God fredag morgon från Örebro

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem

God morgen fra Mojo Hotel i Örebro. Friskt og kaldt men vi skal da klare å gå en skikkelig tur før frokost. Videre til Stockholm i formiddag. Hej då:-)

Re: God fredag morgon från Örebro

God fredag fra gullstua på OSL. Var tidlig ute i tilfelle trafikkproblemer. Storm-no sier at det er -25 utenfor så jeg skal 35 grader opp i temperatur og besøk av Craigh na Dun er ett av helgens mål.

Nå skal jeg bare kose meg med noe brunt og sprudlende i glasset før det er på tide å komme seg til F-gate.

Last edited:

God morgen fra SVG og flyet på Gate 18.

Boarding er 94% fullført. Overhørte at to stk er i sikkerhetskontrollen så da blir vi vel snart 100% og klar for avgang.

Turen til BGO går via OSL for å:
1. Slå ihjel tid
2. Samle mest mulig poeng/legs

Ser det er M19 grader på OSL. Det er en viss risiko for at vannet i knærne fryser til is når jeg går ut av flyet [emoji3063][emoji3063]

FQTV

Mornings fra Asker. Litt skuffende med -16. det var jo ikke måte på hvor kaldt det skulle bli, så hadde forventet mer. Barnehagelevering og L1 til jobb er neste. Dessuten trengs det en tur til frisøren. Litt til nå og jeg risikerer bli hanket inn rett inn i 3. rekka på Furuset. Ha en fin dag.

God morgen, dagen i gang. Får vel forsøke å få gjort det som ikke ble gjort i går. Kona godt polstret for finværet ute gikk akkurat ut døren her.

Er det ikke for kaldt blir det muligens Fornebu rundt på langrenn i ettermiddag.

Kanskje jeg også skal hive ut gulvtepper og dyner for en "nedfrysing", lenge siden sist det var mulig her nede ved sjøen.

God morgen fra heimen, litt lenger ned i dalen enn Someone hvor vi klokker inn -19 nå på morgenkvisten. Men det er jo noe man har opplevd mange ganger før. Særlig før man hadde tabloide aviser med live-sending og eksperter som forteller at det ikke finnes varme nok klær til den type være osv osv. Da tok vi på godt med ull og og fortsatte som før. Jeg tipper EBs kolleger på Røros bare ler av oss i Oslo-området med mildværet vi har nå :lol:

God fredag fra gullstua på OSL. Var tidlig ute i tilfelle trafikkproblemer. Storm-no sier at det er -25 utenfor ...
Storm sier at de tror det er -25C på utsiden dersom prognosen stemmer.

Når man sitter på en flyplass som av-geek/reisegeek så sjekker man jo reel temp på stedet eks her: https://www.wx-now.com/Current/ENGM -19C store deler av natten og morgenkvisten ;) Forøvrig bruker jeg flyplassvær veldig mye når jeg reiser for det er jo stort sett oppdatert en gang i timen og gir et godt overblikk over reelle lokale variasjoner og værinnslag.

Morn fra det milde sørlandet. Kun -12C her, selv om Yr riktignok sier de føles som -20C. Kan vel også konstantere at sørlandet vinner på strømprisen i dag, for en gangs skyld, selv om det ikke utgjør så mye forskjell med støtten.

Er vel ikke så mye mer grunn for å utsette arbeidsdagen vel?

God morgen fra Kongsberg. Her er det rundt -20 grader i dag så det er kaldt nok. Vedovnen er i full sving, så det skal bli levelig her hjemme. Ikke så mye på planen i dag bortsett fra litt jobbing. Bridgen i går gikk rimelig fint. Det ble en 2. plass på oss.

God morgen fra Skottland, her det ikke minusgrader, her viser kvikksølvet 2 grader på den positive siden av 0 i følge METAR.

Årets første flyturer på gang, en helgetur tur til opphavet. Nytt flyselskap teknisk sett, som 'operated by', tror ikke jeg vil merke stor forskjell fra originalbolaget.

Ha ei god helg folkens! [emoji846]

Sent fra min SM-S918B via Tapatalk

God morgen fra heimen, litt lenger ned i dalen enn Someone hvor vi klokker inn -19 nå på morgenkvisten. Men det er jo noe man har opplevd mange ganger før. Særlig før man hadde tabloide aviser med live-sending og eksperter som forteller at det ikke finnes varme nok klær til den type være osv osv. Da tok vi på godt med ull og og fortsatte som før. Jeg tipper EBs kolleger på Røros bare ler av oss i Oslo-området med mildværet vi har nå :lol:

Storm sier at de tror det er -25C på utsiden dersom prognosen stemmer.

