• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God lørdag morgen!

Falcon

ÜberScanFlyer
God lørdag morgen!

Riktig god morgen, alle sammen!

Strålende vær i pepper-Syden i dag, og det kom akkurat en G-222 i lav høyde over taket her. Tredje sabla luftfartøyet jeg har sett over KL i de siste tre månedene, så denne flygutten ble veldig happy. Nå skal jeg trille ned til luftforsvarsmuseet og kose meg utenfor og inni Albatrossen.

Jeg har mer program i dag, men sushi til middag og Mocha Frappuchino på Starbucks til dessert kommer antagelig til å runde av. Mulig jeg begår Haram med litt gammel Talisker for godt mål. (Hvorfor kunne jeg ikke kjøpt en fersk en?) I morgen blir det jobbing fra tidlig til sent, men mandag har jeg C-klasse KUL-BKK-CPH-OSL å se frem til. Et døgns reise dør-til-dør trekker likevel bittelittegrann ned. Nuvel; de krappe morgenlandingene på Kastrup er alltid opptur.

Jøss, "Always" på kaber'n, gitt!!! En Invader ført av Holly Hunter presser gjennom enorme flammer. Det blir visst en liten delay før flymuseet. :)

Nei, rikelig mer enn nok om meg. Ha en fin dag, alle sammen, om dere er i lufta, tårnet, på tarmac, et eller annet annet sted på bakken eller på bøljan blå!

(Jeg er redd det er noen som ikke har en fin morgen; de etterlatte etter LN-SFTs havari i går. Mange med meg tenker nok på dem i dag.)

Last edited:
Re: God lørdag morgen!

Sengetid i Alpharetta. Endelig hjemme etter 12 dagers kursing. Bikkja var overstroemmende glad, 11-aaringen likesaa. Fruen saann passelig.

Naa skal det soves!

God lørdag morgen... Det ble nok å drikke i går kveld - taket av Opereaen er et bra party/konsertsted. Nå venter malerkost og stige. Ha en bedre lørdag alle forumister...

Morn morn fra Zurich.

En relativt OK lounge-frokost er inntatt og nå er det en times nerding i fred før jeg begir meg bortover mot en eller annen gate. I dag lærte jeg noe nytt jeg burde vite, at jeg som *G har tilgang på i det minste Swiss sine Senator-lounger, og denne her i Zurich var fredlig og ganske OK.

Ha en bedre dag! :)

-A

God morgen fra Oslo. I dag reiser jeg til Manchester via København med SAS, så snart må jeg sette snuten min mot Gardermoen. Håper det er like fint vær der som her, men jeg har mine tvil.

God morgen, i dag er jeg "hjemme" alene så det er langfrokost på terrassen mens jeg kikker ned mot den stressede solbrillemafianen småløper (eller hviner i nyimporterte SUVer :cry:) ned mot bogstadveien for å gjøre dagens kupp..

Mye flyrelatert i Aftenpostens morgennummer... Dette blir en fiiin dag.

God morgen fra Stavanger. Ser at jeg har stått noe sent opp i dag. Det er to Israelere på Sola, men jeg misser nok den ene! Bt you can't catch em'all ;)

Så da er det ut å handle og ta en kjapp en ut til Sola :)

Ha fin dag folkens :)

God morgen fra København. Fyllesyk, småsyk og tett av allergi i morgentimene. Planene for dagen? Ingenting, bortsett fra litt fotball ikveld. Ha en fin dag

Snart sen lunsj. Ikkeno' på programmet. Muligens en kjapp tur med cab'en før himmelen gror helt igjen og bygene kommer.
I morgen blir det tur til Brandbu. Dronningen har vært en drøy uke på jobb på Vestlandet, så det blir nok noe ekstra godt på tallerken og i glass tenker jeg.
Ha en fin fortsettelse på helgen!

God ettermiddag fra Sørlandet. Litt vind i dag, og en og annen sky, men i le går det fint med t-skjorte og shorts. VPN over Edge er litt tregt, men det er dårlig med 3G-dekning her inne på Gjeving-landet. I følge Telenors krt skal det være dekning ute på holmene her, men det betyr ikke at det blir en tur ut i båten med laptopen. Ha en strålende helg!

God ettermiddag.
Det ble 17t søvn natt til i går, og 12t søvn inatt så nå får vi tru at døgnrytmen begynner å snu seg. Tilbake til bunkern imorgen tidlig, før det blir harrytur til Eda på Mandagen.
Været er som vanlig, regn, sol, regn, sol, regn, regn, sol..

Hakuna matata!

God morgen. Da er det snart tid for frokost her i Sheperdstown i West Virginia hvor jeg skal tilbringe helgen. En utrolig fredelig plett bare halvannen time unna Washington DC.
Programmet i dag er et rideshow med min hestegale datter. Blir nok en varm opplevelse om jeg skal tro været holder seg.

Vind og lettskyet også i KRS. Jeg er alene hjemme med 2 barn mens madammen er på jobb. Så her blir det mye leking. Vurderer en tur ut med dem. Kanskje en kjøretur. Synd det er så lite trafikk på Kjevik på lørdager. Det er jo timesvis mellom hver avgang i dag. Ellers hadde det vært kjekt med en tur dit.

I kveld blir det jobbing før det blir hjemme med barn i morgen igjen. Da blir jeg nok mer trøtt etter bare noen få timers nattesøvn. Den tid den sorg!

BF:cool2

Morn morn .. frokost er unnagjort og snart gaar turen opp til svigermors landsted i de georgianske alper ... dagens utfordring ligger i aa finne et sted aa se Holland-Russland ..

Det forventes at vi overnatter, men jeg er ikke sikker paa om jeg er klar for det ... det betyr sofa, og ryggen min vil ha seng.

Og da har postmannen vært her:D

Sommerens lesestoff

Attachments

• P1010256.jpg
    P1010256.jpg
    107.9 KB · Views: 87

...og "polmannen" har vært her så nå er den første Chablisflasken åpnet.

...og "polmannen" har vært her så nå er den første Chablisflasken åpnet.

Når man snakker om polmann; forhåndsbestilte tax-free varer på CPH for tirsdagens flight til Oslo tidligere idag. 1 flaske Tanqueray og 2 flasker Louis Roederer Brut Premier til den nette sum av 475kr vil jeg si er på grensen til et lite kupp:D

Louis Roederer er absolutt en av de beste...og den serveres på Cafè Victor i København - til 1000 danske kroner flasken...

02d.png

God kveld fra det sentrale Østlandet. Da fikk man luftet seg i dag og logget litt flyging både horisontalt og vertikalt. Været ble jo enda bedre enn enkelte spåmenn fortalte tidligere. Skal bli godt med en kald duggfrisk i kveldssolen.

Back