• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God Mandags morgen

ENGM RAMP

ScanFlyer Rusty
Jaja, her er jeg igjen....På nattevakt, den første av 3 denne uka :wow:

Her oppe har vi det biiiitende kaldt, i skrivende stund minus 16 :spin: grader og med tåke som kommer og går her...

Håper alle får en strålende uke!

:hi2

Replying to Topic 'God Mandags morgen'

'Bare' -2 her hvor jeg er - men det er jo ikke helt vanlig for Atlanta ... muligheter for sne i natt, saa vi faar se om det blir skole i morgen .... Makstemperaturen i morgen skal til tross for solskinn kun bli +5, saa det kan virke som vinden fra Sibir holder seg ... Det var virkelig surt aa lufte bikkja i kveld ...

Ikkeno' spess paa tapetet neste uke ... ingen flighter paameldt .. saa det blir husarbeide. klesvask og jobbsoeking de neste dagene .....

Minus 12 hjemme - men bare minus 8 på jobben... Blir en del møter før vi tar ettermiddagsflyet til Stavanger. Hjem i gjen i morgen ettermiddag. Ha en bedre start på uken...

Jaaa du, Rampen! Go Morn Go Morn!

Sitter her en tiidlig morgen å venter på avreise til OSL.. ser jo da seff. at COA38 ikke lander på OSL før borti 1300... så det blir en laaaang dag!
:(

Vel vel, fremme på Manhattan så må man vel traske i 2 meter snø.. og det sies at det snør enda.. yuck!

Have a good one

glad mandag! 12 kalde på E18 og bare et tynt glass mellom meg og elementene... brrrr. V40 rakk å bli god og varm ved Slependen.... En uke uten planlagte flighter, men neste uke blir det en tur til SVG gitt!

New York har vel fått 67 cm sne det siste døgnet!!!!

Ja, såpass har vi fått med oss, EB :biggrin

Nå er den enda mer forsinket inn, lander 13:19.. og i mailen jeg fikk fra CO i natt var den satt opp til å gå på rute..

Jadddah!

Vel tilbake i våre nye lokaler på FBU etter en ganske rolig helg.

Jeg var å kjørte rundt på OSL på Lørdags ettermiddag og her er status på de forsjellige spotterstedene.

Vestre bane:
Vollen på 19R/01L: Det er brøyta inn til selve vollen,men fra "avkjøringen" til høyre og bort er totalt uframkomlig, det er ca 50-70 cm med snø i brøytekanten og litt mindre bortover.
Er det noen her som har en litt stor snøfreser bør det ikke være umulig å brøyte seg vei.Evt dere som evt har snøfresere kan samkjøres litt og brøyte veg. ??

Bak flymuseet kan det være håp men da må en kravle seg igjennom en 50 + cm med snø

På Østre bane er det helt håpløst, og såvitt jeg kan se der er det ikke håp for snøfresere engang. Både i enden av 01R ved sentralvarmeanlegget og lengre opp ved radaren er det totalt uframkommelig.

Noen som har brøyteutstyr og føler for å ta en dugnad for å komme fram med bil på vollen ?? Jeg tror vel og merke at å prøve å brøyte seg fram med manuelt brøyteutstyr er ganske meningsløst, for ikke å nevne mye arbeid. Men med søfresere tror jeg det er mulig.

Originally posted by Scanor
Vestre bane:
Vollen på 19R/01L: Det er brøyta inn til selve vollen,men fra "avkjøringen" til høyre og bort er totalt uframkomlig, det er ca 50-70 cm med snø i brøytekanten og litt mindre bortover.
Er det noen her som har en litt stor snøfreser bør det ikke være umulig å brøyte seg vei.Evt dere som evt har snøfresere kan samkjøres litt og brøyte veg. ??

Bak flymuseet kan det være håp men da må en kravle seg igjennom en 50 + cm med snø

På Østre bane er det helt håpløst, og såvitt jeg kan se der er det ikke håp for snøfresere engang. Både i enden av 01R ved sentralvarmeanlegget og lengre opp ved radaren er det totalt uframkommelig.

Hva med et par truger og en fin utflunkt på bena bort til vollen, fra der veien går til høyre og bort er det jo ikke så ille langt...

Jeg var å kjørte rundt på OSL på Lørdags ettermiddag og her er status på de forsjellige spotterstedene.

Vestre bane:

Noen som har brøyteutstyr og føler for å ta en dugnad for å komme fram med bil på vollen ?? Jeg tror vel og merke at å prøve å brøyte seg fram med manuelt brøyteutstyr er ganske meningsløst, for ikke å nevne mye arbeid. Men med søfresere tror jeg det er mulig.
Slik som du beskriver det her har det alltied vært på det mest snørike, det er ikke uten grunn det finnes svært få vinterbilder fra OSL. En annen ting som nå er trist, er at de gode spottermulighetene vi hadde ved fraktterminalene, ved WF-hangaren og ved Sundt Air-hangaren, nå er blitt inngjerdet og borte for alltid. Det var nettopp disse plassene som var tilgjengelige på vinterstid.
Glem det med å kjøre opp på vollen, det er greit å parkere i gangavstand, og så kan man få litt fysisk trening mens man kommer seg opp til målområdet :)
Lurt å ha minst mulig biler på vollene fremover, hvis vi skal få beholde de mulighetene, er jeg redd...

Originally posted by espeno

Vestre bane:

Hva med et par truger og en fin utflunkt på bena bort til vollen, fra der veien går til høyre og bort er det jo ikke så ille langt...

sant det ,men det er bikkjekalt :P

'Ute skinner sola, her inne hyler Schei.... eh .. en-eller-annen Sky Sports reporter' ... :p

Naa gaar West Ham-Birmingham live paa Fox!

#$^@#*@^Bosch!!! *(!%#@^!@$@#$%$@Bosch og tysk "kvalitet"....Byttet startmotor paa torsdag....og i fergekoen paa Soandag, gav startmotoren opp......mekanikeren sa at han var ikke akkurat overrasket....for hver 10ende Bosch del han har satt inn det siste aaret, har han maattet bytte 8!!! 80% feil....dessverre er det en deler en ikke kommer utenom Bosch....og jeg som trodde at Lucas var ille!!!

Back