• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God morgen fra Flybussekspressen

G'morgen fra Cumming, hvor progrockingen går videre med Steve Hackett surrende i bakgrunnen. Guttungen fikk imidlertid nok, og satte på seg ipod'en sin i bllen på Skoleveien.

Dårlig RVR langs Skoleveien i dag også, med øket separasjon og slot-kontroll gjennom flere veikryss .. Det førte til litt lenger reisetid enn vanlig men vi svingte inn skoleporten med et sikkert smil klokken 08:14 - ett minutt for morgenmøtet.

God morgen fra Catania Aeroporto - hvor vi venter på boarding Air One til Milano

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=37.470423,15.065977

Milano, eh?? Hvor lenge blir du i omraadet? Jeg lander i Verona tidlig fredags eftan.

God lunch fra Chicago. Her har regnet akkurat gitt seg, i kveld er man klar for aa ta turen til United Center for sesongens foerste hockeykamp, preseason, Blackhawks-Redwings. Gode billetter, blir bra.

I morgen ettermiddag setter man snuta mot Frankfurt i en behagelig stol og videre til Verona med Dolomiti i business.

Siden det nærmer seg kveld, tenkte jeg å avslutte dagen med et dikt!

Hvis
du har stått ute
ei klar høstnatt
og hørt lyden
av magnetismen fra månen
treffe jorda
som et teppe
av elektronisk musikk
bak de andre lydene
fra naturen
......da har du spist fleinsopp

Shabbaru Shabbarei

Natti Natti!!

BF:cool2

Som naturviter.... hva er magnetismen fra månen? Jeg skjønner ikke det der. Selvfølgelig er man høy på noe om man tror månen har noen form for magnetisme som kan nå jorda? :8:

Siden det nærmer seg kveld, tenkte jeg å avslutte dagen med et dikt!

Hvis
du har stått ute
ei klar høstnatt
og hørt lyden
av magnetismen fra månen
treffe jorda
som et teppe
av elektronisk musikk
bak de andre lydene
fra naturen
......da har du spist fleinsopp

Shabbaru Shabbarei

Kongedikt!

Min bror puslet en periode med gårdsdelen på rusavvenningssenteret i Vennesla (flere år siden). En periode ble det plutselig kø av frivillige til å jobbe i åkeren... Det var gutta som hørte magnetismen fra månen det.

Natta fra Lillestrømsbygda.

Som naturviter.... hva er magnetismen fra månen? Jeg skjønner ikke det der. Selvfølgelig er man høy på noe om man tror månen har noen form for magnetisme som kan nå jorda? :8:

Du har nok spist for lite fleinsopp, Polaris..... :colgate:

Jo jeg har jo hørt om det, men er det sånn at alle de 30 stykkene som delte det på facebook nå de siste dagene er folk som faktisk har gått rundt og rusa seg på sopp? Må jeg nok en gang jenke på mine naive inntrykk av verden?! :cry: Hva er ellers meningen med dikt-greia, hvorfor er det morsomt/"bra"?

If by Lysaker you mean TRD, then you are correct.... ;)

Neh, kjøre til universitetet og imponere Statoil.

Velkommen skal du være :D Regner med vi får nok en fast gjest på de annenhvermndlige Fly & Øl-treffene i bartebyen :D :D

TRD eller BGO du flytter til? ;)

Du skryter av all verdens mulige tekniske uttrykk på Facebook, men å lese hele denne tråden, og se at hun nevner TRD, samt at LN-FHU ønsker henne velkommen til fremtidige forumtreff i Trondheim klarer du ikke :rolleyes:

Naa har det seg slik kjaere Martin, at jeg tilfeldigvis oppdaget at mitt inlegg var quotet - og da oensket jeg aa komme med et svar til det. Det innebar da ikke automatisk at jeg i tillegg leste resten av traaden - noe jeg foroevrig har gjort naa etter at du kommenterte det, og dermed passerte den informasjonen forbi min netthinne. Jeg mistenker ellers at kjaere Polaris ikke har noe problem med aa enten kommentere min mangel paa oppmerksomhet selv, eller eventuelt bare skrive det paa nytt. Saa det handlet vel egentlig ikke om aa "klare" aa lese alt, men heller at jeg ikke noedvendigvis oensker aa bruke tiden min til nettopp det og heller velger aa fokusere den paa andre traader som ligger aapen i andre faner her. Saa - gaa og lukk en noedutgang eller gjoer noe annet fornuftig! :p

Jeg mener bare det er normal forumskikk å lese hele tråden før man begynner å svare :p

Og nødutganger kommer jeg aldri til å ha behov for å lukke - og forhåpentligvis ikke å åpne heller - så det ser jeg ikke på som fornuftig. :p

Back