Re: God lørdag
Morn fra Lommedalen. Her oppfører vi oss som tenåringer, spretter ikke akkurat opp når vekkerklokken ringer kl 09.00.... Det er jo ferie tross alt. Skyffelen vi bruker til snemåking har fått ødelagt kanten forrerst, så må se om det er mulig å redde den. For å komme til verktøyet må jeg måke meg frem til garasjen. Det kom ca 10 cm sne i løpet av kvelden og natten, som må fjernes. "Dessverre" litt for lite til å bruke snefreseren. Vi skal handle det siste til ribbe-middagen på Julaften og til 2.dag da vi skal servere ovnsbakt ørret. Får jeg ikke fikset sneskyffelen blir det å kjøpe ny. Det er bare en type skyffel som er bra nok, Fiskars sin, helt i metall med ekstra avstivninger koster bare 1350kr.
Kvelden blir nok brukt til å trimme booking fingeren. Fikk booket 3 hotell i går. Til vårt 18,5 timers opphold i BKK skal vi bo på Grand BS, rett ved flyplassen. Fikk også booket flybilletter med et selskap som ikke akkurat benyttes mest flittig av forumets medlemmer. Myanmar National Airlines skal testes på RGN-BKK. Blir det XY-ALV, en tidligere Garuda maskin fra 2009, de overtok i 2022, eller XY-ALB en maskin de fikk ny i 2015, vi skal fly med tro?, begge B738 maskiner. Bookingen ble kansellert/stoppet eller prisene gikk til himmels, under bookingen, 4 ganger. Tok 2 timers pause og da var prisene økt fra 1000, til 1260kr, men da fikk jeg bestilt. Planen er å teste Myanmar International Airlines til RGN, muligens fra SGN.
I dette øyeblikk, kl 10.20 snur solen, så da ser vi mot lysere tider. Så da får jeg ønske alle en opplyst dag.