• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God bittelillejulaften og søndag

Someone

Moderator
Medlem

Mornings fra Sandaker. Frokost er inntatt og vurderer etterhvert bevege meg ut for en løpetur. Ut til Nesodden for å besøke konas søster, så blir vel som vanlig satt i aktivitet med nevøene hennes for å bygge Brio togbane, men det er kult det også. Ha en fin dag

Re: God bittelillejulaften og søndag

God søndag fra Forus. Helgens siste vakt er godt i gang. Så blir det mandagen fri før det bærer i gang med nattevakter på samtlige røde dager i jula. Blir penger av sånt....

Litt småting som gjenstår før jeg kan "ta jul". Noen gaver må pakkes inn og så må det shoppes inn litt digg i kjøleskapet også. Satser på at jeg får gjort det i morgen.

Tjohei....

God og litt sliten morgen morgen fra en husmannsplass i Aurskog. I går var det juleselskab på gården der en studiekamerat kommer fra, en hyggelig tradisjon som i år ble arrangert for 10. gang. I år var det ingen leieboer på husmannsplassen, så vi studiekamerater ble innlosjert her denne gangen. Bort på gården etterpå for en bedre frokost. :) Men vinden uler rundt hushjørnene og det er heller lite som minner om jul.

Hjemme i ettermiddag blir det å starte pakking til juleferie på Lillehammer, men avgang dit blir først på 23.

En god dag ønskes alle forumister!

Last edited:

God morgen fra havgapet! Her ventes det på koffert. Rolig søndag ellers. Ser fram til middag med et stort utvalg av diverse lokale møt-varianter. Inklusive Vigramør. God søndag!

God morgen, straks fra BGO hvor BA757 venter.... og BA760 hjem igjen fire timer senere. :p Sånn går det når det var en kampanje som gjør at man får 12 500 poeng for det. Tok ikke med i betraktningen at dagen egentlig burde ha blitt brukt til å kjøpe de siste par gavene da jeg bestilte. ;)

Kan gjeste noen inn i Galleries First om noen er på LHR i ettermiddag.

Morn fra LHR! Nå er det pause fra ATPL-studiene og hjem til en etterlengtet juleferie med SK806 og senere SK4528. Ha en fin dag!

Bemerkelsesverdig god morgen fra Lillestrøm. Var på Russisk middag igår, med mye fludium fra samme land. Allikevel er formen rimelig god... Merkelig nok.

Så da er det vel bare å tasse rundt og riste på julegaver.

God søndag fra tigerstaden. Tatt i betraktning mengden av fludium som ble konsumert under et sjøslag som gikk et godt stykke ut i de små timer, er formen rimelig grei. Min bedre halvdel truer med å ville gjøre pynte-jobben til jul i dag, så da er det bare å gjøre seg klar for en tur opp på kryp-loftet og prøve å finne ut hvor man gjorde av saker og ting for omtrent et år siden. Ha en fortreffelig en!

SAS.no opplyser at de skal gi beskjed når bagasjen har kommet til flyplassen og når de sender den videre. Det har de ikke gjort. Men etter et par ganger besvarer de telefonen på Vigra og forteller at kofferter er sendt med Bring. Hos Bring en person som er hyggelig og fornuftig og sier at han har begynt distribusjonen på Søre Sunnmøre og beveger seg nordover i løpet av dagen. Så da blir det vel jul i hele fylket etter kvart...

Koffert ankommet med hurtigbåt 1815.

Last edited:

Det ble seint/tidlig igår, men nå er man back in B og godstolen med Southampton - Spurs på skjermen. Blir å ligge på julelading frem til 05:00 i morgen da det smeller igjen, og det x2.
Heia Gærningmoen i førjulstiden.

Ha en fjong en.

God kveld folkens. Planen var egentlig å bli hjemme hele dagen. Ble likevel en liten tur til byen for å kjøpe mer gavepapir og mat.

Litt stress ble det også, fikk en telefon fra en kineser som ikke snakket engelsk. Han trodde det sikkert selv og han skal ha for forsøket. Det ble klar etterhvert at han ringte fra en leverandør og ville bare ønske meg god jul.

Ellers noterer jeg meg at det bygger opp til uvær på juleaften. Yr melder 8 grader, storm (24 m/s fra sør) og store nedbørsmengder. Sko bilen godt dere som skal over fjellet i sør til jul!

Ha en super aften!

God kvelden frå Førde. I mål på etappe ein av juleferie. På siste Flight i dag frå OSL til FRO var jammen med Widerøenissen med! Lapp levert, no er det berre å håpe på loddtrekninga julafta... Skal hoste meg gjennom kvelden og gaule til frøkna som enno ikkje har fått igjen hørselen etter flyturane. Godk kvelden, folkens!

God søndag kveld fra det Sørlandske.

Fytti katta for en dag. Å måtte handle julegaver på en slik dag er jo en prøvelse. 5 timer på Sørlandssenteret er jo et mareritt. Tusen ting igjen som må gjøres før det blir jul. Er det rart jeg drikker? Nei, nå tar jeg en ølpause her!

Godt det bare er jul en gang i året. Har vært en kostbar dag.

BF:cool2

En liten tur ut i dag. Handlet inn Mexi-Cola og andre kritiske storkonsumvarer på Costco og tok en fuelstopp på favoritt-kaffesjappa. Mye folk ute men ikke så ille som jeg ventet. Mulig griseværet har litt av skylda ..

Nå skal resten av dagen tilbringes i godstolen med juleøl, Kindle og Tom Clancy.

Back