Når man sitter på en flyplass som av-geek/reisegeek så sjekker man jo reel temp på stedet eks her: https://www.wx-now.com/Current/ENGM -19C store deler av natten og morgenkvisten ;) Forøvrig bruker jeg flyplassvær veldig mye når jeg reiser for det er jo stort sett oppdatert en gang i timen og gir et godt overblikk over reelle lokale variasjoner og værinnslag.

Ellers bruker man IPPC.no som kan gi deg flyplassvær over hele verden ved bare å taste inn ICAO koden. Men det fordrer jo at man kan dekode en METAR/TAF.

Jaja god dag fra Oslo, ikke så mye på agendaen, men skal faktisk en tur ut for å trene innendørs.

Ellers bruker man IPPC.no som kan gi deg flyplassvær over hele verden ved bare å taste inn ICAO koden. Men det fordrer jo at man kan dekode en METAR/TAF.

Jaja god dag fra Oslo, ikke så mye på agendaen, men skal faktisk en tur ut for å trene innendørs.

Eller AeroWeather appen hvor du kan lese METAR stringen som Raw eller Decoded.

FQTV

God morgen fra bortekontoret.

Herlig morgen med fødselsdagen til arving #2. Da ble det donurs mend smash. nydelig kaffe og knitrende peis med crispe "feels like" -27(!) grader utenfor.

Svømmingen endte på 2000 meter og nå er det frme teams-møter før det er fødselsdags-middag på gode gamle ex-Nodee.

God morgen fra Jåttå,
Bare finværet her i sørvest med -7 kalde på morgenkvisten og vindstille.
Det er ca 12 grader under normalen her for årstiden.
Ingen snømåking , kun bruk av kosten for å børste bort støv!
Morgenmøter ferdig nå , litt kaffe , Forum besøk, og videre prosjekt arbeid ut over fredagen før det blir helg.

God morgen fra Solli plass. Var friskt å gå et par kvartaler i shorts fra Sats etter trening men da er man i hvert fall våken :) I ettermiddag går turen til Gaustablikk. Ha en fin fredag.

Mornings fra resepsjonen på Forus. Trivelig morgen med bare hyggelige fjes og kaffe i koppen. Snart lunsj. Fruen skal reise bort i helgen så jeg vurderer å rigge PC'en opp på kjøkkenbordet og spille data hele helgen. For nå om dagen er det betraktelig varmere på kjøkkenet enn mancave'n. Har hvertfall planer om å drive dank...

God formiddag fra hjemmekontoret på Grønland. Er fint å sitte inne og se ut[emoji3] 14 kuldegrader, snø og blå himmel. Rundstykker i ovnen så snart klar for lunch. Ingen store planer for helgen, men middag på Fjord i morgen. Ser frem til det. Ellers har fruen (som ikke er så glad i kuldegrader) forberedt innehelg med innkjøp av rikelig md rødvin og andre godsaker. Ha en finfin fredda!

G’morgen fra det semitropiske. Her har vi likevel et par kuldegrader. Pelsdotten er uansett klar for turen sin.
Blir en tur til Augusta for å hilse på Guttungen i helgen. Med eller uten pelsdott. Har ikke bestemt meg ennå.
Men først skal det fredageres.

God dag fra Lillestrøm. Eller... ikke god. DEILIG!!! Nå ihvertfall. Har holdt 2 timers kurs for 23 små Kinesere på Zoom i dag tidlig. Det var en litt big deal for oppdragsgiver så når formen var helt kritisk i går så forberedelsene stort sett var fra kl 06-09 i dag tidlig er dette noe som har hengt greit over meg og preget søvnen et par dager.

Går det så bra som noen håper kan det bli en nokså kurrant deal for storkonsernet til meg, smurfen og pellefanten også. Så det er jo fint. Dessverre betyr det også at jeg må til Kina. Må faktisk kansellere en USA tur for å dra til Kina. Blir ikke det samme med Kentucky Fried noodles.

Men nå er det straks helg altså. Åjååjåjåååjåjjjåjåååjåjåjåjjjjjååååå. Ha en fin en

Blå himmel og minus 5 grader i Stockholm…rett og slett behagelig.

Back