• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God lørdag fra CPH

Hypern

ScanFlyer Rusty
God lørdag fra CPH

Dømt til en natt her pga egen udugelighet så prøver en ny øvelse - sove på flyplass. SAS loungen åpner ikke før 5. Men SAS booket om uten kostnad. Så noe positivt er det.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Re: God lørdag fra CPH

God lørdag! I "gamle dager" hadde de noen bittesmå soverom nede i underetasjen på Kastrup hvor man betalte bare noen hundrelapper for en natt eller noen timer. De hadde også dusj og badstue for litt ekstra. Tror dette tilbudet forsvant med en eller annen "modernisering".

Husker den. Hadde en natt der en gang etter at jeg ikke kom meg med siste fly til FBU.

G'aften. Spådd en bråkete natt, så satser på at metrolygen som vanlig tar feil. Bikkja vil vekke meg ved sekstiden som vanlig, så blir det CoreMOW og frokost før lørdagsvakta begynner ..

Men nå tror jeg at jeg skal ha en øøøøøøørliten støyt med skotsk myrvann. Skål, kosmonauter

940006-arne02.gif

God morgen fra Fortaleza. Heftig med vekkeklokken på 23.59...

Men nå var det opp og bærer hjemover. Reisefølget har spist noe grevling og fått Dehli-belly, så på første forsøk kom vi akkurat ned til bilen før han måtte opp igjen på do.

Fy f**n som jeg skal sove når jeg kommer meg på storbalja ut fra GRU imorgen tidlig. Men først 3.5 timer i Latam economy til GRU.

Åjåjåj

Ha en bedre start på dagen.

Last edited:

Feilen jeg begikk var å legge igjen mobilen i loungen så løp tilbake. Fant den der. Men gaten var stengt selvsagt da jeg kom tilbake. Men takk Gud for at de booket om uten ekstra kostnader . Flashet gullkort og alt som var i transfer disken

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

God morgen fra Ullevål!
One night down, two to go. En time igjen og så skal det soves hardt og lenge.
God helg :)

Guten morgen fra Bad Reichenhall. Ser ut til å bli fint vær i dag og varmere enn i går. :) Straks ned for frokost også får man se hva dagen bringer! Ha en fin lørdag! :)

God lørdag fra Portland, hvor vi har hatt et artig og svært godt møte med en Japansk Pub, meget god mat og at den ligger i nabolaget hvor den lille italienerinnen vokste opp var et stort plus, den lokale dagligvarehandelen hun vokste opp med er ennå på plass, men er nå en Growler Fill Station med mye godt på "tap".

Hah da ble det en ekstraferie til København til i morgen, da det jeg fikk var jo standby men alt var overbooket i dag og nesten alt i morgen, men har nå en konfirmert plass på 1905 flyet i morgen. Tok en natt på hostell jeg da. Fant ut at det var billigere enn å finne noe alternativer via gokk til Oslo. Dama i luka var ikke akkurat så veldig hjelpende med å finne noe, men men har satt meg selv i denne situasjonen så det de har gjort har allerede langt overgått det man kan forvente. Men har nå konfirmert plass. Det hjelper.

Så kanskje jeg skal ta en pils. Dvs gjorde det i loungen i stad. Men nå tror jeg at jeg faktisk bare slapper av litt og tar toget inn til byen litt senere. Er på ferie og har likevel ingenting viktig å rekke. Må jo nesten bare rose SAS... For noen sympati fortjener jeg ikke ei heller ombooking. Men som en sa til meg - det er i motgang det oppover.

Mornings fra DY9168 som har hatt push-back men får ikke starte motorene pga slot begrensninger. Ny avg om ca 30min

Turen ble booket natt til fredag til 600.- for en-vei så da ble helgens fest reddet [emoji482]
Mat får vi klare oss uten. DY/TUI trenger 3 dager på å bestille eller lage maten. Greit å ha snack-packen hengende rundt magen til dårlige tider, slik som i dag.

