God mandag

Dagens modeller med V8 fra Bayern har vesentlig mer pulver enn 408 hk. De litt eldre utgavene har nok hatt ytelser mer i det skiktet.

Jepp.. jeg henger noen år tilbake på forrige X5 5.0 og 5/750, de hadde da voldsomme 408 hester pakket inn meget diskret :D
Ufattelig mye bil for pengene for oss som elsker gubbebiler.

Morn fra 6968-området.

Siste dagen i dag. Bare å fullføre dagens program så hopper jeg i bilen og kjører hjem i mørket når de andre ser på nyhetene.

At USA har forandret testkravet for innreise var ikke med i min logistikk plan. Får bare se hva som skjer de neste dagene.

FQTV
Det er jo (omtrent) nabolaget til nabolaget til der ein vaks opp. Det er sikkert eit og anna fornuftig å gjere der også?

God kveld frå Trondheim, kaldt... Måtte all korona fryse til h....

Slit med for full kalender, brukbart med (urealistiske) forventningar og ei dramatisk deadline rett over nyttår på jobb. Og ein særdeles viktig ting på jobb som ikkje fungerer...

Ski i morgon, kanskje?

Var bare en kort tur innom, men de hadde ikke det jeg skulle ha :(

06fe2c1f148e0d422f7194b1c2588ec4.jpg

6dad0401525ce329cf607e5e6dea1696.jpg

Noe mat må man ha, det er viktig :)

789f68154a944915f87119be765f781b.jpg

66d17ab10299765f57ef73b90d190f83.jpg

Når man skal ha fast food, da bør det være noe som ikke finnes i Norge. For i Norge er det bare hamburger over alt.

Når man skal ha fast food, da bør det være noe som ikke finnes i Norge. For i Norge er det bare hamburger over alt.

Jeg har testet Panda Express nær Newport før jeg satte meg i bilen og tok 405 tilbake mot LA i rushen.

Oh himmel og hav. Kan ikke anbefales.

Pass på! Vi ser deg nesten i speilbildet i døra til Taco Bell!

Her vare stille get... alle på flyprat sover vel nå...

Var ute å gikk tur nå og da kom jeg til og tenke på det som Fnate sa "...satte meg i bilen og tok 405 tilbake mot LA i rushen. Oh himmel og hav. Kan ikke anbefales".

Jeg fikk engang den opplevelsen nå jeg hadde vært på McDonald's. Da sa jeg: Oh himmel og hav. Kan ikke anbefales!!
Det var nok noe som jeg ikke tålte, men neste gang tok jeg noe annet på McDonald's og da gikk det veldig bra.

Jeg har spist veldig mange ganger på Panda Express og alle gangene har det gått bra. Men! Jeg spiser ikke hva som helst der. Og ikke hos McDonald's heller.

Panda Express er en av de bedre, men avhengig av hva du bestiller. Chipotle er bedre, men annerledes.
Og over 400 hester på en bil er mye, min fra Affalterback har mindre enn det og går styggfort.

Jepp.. jeg henger noen år tilbake på forrige X5 5.0 og 5/750, de hadde da voldsomme 408 hester pakket inn meget diskret :D
Ufattelig mye bil for pengene for oss som elsker gubbebiler.

Ja det er helt sikkert. Skulle gjerne hatt en slik, men siden det ikke bare er jeg som bestemmer ble det en ny Skoda Kodiaq med 190 hk sist vi byttet bil. Min svoger har akkurat kjøpt seg ny brukt bil, BMW X5 M50D. De bor ikke så langt unna så jeg regner med at det skal la seg gjøre mer en prøvekjøring av vidunderet deres om ikke så lenge.

Taco Bell er vel muligens det værste griseriet jeg har spist noensinne, forsåvidt en naturlig fortsettelse fra frokosten på motellet v. MIA samme morgen. :drunk:

Last edited:
Hva er ditt favoritt fast food sted i USA?

Chipotle, Mc Donalds og in-and-out Burger kanskje. Når jeg er på jobb og kjører rundt mellom kunder er Panera Bread en favoritt. Sånn pakke med tomatsuppe, halv sandwich og litt potetgull er topp lunch.

Panda greiene var jo godt men magen gjorde greit opprør. :)

Taco Bell er griseri deluxe ja, men etter et par turer til USA med en kompis så er slikt griseri noe man trenger for å balansere diverse drikkevarer man må være 21+ der for å kjøpe.

Ellers har man mye gamp i bilen selv, er vel nærmere 500 av de, usikker på om det er helt nødvendig. Kan også om jeg føler for det svi av 18500 penger for å skrelle 0.6 sekunder av 0-100-tiden. Som om ikke 5 sek var kjapt nok...

Har ett minne fra Taco Bell:

"Your name?"
"Martin"
"What?
"Martin"
"Sorry?
"Mart'n"
"Ah, Mart'n"

Etter det har jeg av en eller annen merkelig grunn slitt med å uttale navnet mitt på engelsk.

Maten gikk mest sannsynlig ned.

To yalla-kjeder jeg savner i Norge fra US er Hooter og KFC og av de "finere" savner jeg S&W, Ruth Chris og denne Joes Stone Crab :p

Er det én ting jeg har lært av å bo i Tyskland, er det at antall hester kun er ett element av samlet pakke; en bensinbil kjører jeg med diesel inn etter noen kilometer. Og det hjelper lite med flere hester om du er begrenset til 240-250km/h… Men det er naturlig nok andre forhold enn på E6 rundt Oslo.

Montezuma hevner seg hos alle disse .. ;)

Spøk til side, de har alle retter som er ålreit. Men de beste er et par av kyllingkjedene her nede i sør, som f.eks. Wifesavers og Bojangles. Lokale barbequeajapper er også å anbefale. Man bør imidlertid ikke overdrive ... blodårene tettes fort. Men godt - JA!

Whataburger er på topp på burgersiden. Mange brewpubs har også veldig gode burgere.

Pass på! Vi ser deg nesten i speilbildet i døra til Taco Bell!

Bra Martin, da så du meg.
Jeg håpet at jeg skulle se deg på Flyprat julebordet for 2 år siden (før Corona), men du kom ikke.
28 januar 2020 reiste jeg med SAS til ORD og da var Cecilie på samme flyet, og vi snakket sammen. Det var kjempe koselig.

Jeg tror ikke du er skummel ;) jeg er iallefall ikke redd for å møte deg :)
Håper vi ses en gang på Flyprat julebord eller på et fly eller tog :)

Back