• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God mandag fra Sandaker

Someone

Moderator
Medlem
God morgen. Solen skinner her i hovedstaden og sommeren fortsetter. Spenningsmomentet for uken er hvordan trafikken forbi Smedstad tunnelen blir nå som skoleferien også er over. Til nå har det jo gått knirkefritt. Men først skal en bølle avleveres i barnehagen. Ha en fin dag

God morgen fra Kristiansand

Sitter og booker flybilletter på morgenkvisten. Det ser ut til at det kanskje blir Malaysia Airlines i business fra Phuket via Kuala Lumpur til Hong Kong for 1800kr.. virker som de har dumpet prisene ganske godt. Kjenner jeg er litt nervøs med tanke på en eventuell konkurs.
Noen som har erfaring med MAS business intra-asia?

Ellers er planen for dagen å skru på bilen. Kjenner jeg begynner å bli for gammel til å ligge under bilen, men når merkeverkstedet skal ha 6-7000kr for noe jeg kan fikse selv for 900kr har jeg lite valg.

Ha en fin dag :)

Last edited:
God mandag fra Snillfjorden!

Så var skolenes sommerferie over for denne gang, og med det kom sommeren...sent men godt og siden torsdag har vi hatt jevnt over 20+ hver dag. Lillesøster er for alvor blitt ungdomskoleelev og tar fatt på siste 3 år av grunnskolen mens jeg åpner denne uka slik den skal under disse værforholdene med flyspotting, og EK221 med A6-EOH passerte majestetisk forbi på vei til DFW rundt klokken 07.29. Ellers blir det i dag å forberede en tur til Åfjord og det faderlige opphavet som visstnok skal ha hjelp med å legge tak på garasje...altså klart for ''ForeverSAS gjør ting han IKKE kan''. ;) Nettet er tilbake etter å ha vært borte siden onsdag/torsdag og 4 dager uten fly og flyspotting er veeeel mye for meg. ;)

Naboen kom vel hjem i går med SAS etter en uke i greske himmelstrøk og var fornøyd med det meste av både flytur og opphold. Jeg derimot er ikke fullt så fornøyd siden null nett betyr null spotting av fly, og dermed gikk jeg glipp av SK7374 RHO-TRD i går og måtte finne den igjen, men etter litt leting ser det nå ut til at LN-RPM fløy turen i går, dermed kan naboen logge 2 selskaper( SK/DY ), 2 flytyper, 4 flighter og 4 ulike reg denne sommeren.

Ha en strålende dag rundt om i verden!! :D :D

God mandag fra bussen til jobb. Fortsatt deilig kjølig vær i tiggerstaden. Kom i god tid til holdeplassen for å se at de holdt på å henge opp plakat om at den var nedlagt. Det ble springmarsj til neste holdeplass.

Ha en god en alle som har styr på hva som er nedlagt.

Oslo har 16 grader og sol og blå himmel. Denne morgen/dag går til skaffe flere ekstraansatte på jobb grunnet - noen har tatt seg fri grunnet at noen begynner på skolen for første gang.

Ha en flott dag hjemme.

Jan

Stum Norwegian

Ikke en lyd om hva som skjer, kapteinen har sagt noe på spansk, tror vi i kabinen,
Nå ser det ut til at Norwegian informerer via sms og ikke pa i kabin om ny tid :-)

Unload bagasje, venter på eurocontrol :-)

Last edited:
Oslo har 16 grader og sol og blå himmel. Denne morgen/dag går til skaffe flere ekstraansatte på jobb grunnet - noen har tatt seg fri grunnet at noen begynner på skolen for første gang.

Ha en flott dag hjemme.

Jan

Skolestart i 1 klasse er undervurdert. Det er stor stas for både barn og voksne. Så akkurat den bør man ikke klage på. :)

God ettermiddag har det visst blitt nå - her har man drevet og sendt noen mail hit og dit uten å få svar. Irriterende når det er snakk om studier og sånt.

God kveld fra Burgas. Flaks - det nye håndverksøl bryggeriet ligger rett utenfor rommet mitt. Men, det øl var noe uferdig... Likevel masse folk. Nå happy med bbq oksehaler. Ja, Bulgaria byr på mye rart!

Back