• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default God morgen, eller kanskje god kveld fra 46 grader sør.

Futura

ScanFlyer Gold
Søndag 25 har det blitt og dermed mindre enn 11 mnd til julaften. Også 19 dager til vi er hjemme i furet værbitt. Vi er i byen Balclutha, med 4600 innbyggere 46-16 grader sør, 80km vest-søvest for Dunedin og 135km øst-nordøst for Invercargil, den 5 sørligste byen i verden med mer enn 50k innbyggere, de 4 andre er i Chile eller Argentina. Balclutha er det 27 sydligste tettstedet i verden med mer enn 100 innbyggere. Her er det kaldt til tross for midtsommer. Skulle vi kjørt til Invercargil, ville vi forøvrig kjørt gjennom tettstedet Clinton før vi kom til byen Gore. Det har regnet under hele vårt 2 dagers opphold og temperaturen er rundt 14-16 grader, som er litt trist. kl 11 skal vi sette oss på ekspressbussen til Dunedin, der det blir 2 timer før vi reiser videre i ca 5 timer med ny buss til Queenstown. Dessverre er det ikke meldt noe varmere der. Det blir ikke før vi på torsdag kommer til Melbourne at vi kommer til å oppleve varme igjen, men +46 er egentlig ikke noe bedre enn +14. Med dårlig isolerte hus er det kaldt innendørs også. Vi har fyrt i pellets kamin begge kveldene.
Ha en trivelig søndag, ev. en fortsatt trivelig lørdag kveld

Fortsatt lørdag, ja ... Fruen overrasket meg med en 43 kilos pakke som UPS leverte på formiddagen. Pakka inneholdt en flatpakket kommode som jeg har fått æren av å sette sammen. Har fått unnagjort det grøvste, bare skuffene igjen, men det er sabla mange deler .... Hue er slitent, energien er på bånn og kroppen skriker etter hvile. En overraskelse til av den sorten der, så er det skilsmisse .....

Nå skal det dypdykkes i en flaske skotsk myrvann .... Begynt å dryppe vinterlige dråper/fnugg ... krysser fingrene for at isen holder seg unna.

God morgen fra 59,9 grader nord. Kaffe og forum i et stille og rolig hjem. Titter litt på bilvideoer på YouTube…noe som ofte ender med endringer i økonomien. Noen hobbyer skal man da ha. Bruk søndagen best du også.

Morn fra Tønsberg. Nesten 0645 før dagen startet og stille og fredelig natt gir godt utgangspunkt for en fin søndag. Heller få planer for dagen, kanskje rense noen langrennski, da de er utstyrt med div smøring av ukjent mengde, type og årgang, noe som ga veldig godt grep de meteren man tråkket med de små i Stokke i går

God morgen fra Asker. Brødet er i ovnen og jeg kan nye fred og ro, og en espresso. En eller annen form for trening får jeg legge inn i løpet av dagen. De gamle kommer på middag og for å levere tilbake barna. Ha en fin dag.

God morgen fra Oslo i grått oppholdsvær og noen minusgrader. Ryddedag i går med nesten full bil til Haraldrud gjenbruksstasjon eller hva nå enn de kaller søppeldynga nå for tiden. Rolig kveld med fruen, biff og rødvin i går. Ingen store planer for dagen, men blir vel litt sport på TV og en liten byvandring via Baker Hansen eller Samson. Salma laks til middag, så får vi se om den skal nytes rå eller om den må innom stekovnen en tur. Ha en strålende søndag🙂

God morgen fra CPH. Grei tur over dammen med bolaget. Koselig med to røslige gubber som holdt kontroll foran gardina fra IAD. Ble litt sånn "Spise med Price" stemning.

Gubber er best.

Spiste imidlertid ingenting ombord så nå er det rundstykker på agendaen og deretter å finne tilbake til sjelen. 7,5 timer er alt for kort nattflight. Det må være minimum 11 timer for å være hyggelig.

Ha en ekstra best søndag

God tidlig morgen fra Chile. Gårsdagens meget hyggelige dagstur til stranden med blekksprutlunsj, pisco og vin resulterte i en tidlig kveld. I dag må det trenes litt og så blir det vel pooltime med opphavet som er på besøk noen dager til. Ha en fin dag.

God morgen fra Knausen. Nå er bransjen ferdig og besøk fra DXB skal få en deilig Norgesopplevelse. Først en -2000 kaloriers tur i umarkerte løyper i bakgården og deretter nyyyydelig pinnekjøtt.

IMG_0771.webp

Koselig med to røslige gubber som holdt kontroll foran gardina fra IAD. Ble litt sånn "Spise med Price" stemning.

Ofte en litt mer jovial stemning i kabinen når den kategorien får herje .. ;)

Her hos meg regner det is, men i lavt kvantum så håper det ikke samler seg for mye .. Ser lovende ut så langt ....

Jeg trøster meg med et bilde fra varmere dager.

P1010790.webp

Her er det ikke vektbegrensninger- så turen i bakgården ble uten å telle tall. Nå venter Tårnhuset Bistro - teller ikke kalorier eller kroner der heller:-)

Her er det ikke vektbegrensninger- så turen i bakgården ble uten å telle tall. Nå venter Tårnhuset Bistro - teller ikke kalorier eller kroner der heller:-)
Livet blir nesten litt tomt med høre hvor riktig du gjør det. Turen vår ble forferdelig og vi telte bare tall og kalorier og ble rett og slett veldig veldig deprimerte

• Like
Reactions: EB
God dag fra Kongsberg. Ikke noen god dag her egentlig. Har ligget rett ut etter AMS turen med noe ryggreier. Det virker ikke som proplaps så får satse på at det er Lumbago eller noe slikt at det gir seg etterhvert. Det er heldigivs bittelitt bedre i dag enn i går så jeg får håpe det går rette veien. Ellers som ungene så en gang kona hadde vondt i ryggen og skyldte på at det var en kink. "Mamma har fått skinke i ryggen".

Back