God lørdag fra Porvoo, Finlands svar på Røros

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem

God lørdag fra Porvoo. Her ender man altså opp når man har bonuspoeng som går ut og prøver finne noe i ikke for lang avstand fra Helsinki. Gamlebyen ligner på Røros selv om det ikke er gruvedrift, reinsdyr eller høyfjell her, men resten av byen er litt mere.... Harstad? Skal gå litt på kryss og tvers idag og kanskje skal jeg til og med gå inn på et museum om alle er med på VISA. Har noen slott som backup-plan, men de er vel 3 timers reise hver vei. Fikk gjensyn på Pommac i butikken igår og den smakte enda bedre enn før.

Temperaturen er nærmere normalen enn hva man har i Oslo og det er mulig å sove uten vifte. Alt i alt mere behagelig for aktiviteter som ikke er i vannet.

attachment.php

attachment.php

Ha en god en alle som ser noe gjenkjennelig på nye steder.

Attachments

• porvoo1.jpg
    porvoo1.jpg
    119.1 KB · Views: 692
  • porvoo2.jpg
    porvoo2.jpg
    106 KB · Views: 686
Last edited:
Re: God lørdag fra Porvoo, Finlands svar på Røros

God morgen fra Gullstua . Valletta med LH Business , kjekt de selger business for billigere enn SK og DY for helt strippet økonomi billetter. 6 slike turer i sommer i Europa:colgate:

God morgen fra Gullstua . Valletta med LH Business , kjekt de selger business for billigere enn SK og DY for helt strippet økonomi billetter. 6 slike turer i sommer i Europa:colgate:
Måtte dobbeltsjekke om turer jeg har booket med LH hadde vært billigere i business... og det var de ikke. Mang av prisene til Europa er helt elleville, selv utover høsten tas det ofte 6-7.000 for en helgetur i økonomi. Og når USA er en mye billigere destinasjon enn for eksempel Edinburg eller Dublin så er noe helt galt.

He, He , mine booket juli-august, september i fjor ;). Er i ferd med å booke sommer 2019 kommende uker... Turen i dag ble booket juli 2017. Malta var den den dyreste 4.005. Madrid i juli 2.900, Athen 3.015 etc
Edit: Business Saver

Last edited:

Du må nok vente til juli igjen for å få booket neste juni. De ønsker visstnok ikke at folk skal rote med hvilket år de skal fly.

Betaler vanlivgis langt under de prisene..... om jeg ikke skal til Stillehavet da.

Ha, ha 200% bonus poeng på UA teller mest og ledig midtsete ;) Flyr også LH økonomi til samme og høyere priser med 0 poeng og trangt :wow: Flyr kun LH i Europa .

Mornings fra Skillebekk. Litt ordning i heimen så må en tur opp til Sandaker, samt jeg har lovet arvingen en sykkeltur. Ha en fin dag

God morgen fra Grønland. Når frokosten er fortært skal man pakke ut en Brand New støvsuger som skal inspiseres og testes. Det får bli dagens huslige oppgaver for meg. Deretter blir det Musikkfest Oslo, og mesteparten av dagen blir nok ved roots og rock´n roll scenen i Spikersuppa. Ha en strålende helg[emoji3]

God morgen fra SAS loungen (den nederste ;)) på CPH!
Efter en nat på Clarion sidder jeg nu og venter på SK935 til SFO. Jeg har
været en 'fornuftig pige' og er ikke faldet for den tilbudte same day upgrade
fra Plus til business - jeg skal jo betale cash, da SK nok ikke vil nøjes med
mine sølle 5000 bonuspoint. Jeg skal flyve business på hjemturen, og det
er trods alt vigtigere, da det er en natflyvning!
Nuvel, der er stadig 2 timer til afgang, så man ved aldrig om jeg skifter
mening..:p
Glæder mig til et køligere SFO! Jeg hader varme, d.v.s. alt over
22 gr. C og jeg forstår ikke, hvorfor jeg ikke blev født i Bodø!