Ut på tur, "fylletur"
God helg.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bom gia... igjen

Dæven... trodde at flyplassen kom til å være tom siden vi har av han 03.10. Men niks. Det var jo køer jeg ikke har sett siden tidlig 2000-tall, dagen etter CES i Las Vegas stenger. Store slanger frem og tilbake over alt. Red-eyes må være umåtelig populært i Fortaleza. :)

Noen ganger er det rett og slett svært fint å være råkkestjerner. Kollegaen har noe Black card som flyttes oss rett forrerst i premiumkøen ellers hadde det bare vært å rulle ut madrassen.

Nå en kald en før flight, mens nevnte kollega er og spyr ut resten av gårsdagens medium-rare.

- Una Bohemia, por favor

01156ec0ed525300f6cf972bd2b0aeef.jpg

Bom gia... igjen

Dæven... trodde at flyplassen kom til å være tom siden vi har av han 03.10. Men niks. Det var jo køer jeg ikke har sett siden tidlig 2000-tall, dagen etter CES i Las Vegas stenger. Store slanger frem og tilbake over alt. Red-eyes må være umåtelig populært i Fortaleza. :)

Noen ganger er det rett og slett svært fint å være råkkestjerner. Kollegaen har noe Black card som flyttes oss rett forrerst i premiumkøen ellers hadde det bare vært å rulle ut madrassen.

Nå en kald en før flight, mens nevnte kollega er og spyr ut resten av gårsdagens medium-rare.

Huff - synes synd på kollegaen din haha - godt det ikke bare er meg som er nesten stuck på flyplasser. Egentlig burde jeg bare ta toget til sentrum, men synes det var greit å prokastinere litt. Tror flashing av gullkort hjalp for min del. Men jeg har sluppet mye styr da med å ringe og ordne for å få mobilen sendt så valget jeg tok var faktisk ikke så ille når jeg se hva det endte opp med. :)

God lørdag fra CPH

God morgen fra Tjøme. Litt festivitas her hos svigers i dag, så satser på vi får unna det sportslige innslaget før det varslede regnet kommer. Deretter blir det å bevege seg mot EBs side av øye for mat senere i dag. Ha en fin dag

Last edited:

God morgen fra Doubletree Fontana Park, Lisboa. Har alltid hatt sansen for Doubletree som ofte er bedre enn Hilton i samme kjede . Andre steder med topp Doubletree er Amsterdam og Kuala Lumpur ;). God helg folkens :up:

Her var det jaggu livlig, og det grytidlig på en lørdag morgen :)

God morgen fra solkysten. Sitter i skyggen på takterrassen å drikker kaffe.
Dagens aktivitet blir bla biltur til Albir mm. Skal også innom noe greier på veien.
Har vert her i halvannen uke nå og er da halvveis. Kjenner at ferie er noe min kropp er bygget for.
Ha en bedre sommer helg :)

Glad lørdag fra Verdens Ende. Ferdig med første morgenregnet - nå skinner solen igjen. Ingen store planer annet enn å spise kakerester fra i går. Ha en digg lørdag:-)

God morgen fra ei øy litt utenfor Mandal. Kroppen trengte tydeligvis 10 timer søvn, og merker selv det var mega digg! Hører det regner ute og ser frem mot solen som kanskje kommer senere i dag. To uker ferie here we stay [emoji16][emoji16][emoji16]

(Har forøvrig også sympati for Fnates venn, men medium rare Fnate - du burde stoppet ham (kanskje du gjorde?) [emoji12][emoji4])

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

- Una Bohemia, por favor

[/IMG]

Har inntrykk av at flyene går 24/7 i Brasil. Sol-og-strand destinasjoner i nordøst som f.eks. Fortaleza får dermed en god andel nattflygninger.

Har ikke prøvd Bohemia, men det skal være blant de bedre ølmerkene der nede, et godt hakk over mais-ølet Skol. :)

God morgen fra Grønland. Solen skinner fortsatt, men mørke skyer i horisonten... får vel mekke en frokost snart. Deretter blir det sykebesøk hos en kompis. Og i kveld er det bursdagsfeiring inkl tapas på Delikatessen.

Har ikke prøvd Bohemia, men det skal være blant de bedre ølmerkene der nede, et godt hakk over mais-ølet Skol. :)

Bohemia er absolutt av den beste lokale ølen du kan drikke i Brasil, Skol befinner seg i den andre enden av skalaen.

Ha en strålende helg[emoji3]

Back