• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God freddan

Someone

Moderator
Medlem
God morgen fra Hvalstad. Litt taktisk hjemmekontorering i dag, så blir nok både en tur innom den lokale fiskehandleren for litt skalldyr, og en liten polferd. Hjemme alene med barna mens fruen svinger seg i kveld, og kombisjonen av et litt sent Teamsmøte, henting i barnehagen og en som skal kjøres i en bursdag gjør at det blir litt touch-and-go. Så ikke umulig det smaker med noe godt i glasset etterpå. Ha en fin dag

Morn fra Forskningsparken. Kona er hjemme med sykt barn så da sparer jeg masse tid da jeg slipper morgenstell og levering i barnehage, så da er jeg først på kontoret og må lage kaffen selv. Makan. Forøvrig greit tåpelig at man må jobbe X uker før man får lov til å ha syke barn eller bli syk selv.

Glad frifredag fra Ris. Kaffe og Pepitakjeks til papiravisene #godtåværegammel før det blir en tur på beina ned til sentrum for å møte noen ungdommer. Hjem for å leke småbarnsfamilie med fredagstaco. Nyt hele fredagen du også.

Hei fra West Palm Knaus. Kjører et norsk hat-trick i dag.. Hjemmekontor, hjemme med sykt barn og kiropraktor-time nede i byen senere.

Barna er levert og frokosten er handlet nede på Vinderen Åpent Bakeri. Hører Dragen begynner å våkne i det fjerne etter en utagerende hagefest i går så jeg får koble meg på Teams.

And i kveld og Olsenbanden med middag i morgen - helg ass.

God dag fra Riksen. Første pip fra meg på lenge. Operasjonen for snaue to uker siden var vellykket og kirurgen fikk gjort det han ønsket. Men rekovalensen har vært knalltøff og mye tøffere enn sist. Formen blir imidlertid gradvis bedre og det går fremover dag for dag. Det blir nok enda en uke på sykehuset før løslatelse.

God dag fra Riksen. Første pip fra meg på lenge. Operasjonen for snaue to uker siden var vellykket og kirurgen fikk gjort det han ønsket. Men rekovalensen har vært knalltøff og mye tøffere enn sist. Formen blir imidlertid gradvis bedre og det går fremover dag for dag. Det blir nok enda en uke på sykehuset før løslatelse.

Godt å høre og godt å ha deg tilbake her. God bedring.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Godt å høre og godt å ha deg tilbake her. God bedring.

Stemmer i med Storg. Godt å høre at det gikk bra.

God dag fra Lillestrøm. Har vært greit uggen et par dager nå, men et par glass rødvin i går kveld og 12 timers søvn hjalp. Føler meg ihvertfall bedre og har fått jobbet litt. Nå bærer det ut for å hente litt blomsterjord. Yucca palmene i stuggu har nemlig på nytt vokst opp til taket, så de må kuttes ned og toppene replantes igjen. Og da tipper jeg litt ny jord gjør biffen. Er vel 3dje eller 4de runden disse to er på nå. Kommer sannsynligvis til å begraves i et flysete med disse to ved siden av meg.

I dag er det visst hvit dag. Makan etc. :)

Ha en stilig dag

God fredag fra det Sørlandske!
Her skinner solen og jeg har mest lyst på utepils. Dessverre er det litt for mange ting på programmet foreløpig til at den lysten kan innfris.

Men heldigvis er det jo helg, og jeg har ingen planer annet enn å hente inn endel tapt søvn og få meg en pils.

Riktig god bedring ønskes! Måtte du snart bli kvitt alle dine plager! :drink

Hei fra Guardamar del Segura. Fjorten dager på ferie kjennes lenge ut. Men i morgen bærer det (endelig) hjemover. Foreløpig sløves det ved bassengkanten og målet er å skvise inn mest mulig sol og basseng før drosjen kommer i morgen ettermiddag. Blir nok litt indretjeneste i kveldingen. Ha en fin en forumister og god bedring til SK384!

G'morgen, ja .. godt å se SK384 tilbake. :)

Solen skinner og det er plutselig noen grader varmere igjen. Så håpet om høst forsvant med skyllevannet .. enn så lenge.

Slippdag for Dim Grays nyeste skive. Musikk fra øverste hylle. Løpåkjøp!!!

Ikke helg riktig ennå, må vente til søndagskvelden. Godt å ha noe å se frem til ...

Riktig God Fredag fra Santiago de Chile!

