God morgen fra Ris. Snart klar for en dag på bryggekontoret - nok å planlegge før ukens forhåpentligvise reiser med tog. Kvelden byr som alltid på en treningsøkt. Ha en bra start på uken.
God morgen fra Hamburg. Straks frokost og deretter hjem med SAS via ARN. CRJ på første rad først. I dag er det 10 oktober og faktisk 18 år siden jeg brøt lydmuren i en concorde. Tiden flyr fort!
Ha en fin en alle sammen!
God morgen fra SK236! I dag er det vist høstferie så flyet var ikke bare fult av folk som tydeligvis aldri har flydd før, men også overbooket.. Synd jeg har et møte kl 8 ellers hadde jeg gladelig ventet en liten time på nest - det er jo pølsefest på Narvesen.. Ha en fin en!
Mornings fra 20-bussen. Etter noen firedagers uker er det nå slutt på moroa. Jobben kaller og noen kranglete Excel-filer må nok jobbes litt med. Ha en fin dag
God morgen fra Grønland. Hjemme igjen i Oslo etter en litt hektisk, men begivenhetsrik høstferie. Oslo-Stockholm-Hong Kong-Bangkok-Phnom Penh-Bangkok-Hong Kong-Stockholm-Oslo på 8 dager. Ble kun 2 dager uten at man var i lufta. Men når reisefølget måtte melde avbud var det helt greit med litt flytid[emoji3] Nå venter kontoret og en velfylt mailboks... Ha en fin start på uka!
God morgen fra Hamburg. Straks frokost og deretter hjem med SAS via ARN. CRJ på første rad først. I dag er det 10 oktober og faktisk 18 år siden jeg brøt lydmuren i en concorde. Tiden flyr fort!
God morgen fra litt sørom RWY25 i BOO! Rolig morgen med kaffe og prating med fruen på andre siden av kloden. Godt å få roet ned nervene etter en innholdsrik arbeidsuke som ble avsluttet på fredag med en aldri så liten kjøretur til EVE. DY kom seg ikke ned pga tåke, så da ble det buss for de stakkars passasjerene. Kjørte en av totalt fire busser nordover.
Dagen i dag ser rolig ut. Skal nordover i ordinær rutetrafikk i kveld, med bl.a vinterdekk i lasten, til en kollega som sitter førefast i Lødingen. Kommer seg ikke av flekken, bokstavelig talt. Er kaldt her om kvelden, så det fryser på i flekkene, må vite...
Hei. Nei ingen superviktig jobb nei. Det var en Air France Concorde som besøkte OSL 2 dager etter åpning i 1998. Jeg var med fra OSL til OSL. Minnes jeg rett kostet det 3500 kroner den gangen. Synes fortsatt det var vel anvendte penger. Husker hvor spesielt det var og boarde F-BVFC der hun sto med sine spesielle delta vinger. Gikk over Nordsjøen for å bryte lydmuren. Etterpå sto crewet på vingen og vinket hadet. Besøkte også cockpit inflight. Gode gamle dager det...
Grompfemorgen fra Jackson Hole, WY. Mistet en gammel gigaplombe fra en jeksel da jeg pusset tenna, og er forkjølet og i generelt uggen form. Så spørsmålet blir om jeg skal forsøke å få akutt time her eller vente til jeg er hjemme i slutten av uka. Tipper jeg satser på det siste, da tanna nok uansett er ferdig og jeg må lage krone eller rotfylle eller noe.
Uansett er det litt tustete ferie.
Elgen og elefanten er imidlertid strålende fornøyde over å være her oppe, så jeg får pakke kleenex og begi meg ut på en lang dugelig tur med dem straks.