Keep cool folkens!

God morgen fra OSL loungen. Vi er på vei til CPH for å spise mat. Hjem i kveld.

Ringte nettopp SAS for å booke bonusbilletter til IST med Turkish. Fant masse ledig via Lifemiles, men SAS fant ingenting. Det suger.

Vel Vel... ha en fin en

God morgen fra Arendal. Straks klart for flyshow på Gold Button Intl'. Flott vær så jeg har husket å pakke solkrem. Ha en fin lørdag :)

Hei fra Stavanger. Nok en nydelig dag. Blir å sjekke ut et band eller fem på årets musikkfest som går av stabelen i dag. Etterpå blir det vel grilling...... Nei vent..... det var visst ikke lov....

Etterpå blir det vel grilling...... Nei vent..... det var visst ikke lov....
Prøver du deg på det kommer jeg bort og kopierer Bøgvall Kai! :p:p ;)

Grynt fra Sola

Her er man utslitt etter gårdagens aktiviteter på en varm øy i Ryfylke... Ryktet tilsier at det kan bli ny tur ut dit i løpet av noen dager :cry:

Noen som kan en god regndans? :p

Ha en bedre lørdag/helg forumister :)

Øff og grumpf fra det Sørlandske!

Her skinner solen og temperaturen er som i Thailand. Og jeg ligger og rister i fyllesyke. Så det betyr nok at gårsdagens fest var vellykket......

Skulle egentlig ha jobbet litt i dag, men foreløpig er jeg meget langt unna arbeidslysten....

God bedring til alle fyllesyke der ute......

Glad formiddag fra Ris. Står man opp om morran så rekker man en tur til Verdens Ende, dugnad i veilaget, et bade før man igjen er hjemme på Ris. Ha en innholdsrik dag du også.

Prøver du deg på det kommer jeg bort og kopierer Bøgvall Kai! :p:p ;)

Grynt fra Sola

Her er man utslitt etter gårdagens aktiviteter på en varm øy i Ryfylke... Ryktet tilsier at det kan bli ny tur ut dit i løpet av noen dager :cry:

Noen som kan en god regndans? :p

Ha en bedre lørdag/helg forumister :)

Har heldigvis ingen grill så det er ingen overhengende fare for det. Så utrolig imponert over innsatsen dere legger ned ute på Ombo. Ikke så god til å danse, men er med og ber til høyere makter om regn. Masse regn!

Halløj fra OY-KBD, næsten fuldbooket! Jeg synes, at 11 timers non stop
flyvning er læææænge! Også på Plus........

Jæjæ ... da sitter man svett inne etter å ha tøffet rundt i solsteken på en liten traktor (nei, den heter ikke Gunn..) en times tid. Dessuten har jeg borret hull i en vegg. Så her har man virkelig stått i.

Så nå tar jeg ‘kveld’ med god samvittighet. Ser ikke ut som at jeg får sett landskampen, så da blir det vel dampradioen.

God kveld fra Scandic Holmenkollen Park. Her sitter man med en topp utsikt over fjorden etter en impulsiv bestilling i dag. AC funker og det er kjølig og godt. Rommet var billig også, når man da ender opp med et flott utsiktsrom i 3 etasje må man være fornøyd. :)

Øff og grumpf fra det Sørlandske!

Her skinner solen og temperaturen er som i Thailand. Og jeg ligger og rister i fyllesyke. Så det betyr nok at gårsdagens fest var vellykket......

Skulle egentlig ha jobbet litt i dag, men foreløpig er jeg meget langt unna arbeidslysten....

God bedring til alle fyllesyke der ute......

Hva??? Fyllesyk i dag??? Flemming har bursdag i dag, så du burde være fyllesyk imorgen. Vi har faktisk vært i Danmark idag, og tenkt på Flemming etter hver øl.

Back