Jeg har nå forflyttet meg til den chilenske hovedstaden og tatt inn på vakre boutique hotellet Luciano K Hotel. Rommene er små men utrolig sjarmerende og med flotte parkett gulv som knirker når man går og senger så myke at det kjennes som å komme til himmelen når man legger seg! Har bodd på dette hotellet flere ganger før og det ligger sentralt i Santiago med gangavstand til alle mine favoritt restauranter.
Mye har skjedd her siden sist jeg besøkte byen for 3 år siden. Bygningene er tagget ned og området blitt mer belastet. Det brant bildekk utenfor hotellet da jeg ankom i går kveld etter en endt demonstrasjon og da jeg spurte resepsjonisten om pizzarestauranten borte i gaten fortsatt var åpen, var svaret at det ikke var trygt å gå ut så sent. Da var klokken kun 22.30. Selv er jeg mest redd de supergiftige edderkoppene de har her, Loxosceles Laeta. Den har en gift som er 15 ganger giftigere enn en kobraslange og 10 ganger mer kraftig enn svovelsyre og trives vissnok i gamle hus med knirkende parkettgulv.

Ha en strålende fredag der oppe på den nordlige halvkule!

Attachments

• BD24E196-963B-45F7-B2B1-FBFA4E27A8F3.jpeg
    BD24E196-963B-45F7-B2B1-FBFA4E27A8F3.jpeg
    78.4 KB · Views: 181
  • EA713E9A-C660-4F4F-A821-624E9C8522D8.jpeg
    EA713E9A-C660-4F4F-A821-624E9C8522D8.jpeg
    90.7 KB · Views: 180
  • A06B9E1B-59C7-4D54-9E7E-D645FB4BF727.jpeg
    A06B9E1B-59C7-4D54-9E7E-D645FB4BF727.jpeg
    64.7 KB · Views: 177
  • BD2C54A7-8951-4F06-B916-61C210425C0E.jpeg
    BD2C54A7-8951-4F06-B916-61C210425C0E.jpeg
    93.3 KB · Views: 180
  • FDDB1760-6273-4D6D-982E-788E5AAAACB4.jpeg
    FDDB1760-6273-4D6D-982E-788E5AAAACB4.jpeg
    100.1 KB · Views: 174
  • CAFCF16C-97E5-499A-9330-48CCC9D6A42D.jpeg
    CAFCF16C-97E5-499A-9330-48CCC9D6A42D.jpeg
    98.5 KB · Views: 35
Last edited:
Yucca palmene i stuggu har nemlig på nytt vokst opp til taket, så de må kuttes ned og toppene replantes igjen. Og da tipper jeg litt ny jord gjør biffen. Er vel 3dje eller 4de runden disse to er på nå. Kommer sannsynligvis til å begraves i et flysete med disse to ved siden av meg.

Jeg prøvde å forestille meg hvordan den så ut, så måtte søke på nettet for å se hva Yucca Palme er for noe.

Hvor mange år tar det før den vokser i taket hos deg?

Attachments

• 2022-09-02_161015.jpg
    2022-09-02_161015.jpg
    618.4 KB · Views: 29
Hvor mange år tar det før den vokser i taket hos deg?

Fnate får svare for seg selv, men det kommer vel først og fremst an på takhøyden. Men etter hva vi har fått av info opp gjennom årene tipper jeg på 240 cm. Og da tar det ca 10-15 år.
Jeg trodde ærlig talt yukkapalmer, hockeysveis og vannsenger ikke hadde overlevd 1980-tallet, men på Lillestrøm… Nuvel.
Djevelskapen vokser, i likhet med Askers nasjonalblomst tujahekken, altså inn i himmelen hvis den ikke stusses. Eller kastes. Mon tro om Storsmurfen ikke må involveres her?

og vannsenger ikke hadde overlevd 1980-tallet

Såvidt..
Hadde vannseng fra 1988 til 1991, stor King Size seng som det var plass til mange ombord.
Den var vel grei nok som ungkar, men når det ble giftemål på meg i Texas 1991 så forsvant etterhvert vannsengen, Harlyen og billiard bordet i stor stua. (For ikke å snakke om Bimbo Bibelen :cry:)
Dog artig så lenge det varte.
Var den behagelig? Tror nok det, men på den tiden sov man som stein uansett og skvulpingen var bare spennende når man ikke sov.
Godt ord igjen.

Riktig god bedring til deg! Så godt å høre operasjonen var vellykket! Forhåpentligvis er du straks i farta igjen.

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

Oi jeg tenkte litt på dette akkurat at vi ikke hadde hørt fra deg på lenge og så sjekka jeg profilen din og så du hadde posta i går. Riktig god bedring sendes herfra til Riksen! Godt å høre at det går fremover litt etter litt.

Back