-møter krever det. Kona var sjeleglad for Europa-reise og tar helt fri hele perioden, så da passet dette ekstremt godt!

Nyt søndagen folkens!

Kim

God søndag fra København!

Var heldig å fikk ordnet slik at jeg fikk samme hyggelig hotellrommet som sist. Det er en av kvistværelsene i fjerde-etasje som vender mot bakgården her på Scandic Palace Hotel ved rådhuset. Da burde ting ligge til rette for at man får seg den sedvanlige skjønnhetssøvnen man trenger.

Vårlig her i den danske hovedstad. Ellers kan meldes at det er full valgkamp på gang her i Danmark og det henger plakater over alt i byen. Nå er det straks tid for å oppsøke en kro å få seg en ekte dansk 'flæskestek' med kartofler. 🥩 Det passer perfekt som søndagsmiddag!

• Like
Reactions: EB
God søndag fra Chile. Gårsdagens bassengettermiddag ble til et aldri så lite poolparty og det kjennes i dag. Satser på litt eksorsisme på treningssenteret. Ha en fin dag.

God sen ettermiddag fra Klepp. Gråvær hele dagen, men lunt inne. At jeg ved årskiftet begynte med en fysisk planlegger er jeg glad for, for den mobilkalenderen klarte jeg aldri å holde oppdatert. Og det selv om jeg ennå ikke har passert 40...

God søndag kveld fra Åbo..ble en del fest på dagen i dag og, kjenner jeg er ganske sliten i kroppen. Hjemreise i morgen med Sas og ja Braathens på vegne av Sas på første legget til ARN. Er en trivelig by. En interessant ting er at på ATRene er business bakerst så jeg er på rad 20 men gir forsåvidt mening da man entrer flyet bakerst og.. I stedet for de vanlige gruppene kjørte Sas på Arn boarding pr rad for denne maskinen slik at de med seter fremst gikk ombord først.

Så skal jeg også fly en A319 fra Arn til Osl. Det er lenge siden i Sas sammenheng. I følge engelsk Wikipedia har Sas bare fire av disse maskinene

Last edited:
God søndag kveld fra Åbo..ble en del fest på dagen i dag og, kjenner jeg er ganske sliten i kroppen. Hjemreise i morgen med Sas og ja Braathens på vegne av Sas på første legget til ARN. Er en trivelig by. En interessant ting er at på ATRene er business bakerst så jeg er på rad 20 men gir forsåvidt mening da man entrer flyet bakerst og.. I stedet for de vanlige gruppene kjørte Sas på Arn boarding pr rad for denne maskinen slik at de med seter fremst gikk ombord først.

Så skal jeg også fly en A319 fra Arn til Osl. Det er lenge siden i Sas sammenheng. I følge engelsk Wikipedia har Sas bare fire av disse maskinene
De beste setene er definitivt bakerst på turboprop, så jeg støtter biz-klasse bak 100%. Det er et infernalsk spetakkel akkurat mellom propellene, et liite knepp bedre forover, men vesentlig bedre desto lengre bak man kommer. Det er ikke tilfeldig at de i gamle dager la toalettene og byssa mellom motorene på stempel/turbo- maskinene.
Og du trenger ikke gå utenlands for å få vite at SAS har fire A319. Det vet alle her på Flyprat😎!

Back